تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796713844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت شرکت، از تاسیس تا انحلال یک شرکت چگونه است؟ | آخرین اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: ثبت شرکت، از تاسیس تا انحلال یک شرکت چگونه است؟



افراد و اشخاص برای انجام امور تجاری و فعالیت های سرمایه گذاری اقدام به ثبت شرکت ها در قالب های تجاری می کنند و با ثبت شرکت ابتدا به دنبال بدست آوردن سود و سرمایه های مالی برای خود و سرمایه گذاران شرکت شان هستند و سپس با ایجاد اشتغال برای جوانان و افراد تحصیل کرده که دارای زمینه های کاری و آموزشی مناسبی هستند اشتغال زایی می کنند.   بعد از ثبت شرکت ممکن است بنابر دلایلی شرکت ثبت شده منحل شود که این انحلال شرکت نیز خود می تواند دلایل متفاوتی باشد که در این مقاله می خواهیم به همین مطلب بپردازیم و پروسه ثبت شرکت از زمان تاسیس، هزینه آن و انحلال و دلایل آن را شرح دهیم. ثبت شرکت دارای قوانین و شرایطی است که افراد حقیق و حقوقی که قصد ثبت شرکت در هر زمینه ای دارند باید به قوانین احترام گذاشته و طبق قوانین به فعالیت بپردازند. شرکت های تجاری در ۸ دسته مختلف قرار می گیرند که هر کدام دارای ویژگی و قوانین منحصر به خود است. قالب شرکت های تجاری عبارتند از: -شرکت های سهامی خاص
-شرکت های سهامی عام
-شرکت های مختلط سهامی
-شرکت های مختلط غیر سهامی
-شرکت های با مسئولیت محدود
-شرکت های تضامنی
-شرکت نسبی
-شرکت های تعاونی تولید و مصرف بعد از تعیین نوع فعالیت شرکت خود، بهتر است شرکت خود را در اداره امور ثبت شرکت ها به ثبت برسانید تا فعالیت های تجاری شما شکل قانونی به خود بگیرد و کسی نتواند از فعالیت ها و نام شرکت و برند شما سوء استفاده کند. اهمیت ثبت شرکت زمانی مشخص می شود که در برخی موارد دیده شده که شرکتی بدون این که شرکت خود را به ثبت برساند به فعالیت های گسترده پرداخته و نام شرکت خود را در میان مشتریان به محبوب کرده ولی اشخاص متقلب با استفاده از این نکته که شرکت با این نام به ثبت نرسیده یا نسبت به ثبت برند اقدام ننموده است،  خود اقدام کرده و شرکتی را با همین نام و خدمات به ثبت می رسانند و از نام و شهرت شما در میان مخاطبان استفاده کرده و به فعالیت بپردازند. در این صورت این شرکت غیر قانونی خواهد بود زیرا شرکت دوم در اداره امور ثبت شرکت ها به ثبت رسیده و از نظر قانون این شرکت دوم است که قانونی می باشد پس قبل از هر اقدامی شرکت خود را در اداره امور ثبت شرکت ها به ثبت برسانید. برای انجام سریع تر پرسه ثبتی خود، بهتر ثبت شرکت خود را به شرکت های ثبتی که در این زمینه فعالیت می کنید بسپارید. مدارک لازم جهت ثبت شرکت عبارتند از:  

·         ارائه اساسنامه شرکت به همراه امضا و آدرس و کد پستی شرکت ·         ارائه اقرارنامه شرکت ·         ارائه شرکت نامه ·         ارائه اظهارنامه ·         ارائه مدارک شناسایی رسمی کشور مانند کارت ملی و شناسنامه برای تمامی اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در صورتی که مدیرعامل از اعضای هیئت مدیره انتخاب نشده باشد ·         در ابتدا باید سرمایه اولیه و بودجه شرکت تامین شود که سرمایه اولیه برای شرکت ها بسته به انواع آن ها متفاوت است و ۳۵ درصد از این مبلغ باید در ابتدا پرداخت شود. هزینه ثبت شرکت چقدر است؟  

هزینه ثبت شرکت معمولا با توجه به میزان موضوع شرکت، میزان سرمایه شرکت و میزان نهایی آگهی تاسیس که قرار است در سایت روزنامه رسمی به چاپ برسد متفاوت می باشد، جهت استعلام هزینه ثبت شرکت در ایران کلیک کنید. شرکت بعد از تاسیس و فعالیت ممکن است بنا بر دلایلی منحل شود که این دلالیل هم می تواند توسط اعضای هیئت مدیره و اختیاری باشد و یا به صورت اجباری توسط دولت، دستور انحلال شرکت صادر شود. دلایل انحلال شرکت عبارت است از: ۱٫انحلال شرکت ممکن است بر اساس ورشکستگی باشد که می تواند اصلی ترین برای انحلال شرکت باشد.
۲٫بوجود آمدن بدهی های زیاد و گرفتن وام های کلان با سود بالا می تواند منجر به ایجاد بدهی و ورشگستگی شرکت شود.
۳٫از دست دادن سرمایه شرکت به صورتی بخش عمده ای از سرمایه شرکت از بین رفته باشد و شرکت با کمبود بودجه مواجه شده باشد.
۴٫ممکن است سهامداران شرکت را به منظور خاصی تاسیس کرده باشند و پس از مدتی به این نتیجه برسند که با تاسیس شرکت به اهداف اصلی خود دست نیافته اند.
۵٫ممکن است شرکت به دلیل انجام فعالیت های غیر قانونی و مغایر با قوانین اسلام و شرعی فعالیتی را انجام داده باشد که در این صورت توسط سازمان بازرسی دستور به انحلال شرکت داده می شود.
مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات و انحلال شرکت:
۱٫ارائه صورت جلسه ای که در آن اعضای هیئت مدیره تصمیم به انحلال شرکت گرفته اند.
۲٫ارائه آخرین روزنامه رسمی که آگهی های شرکت در آن منتشر شده است و سهام شرکت نیز در آن ها به فروش رسیده است.
۳٫ارائه مدارک شناسایی ربای تمامی اعضای هیئت مدیره
۴٫برای انحلال شرکت رضایت تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران الزامی است و در صورت مخالفت حتی یک نفر انحلال امکان پذیر نخواهد بود. انحلال به این منظور است که تمامی فعالیت های غیر فعال خواهد شد و از نام و امتیازات شرکت نمی توان استفاده کرد. بعد از ارسال مدارک کامل به سازمان ظرف مدت 10 الی ۳۰ روز کاری انحلال شرکت به صورت کامل صورت می گیرد. برای ثبت شرکت و یا ثبت تغییرات شرکت که انحلال را شامل می شود،  کافیست با ثبت شرکت میزان، اولین استارتاپ خدمات اداری در ایران تماس بگیرید.



دوشنبه, 21 بهمن 1398 ساعت 19:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن