تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797897818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه درمان‌هایی در تخصص پوست و مو کاربرد دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

دانشجویان پزشکی معمولاً به این دلیل جذب تخصص پوست و مو می­شوند که ترکیبی از استفاده از دارو و جراحی است. شما می­توانید در یک روز هم از نسخه و هم از اسکالپل استفاده کنید. دانش عمومی در مورد دارو، به عنوان مثال هنگام استفاده از داروهای دارای سمیت سیستمیک مانند استروئیدهای داخل وریدی بسیار مهم است. شما علاوه بر جراحی، پمادهای موضعی (به خصوص استروئیدها و آنتی­بیوتیک­ها) را در اختیار بیماران خود قرار می­دهید.

با این حال، همه روش­ها لزوماً درمانی نیستند. متخصصین پوست و مو از دست خود برای تشخیص نیز استفاده می‌کنند. آن­ها روی تخت معاینه یا در مطب، آزمایش­های ساده­ای را برای تأیید تشخیص­های بالینی انجام می‌دهند. این امر شامل بیوپسی پوستیِ ضایعات مشکوک، رنگ­آمیزی لکه­های عفونت­های قارچی با هیدروکسید پتاسیم، رنگ­آمیزی گرم برای شناسایی عوامل باکتریایی عفونت­های پوستی مانند سلولیت یا زردزخم، و آماده سازی اسمیرهای تزانک (Tzanck smears) برای جداسازی عفونت­های تبخال است.

در حوزه درمانی، متخصصان پوست جراحان اصلی پوست هستند. یکی از پرطرفدارترین انواع جراحی، جراحی میکروگراف موس است. این درمان پیشرفته برای سرطان پوست، شامل حذف سرطان از نواحی خاص (که برش با حفظ پوست از اهمیت زیادی برخوردار است) مانند صورت یا گوش­ها می­باشد. این کار احتمال بهبودی را افزایش می­دهد. از نظر تاریخی، سرطان­های پوستی، با حاشیه استاندارد جدا می­شوند تا از حذف کل سرطان اطمینان حاصل شود. لذا، بخشی از پوست برداشته شده عاری از سرطان است. جراحان موس برش­های سریالی از پوست را برداشته و آن­ها را زیر میکروسکوپ ارزیابی می­کنند تا از حاشیه سالم و عاری از سرطان اطمینان حاصل کنند. این کار به متخصص پوست اجازه می­دهد تا بیماری را دقیق‌تر بررسی کرده و بدون دستکاری سلول­های سالم، تمام تومور را حذف کند. جراح موس پس از برداشتن ضایعه پوستی، زخم را ترمیم می­کند.

تنها متخصصان پوست با مهارت زیاد در جراحی می­توانند جراحی موس را با فلپ­ها و گرافت­های پیچیده انجام دهند. متخصصین پوست جراحی­هایی را که معمولاً توسط جراحان پلاستیک انجام می­شوند مانند لیپوساکشن، بلفاروپلاستی (جراحی پلک) و حتی ریتیدکتومی (لیفت صورت) را نیز انجام می­دهند. جراحی­ها همچنین شامل روش­هایی مانند برش، سرمادرمانی، اسکلروتراپی (درمان عروق واریسی)، جراحی با لیزر، کاشت مو و روش­های تقویت بافت است.

برخی از متخصصان پوست نیز روش­های دارویی و جراحی جوان­سازی پوست را در قالب تخصص پوست و مو زیبایی انجام می­دهند. جوان­سازی دارویی شامل استفاده از ترتینوئین، آلفا هیدروکسی اسید، و آنتی اکسیدان­های موضعی برای درمان تغییرات پوستی ناشی از افزایش سن است. روش­های جوان سازی با جراحی شامل تزریق سم بوتولینوم، تقویت بافت نرم، لایه­بردارهای شیمیایی، پوست خراشی یا درم ابریژن (dermabrasion)، اسکلروتراپی و لیزر پوست است. بسیاری از افراد درباره بوتاکس شنیده­اند که یک روش درمانی زیبایی است و در حیطه تخصص متخصصان پوست است. این روش شامل تزریق هدفمند مقادیر بسیار کمی از سم بوتولیسم خالص به عضله صورت است. تزریق باعث انسداد عصبی و فلج عضله صورت می­شود. فلج عضله از چروک شدن پوست بیمار هنگام لبخند یا اخم جلوگیری می­کند.

بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی، جوان­سازی پوست با لیزر را انجام می­دهند که شامل استفاده از لیزر (تقویت نور توسط انتشار شبیه­سازی شده اشعه) برای درمان چین و چروک، ضایعات رنگی (مانند لکه­های مادرزادی)، اسکار، تتو، زگیل و موهای زائد است. یک تکنیک پیشرفته به نام جوان­سازی با جراحی الکتریکی، بدون از بین بردن رنگدانه­های پوستی ضایعات را برطرف می­کند، بنابراین در تمام پوست­ها با هر رنگی قابل استفاده است.

به نظر می­رسد که درماتولوژی جراحی بیش از درماتولوژی دارویی به سرعت در حال رشد است. متخصصین پوست بیشتری در زمینه جراحی مهارت کسب می­کنند. این متخصصان خصوصی به تهدید ذکر شده در دهه‌های 1980 و 1990 اشاره کرده و بیان می­کنند که درمان و مراقبت با روش­های سنتی باعث کاهش درآمد متخصصان پوست می­شود. علاوه بر این، بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، برخی دانشجویان پزشکی معتقدند که درماتولوژی جراحی سودآورتر از درماتولوژی کلاسیک است. دانشجویان پزشکی باید در نظر داشته باشند که تخصص پوست و مو یکی از شاخه­های اصلی پزشکی داخلی است. به همین دلیل بسیاری از متخصصان پوست آکادمیک بر این باورند که بخش اصلی تخصص پوست و مو مربوط به بیماری­هایی است که با دارو درمان می­شوند، نه جراحی.



رابطه پزشک و بیمار

اگرچه متخصصان پوست بیشتر نقش مشاوره‌ای دارند، اما سطح بالایی از تماس و ارتباط با بیمار را حفظ می‌کنند. آنها روابط طولانی مدت با بسیاری از بیمارانشان برقرار می کنند که شرایط مزمن پوستی آنها در طی چند سال به ویزیت‌های متعدد نیاز دارد. بیماران از متخصصان پوست خود به دلیل تأکید بر داروهای پیشگیری و درمان فوری بیماریهای حاد پوستی قدردانی می‌کنند. متخصصان پوست ضمن برخورد با مشکل فعلی، اهمیت پیشگیری از سرطان پوست را نیز به بیماران خود آموزش می‌دهند از جمله: قرار نگرفتن در معرض آفتاب مستقیم، استفاده از ضد آفتاب و توجه به خال‌های مشکوک خود. بسیاری از بیماران نمی‌دانند که بررسی خال‌ها توسط خودشان به اندازه بررسی ماهانه پستان اهمیت دارد.

از همه مهم‌تر، متخصص پوست برای داشتن روابط ارزشمند با بیماران، باید مهارت گوش دادن عالی داشته باشد. متخصصان پوست، به نوعی، هم پزشک و هم مشاور هستند. اختلالات پوستی به عنوان تظاهرات بیرونی بیماری، می‌توانند بر سلامتی بیمارانی که نگران این هستند که دیگران پوستشان را نگاه می‌کنند، تأثیر بگذارد. شما باید وقت بگذارید تا تشخیص دهید که بیماران نسبت به بیماری پوستی خود چه احساسی دارند. این مساله هنگام ارزیابی اثرات درمان حائز اهمیت است. باید بتوانید این اختلال را بررسی کرده و به درستی با بیماران خود ابراز همدلی کنید. بیماری پوستی بیش از فشار خون یا دیابت یا هر بیماری درونی دیگری، بر روان بیمار تأثیر می‌گذارد که یک جنبه‌ی منحصر به فرد از تخصص پوست و مو است.

چه چیزی باعث می­شود یک فرد متخصص پوست خوبی باشد

- به کار با بیماران مختلف علاقمند است.

- به این شاخه از پزشکی علاقمند است.

- یک پزشک خردمند، اهل عمل و همدل است.

- عاشق پیگیری نتایج درمان است.

- به خوبی نگرانی­های بیماران را می­شنود.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن