تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818733581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگداشتی برای سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره فجر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بزرگداشتی برای سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره فجر
در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای احمد دامود، هوشنگ آزادی‌ور و جمشید خانیان بزرگداشت برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : در سی‌وششمین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، برای سه تن از پیشکسوتان این حوزه مراسم تقدیر و بزرگداشتی برگزار خواهد شد.


در کاتالوگ این جسنواره که در اولین روز به چاپ رسید و توزیع شد نام سه هنرمند تئاتری که قرار است مراسم بزرگداشتی برای آن‌ها در اختتامیه برگزار شود، مشخص شده است.


احمد دامود، کارگردان، بازیگر، پژوهشگر، مترجم و مدرس دانشگاه است. او دانش آموخته کارشناسی روانشناسی از دانشگاه تبریز، ارشد ارتباطات جمعی سینما و تلویزیون از دانشگاه کلمبیا آمریکا و کارشناسی ارشد آموزش تئاتر از دانشگاه لوبولا آمریکا است.


هوشنگ آزادی‌ور تاکنون فیلم‌های مستند بسیاری ساخته است و همچنین دستی در نگارش و شعر نویسی دارد. او چند سالی به تهیه و کارگردانی فیلم مستند پرداخت و سپس چند سالی هم در تئاتر فعالیت کرد. آزادی‌ور در سال 1354 برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و از دانشگاه بیل مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته تهیه و تولید فیلم دریافت کرد. او از سال 1361 در کنار مستندسازی به ترجمه متون تئاتری و سینمایی پرداخت و 10 جلد کتاب ترجمه و یک جلد کتاب درباره هنر سنتی ایران تألیف کرد. او همواره در کنار ساختن فیلم و ترجمه کتب، مقالاتی را در زمینه سینما و تئاتر در مجلات هنری منتشر کرده است .


جمشید خانیان، داستان‌نویس،نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر است. او در کنار داستان‌نویسی به شکل جدی و مستمر نمایشنامه نیز می‌نویسد«یک نیمروز در اتاق بازجویی» و «پرگار» از جمله آثار او است که بارها روی صحنه تئاتر رفته‌اند.


منبع: خبرانلاین





۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن