تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796671481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکاتی برای استفاده از پارچه های طرح ‎دار در دکوراسیون


واضح آرشیو وب فارسی:بیتوته:


دنیای پارچه ها، دنیای زیبایی است، پس از زیبایی آنها در دکوراسیون بهره ببرید. هر الگوی نقشینه ای دارای چهار بخش است: رنگ، مقیاس نقش یا اندازه نقوش، هم چنين نوع قالب شکلی آنها (نوع شکل هندسی ای که به آن نقش نزدیک است؛ مثلا دایره‌ای شکل‌اند یا...) و نوع جنس و بافت پارچه. برخی از نقوش، هندسی اند و برخی غیرهندسی و ارگانیک و یا نقوشي برگرفته از طبیعت هستند. نقوش چهارخانه را پیش از این بررسی کردیم و در اینجا با دو نقش پرطرفدار دیگر بیشتر آشنا می‌شویم: نقش هندسی راه راه و غیرهندسی گل دار.   نقوش گل دار یا طبیعت گرایانه (ارگانیک) این نوع از الگوی نقشینه ای می توانند کاملا واقع گرایانه و یا ساده شده باشند. این نقش های دل انگیز در ترکیب با پارچه هایی با نقش هندسی از قبیل راه راه، زیگزاگ یا خال دار، جذابیت بسیاری برای چشم و دکوراسیون به ارمغان می آورند.  
طرز استفاده از پارچه های طرح دار,نکاتی برای استفاده از پارچه های طرح دار
پارچه های گل دار به ویژه نقش های ریز، حال و هوایی زنانه و لطیف با خود دارند   پارچه های گل دار به ویژه آنهايی که ریز نقش هستند، حال و هوایی زنانه و لطیف با خود دارند. از دیدگاه نمادشناسی، هر نقش گلی با خود پیامی دارد: گل‌های رز، پیام‌آور عشق و محبت‌اند به‌خصوص اگر به رنگ قرمز یا صورتی باشند. نقش لاله سفید، نماد بخشش و گذشت است، گل همیشه‌بهار و گل‌هایی شبیه به آن نماد بی‌گناهی، وفاداری و سرخوشی، نقش لیلی شیپوری، بیانگر عظمت و زیبایی، زنبق، نماد خبرهای خوش و خوش زبانی، هوشیاری، صبر و حوصله، گل‌های بنفشه، نماد سادگی، عشق و شفقت و شمعدانی‌ها نماد نجابت، اصالت، عزم و اراده هستند و گل میخک، سمبل غرور، افتخار و زیبایی. درهرحال، هر نقشی از گل، حاوی داستانی است که بر پارچه نشانده شده است،‌ ولی ویژگی لطافت در همه آنها مشترک است و همین حس را با خود به فضاهایمان می‌آورد.   اینجا، آنجا، هر جا گل! اگر فرشی با گل‌های درشت در اتاقتان دارید و هم‌چنان می‌خواهید از پرده‌های گل‌دار استفاده کنید، بهتر است به پارچه‌هایی با نقش گل ریز و کوچک فکر کنید. به‌منظور تکمیل مجموعه زیبایتان، پوشش یکی از اجزاي مبلمان را پارچه‌ای با نقش گل‌هایی در اندازه متوسط انتخاب کنید.  
استفاده از پارچه های طرح دار,راهنمای استفاده از پارچه های طرح دار
اگر می خواهید از پرده های گلدار استفاده کنید، به پارچه هایی با نقش گل ریز فکر کنید   اگر گل‌های درشت و رنگین را ترجیح می‌دهید برای تکمیل دکوراسیون از پارچه‌های ساده در رنگی از رنگ‌های پارچه گل‌دارتان که بيشتر دوست دارید انتخاب کنید. از رنگ‌های خنثی موجود در زمینه پارچه برای رنگ‌آمیزی دیوار و دیگر اجزا و لوازم جانبی دکوراسیون استفاده کنید تا پارچه گل‌دارتان که این‌قدر دوستش دارید به زیبایی در فضایتان بدرخشد. اگر رنگ زمینه پارچه، تیره است، یکی از دیوارهای اتاق را (بهتر است کوچک‌ترین دیوار باشد) به آن رنگ درآورید.   راه دیگر انتخاب پارچه برای همراهی با پارچه گل‌دار این است که رنگی را برگزینید که بیشترین سهم را در رنگ‌آمیزی گل‌های پارچه دارد و پارچه‌ای در طرح ساده همان رنگ انتخاب کنید؛ براي مثال برای پرده‌هایتان. از پررنگ‌ترین رنگ موجود در پارچه گل‌دارتان به‌عنوان مزه یا تأکید بصری فضا بهره ببرید؛ مثلا در کوسن‌ها یا در عسلی یا پوف.   اگر هم زمینه پارچه گل‌دار و هم دیگر اجزای پارچه‌ای و یا بافت و منسوجات اتاق، رنگی روشن دارید با اضافه کردن یک جزء از اجزاي مبلمان از جنس چرم با رنگی پرمایه و پررنگ‌تر ازگل‌های پارچه به وزن بصری فضایتان بیفزایید.   گل افشانی خانه! تکرار الگوی نقشینه مهم ترین و دوست داشتنی ترین پارچه دکوراسیون در اندازه بزرگ‌تر یا کوچک‌تر را در فضایتان حفظ کنید. اگر دقیقا عین همان الگوی نقشینه را نیافتید، نزدیک‌ترین نقش گل به گل‌های پارچه اصلی را در نظر بگیرید و از آن برای پوشش کوسن‌ها، پوف، عثمانی و یا حتی به‌عنوان تابلو بر دیوار بهره بگيريد. می‌توانید از همان گل‌ها چه طبیعی و چه مصنوعی در گلدان هم بگذارید و از دیدن تکرار گل‌هایی که دوست دارید لذت ببرید.  
راهنمای استفاده از پارچه های طرحدار, پارچه های طرحدار متفاوت
نزدیک ‌ترین نقش گل های پارچه را در نظر بگیرید و از آن برای کوسن ‌ها، یا حتی تابلو بهره بگيريد   اگر پارچه گل‌دارتان به نظر شلوغ می‌رسد، می‌توانید فقط بخشی از مبل، کاناپه یا پرده را به آن اختصاص داده و از رنگ زمینه یا یکی از گل‌ها به‌صورت پارچه ساده در بقیه ساختار مبلمان یا پرده استفاده کنید.   نقوش هندسی راه راه این نوع از نقشینه‌ها از اواسط دوره رنسانس در تزئینات داخلی اروپا حضور پررنگی پیدا کرد، البته در ایران مجموعه نقوش هندسی در تزئینات داخلی، معماری و پارچه یا دیگر منسوجات، پیشینه طولانی‌تری دارد و همه ما با آن آشنا هستیم. در فضاهای مدرن از دهه‌های 60 و 70 میلادی، نقوش هندسی بسیار بیشتر موردتوجه قرار گرفت و بر روی سطوح بزرگ و کوچکي نيز دیده شد. در این میان پارچه‌هایی با نقش راه‌راه، انتخاب موردعلاقه بسیاری از دکوراتورها و مصرف‌کننده‌ها واقع شد. این نوع از نقش برای پرده و انواع مختلف آن انتخاب فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید. مزیت آنها سادگی بیشتر و درنتیجه وزن و تسلط بصری کمتر در فضای دکوراسیون است. نکته دیگر این است که حتي نسبت به پرده‌هایی که پارچه ساده‌ای دارند نیز سبک‌تر به نظر می‌رسند. مزیت‌های دیگر این نوع نقش پارچه، تنوع فراوان هم ازلحاظ رنگ بندی و هم پهنای نقش راه‌راه و نیز گستره وسیع در انتخاب آن است.  
پارچه های طرحدار متفاوت,متفاوت ترین پارچه های طرحدار
نقش های راه راه برای پرده و انواع مختلف آن انتخاب فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید   پارچه‌های راه‌راه می توانند جهت افقی و یا عمودی داشته باشند. به راه‌راه افقی اصطلاح «راه آهنی» داده‌اند که یادآور چوب‌هایی است که به‌صورت افقی به دنبال هم قرار می‌گیرند و ریل‌های موازی آهن بر روی آنها می‌نشینند. این نوع از پارچه‌های راه‌راه به عرض جایی که پوشش داده‌اند پهنای بصری بیشتری می‌بخشند و راه‌راه‌های عمودی به ارتفاع بصری می‌افزایند. این نقش، هم با فضاهای مدرن و هم با دکوراسیون رسمی هم‌خوانی دارد؛ بسته به نوع پارچه و پهنای باندها.  
نکاتی برای استفاده از پارچه های طرح دار, پارچه های طرح دار در دکوراسیون خانه
پارچه‌های راه راه افقی به عرض جایی که پوشش داده‌اند پهنای بصری بیشتری می بخشند   معمولا راه راه های پهن تر به ویژه اگر بر روی پارچه‌ای از قبیل ساتن یا ابریشم نقش زده شده باشند، به کار مبلمان و پرده‌های کلاسیک و رسمی می‌آیند. در این صورت ترکیب رنگ آن شامل دورنگ خواهد بود. راه‌راه‌های باریک‌تر و رنگین‌تر با دکوراسیون مدرن و بارنگ‌های بسیار ملایم آبی، سفید، خاكستري و کرم به سبک اسکاندیناوی و ترکیب رنگ آبی‌های متنوع، ولی پررنگ در کنار سفید به سبک ساحلی و ویلایی نزدیک می‌شود. الگوی نقش راه‌راه می‌تواند مبنای تزئین موفق یک فضا باشد. اگر برای روکش کاناپه و مبل، طرحي کلاسیک و رسمی به کار رود به آن هویتی تاریخی می‌دهد؛ درحالی‌که هم‌چنان شیک به نظر می‌رسد. پارچه‌های راه‌راه به فضای دکوراسیون تحرک بصری می‌بخشند و به زیبایی بر انواع صندلی و عثمانی یا پوف‌ها خودنمایی می‌کنند.  
راهنمای استفاده از پارچه های طرح دار,طرز استفاده از پارچه های طرح دار
راه راه های پهن روی پارچه‌ های ساتن یا ابریشم، به مبلمان و پرده های کلاسیک و رسمی می آیند   نقش راه راه الزاما از خطوط صاف تشکیل نشده است. راه راه می‌تواند در شکل زیگزاگ یا خطوط مواج نیز دیده شود، ولی درنهایت همان ویژگی راه‌راه‌های خطی صاف را دارد و حرکت و جنبش بصری به فضا هدیه می‌کند.   منبع : مجله منزل - bartarinha.ir






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بیتوته]
[مشاهده در: www.beytoote.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن