تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 4 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1823926978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گل‌های باغچه‌ای چهار فصل و خوشبو برای حیاط


واضح آرشیو وب فارسی::

هیچ شرایطی را نمی‌توان تصور کرد که یک باغچه پرگل نتواند آن را بهتر کند. تعداد گل‌های مناسب باغچه یا به اصطلاح گل باغچه ای کم نیست. گل باغچه ای یا گل حیاطی به گلی می‌گویند که در برابر دماهای مختلف و کم‌آبی مقاوم است، و به حداقل نگهداری نیاز دارد.

در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین گل‌ها برای باغچه را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید با خرید انواع بذر گل برای باغچه این گل‌ها را در باغچه‌تان و حتی گلدان پرورش دهید و از زیبایی و عطر آنها لذت ببرید. بیشتر این گل‌ها رشد سریعی هم دارند، و برای گل‌دهی هم شما را ماه‌ها منتظر نمی‌گذارند.

 

گل شمعدانی

گل شمعدانی یک گل باغچه ای نام‌آشنا برای همه ماست. محبوبیت این گل برای باغچه بی‌دلیل نیست. گونه‌های مختلف شمعدانی را می‌توان در باغچه‌هایی با آب‌وهوای متفاوت کاشت. گل شمعدانی به محیط‌های خشک علاقه دارد، و به آبیاری زیاد احتیاج ندارد. بهتر است این گل مناسب باغچه را در محلی با نور مستقیم، و در مخلوطی از خاک برگ، کود گاوی، شن و خاک باغچه بکارید.




گل رز برای باغچه

گل رز احتمالا محبوب‌ترین گل برای باغچه است. این گل تقریبا در هر باغچه‌ای به چشم می‌خورد، و با عطر و جلوه‌اش فضای حیاط را زیبا و دلنشین می‌کند. اگر می‌خواهید این گل را در باغچه‌تان پرورش دهید، باید حتما به یک نکته توجه کنید: این گل باغچه ای و بسیاری از گونه‌های آن به نور کافی نیاز دارند؛ یعنی روزانه حدود 5 تا 6 نور آفتاب.

گل رز هر سال در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز جوانه می‌زند. به همین خاطر باید بوته آن را به‌طور منظم آبیاری کنید تا بتوانید از گل‌های خوش‌عطر آن استفاده کنید. اگر خاک باغچه‌تان برای پرورش این گل باغچه ای غنی نیست، کمی خاک برگ را با خاک باغچه‌تان ترکیب کنید، و آن را پس از گذشت فصل سرما بکارید.



گل بنفشه برای باغچه

بنفشه یکی از گلهای باغچه ای چند ساله و همچنین یکی از گلهای خوشبو برای باغچه محسوب می‌شود. این گل باغچه ای را هم در هر فضایی می‌توانید بکارید. گل بنفشه در فصل بهار بیشترین گلدهی را دارد، و در آب‌وهوای سرد مقاومت بسیار مناسبی از خودش نشان می‌دهد.

گل‌دهی بنفشه در گرما کاهش پیدا می‌کند، و معمولا در آب ‌و‌ هوای خنک رشد بهتری دارد. با کاشت این گل حیاطی در باغچه می‌توانید از زیبایی و عطر آن لذت ببرید.



گل صد تومانی یا فاوانیا

اگر به دنبال یک گل باغچه ای چهار فصل هستید، گل صد تومانی ممکن است همان گلی باشد که می‌خواهید. فاوانیا عمری طولانی دارد و می‌تواند دهه‌ها شکوفه بزند. این گل حیاطی در برابر خشکی و حشرات هم مقاوم است.

مانند سایر گلهای خوشبو برای باغچه، فاوانیا هم برای گل دادن به نور کافی نیاز دارد. خاک مرطوب و غنی هم نیازمندی‌های دیگر گل صد تومانی است. اگر بتوانید این شرایط را برای این گل فراهم کنید، فاوانیا سریع رشد خواهد کرد و گل خواهد داد.

فاوانیا مورچه‌ها را به خود جذب می‌کند؛ اما آسیبی به آن نمی‌رسد. بعد از کندن گل برای خلاص‌شدن از دست حشرات تنها باید غنچه گل را در آبی فرو کنید که با مقدار کمی صابون مخلوط شده است.



گل یاس برای باغچه

یکی دیگر از گلهای خوشبو برای باغچه گل یاس است. گل یاس سفید، زرد و بنفش و یا کبود را می‌توانید در باغچه خانه‌تان بکارید و از ظاهر زیبا و عطر آن بهره‌مند شوید. علاوه بر اینها، مقاومت گل یاس در برابر گرما هم آن را به یک گل مناسب برای باغچه تبدیل می‌کند.

خاکی که برای کاشت این گیاه لازم دارید، مخلوطی از خاکبرگ و ماسه است. البته خاک معمولی باغچه و یا ماسه بادی و پرلیت هم برای کاشت این گل باغچه ای خوب هستند. آب‌وهوای خنک برای به گل نشستن این گیاه بسیار مناسب است. پس اگر در جایی با چنین هوایی زندگی می‌کنید، به‌شدت پرورش یاس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.



گل باغچه ای ناز آفتابی

گل‌های زیبا و ریز گل آفتابی به‌صورت رونده رشد می‌کند. گل ناز از خانواده گیاهان گوشتی است و گل‌هایی به رنگ قرمز، نارنجی، زرد، صورتی و سفید دارد. این گل برای باغچه شما یک پوشش سبز و زیبا فراهم می‌کند. اگر در محلی با آب‌وهوای معتدل این گل مناسب باغچه را بکارید، گل ناز سریعا رشد خواهد کرد. هرچند که کاشت این گل در هر شرایط آب‌و‌هوایی ممکن است.

گل ناز آفتابی  برابر خشکسالی و گرما هم بسیار مقاوم است، چون آب را در برگ‌ها و ساقه‌های خود ذخیره می‌کند. برای آنکه بتوانید از گل‌های رنگارنگ این گل باغچه ای لذت ببرید، باید آن را در محلی با نورکافی بکارید. توجه کنید که آبیاری زیاد باعث پوسیدگی این گل مناسب باغچه می‌شود.

 


گل تاج خروس

 

این گل برای افرادی که در پرورش گل و گیاه عجول هستند و دوست دارند نتیجه کار خود را سریع ببینند، عالی‌ست. چیزی که تاج خروس را به یک گل حیاطی مناسب تبدیل می‌کند، نگهداری ساده، مقاومت، و البته زیبایی خیره‌کننده آن است. گل تاج خروس رنگ‌های پررنگ و جلب‌توجه‌کننده‌ای دارد. ظاهر خاص این گل باغچه ای حیاط شما را بسیار زیبا می‌کند.



خرید انواع بذر گل برای باغچه از فروشگاه گیامیا

 

برای تهیه انواع بذر گل برای باغچه سری به فروشگاه بذر اینترنتی «گیامیا» بزنید. در این وبسایت علاوه بر تهیه بذر گل باغچه ای موردنظرتان می‌توانید نحوه کاشت آن را یاد بگیرید، و لوازم دیگری که برای کاشت آن لازم دارید را تهیه کنید. علاوه بر انواع بذر گل برای باغچه، «گیامیا» امکان خرید بذر صیفی جات و سبزیجات را هم برای طرفداران زندگی سالم و ارگانیک فراهم کرده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2542]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن