تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817728442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشروح گزارش سفر 3 روزه کاروان سلامت به استان کرمان از افتتاح 159 خانه بهداشت تا دیدار با پدر سردار


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح گزارش سفر 3 روزه کاروان سلامت به استان کرماناز افتتاح 159 خانه بهداشت تا دیدار با پدر سردار
خبرگزاری فارس: از افتتاح 159 خانه بهداشت تا دیدار با پدر سردار
کاروان سلامت روز چهارشنبه 27 مرداد در ادامه سفرهای استانی خود برای افتتاح و بازدید از پروژه‌های طرح تحول سلامت راهی مناطق محروم استان کرمان شد.

به‌گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ طبق برنامه، وزیر بهداشت در این سفر علاوه بر بازدید از مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، قصد بازدید از شهرها و مناطق محروم این استان از جمله بم، بردسیر، سیرجان، ارزوئیه، بافت، رابر، جیرفت، عنبر آباد، رودبارجنوب، کهنوج و قلعه گنج را نیز داشت.

گام اول؛ بم

نخستین منزل کاروان سلامت پیش از ورود به کرمان، شهر تاریخی بم بود. شهری که با وجود گذشت حدود یک دهه از آن زمین لرزه دلخراش همچنان گرد و غبار غم را بر چهره دارد و هنوز نیازمند کمک برای بازسازی است. وزیر بهداشت در این شهر ضمن بازدید از دانشکده پزشکی بم و افتتاح کلینیک تخصصی داخلی امام محمد باقر (ع)، از مرکز سلامت جامع سلامت دهان و دندان (دندانپزشکی جامعه نگر) و بیمارستان پاستور بم نیز بازدید کرد. هاشمی همچنین با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان بم، با دست اندرکاران اجرایی این شهر درباره کمبودهای حوزه سلامت در بم هشدار داد. وی در این جلسه از موضوع بهداشت و درمان و نیز توسعه دانشگاه بم به عنوان دو اولویت مهم در این شهر یاد کرد و توسعه رشته هایی مانند پرستاری، بهداشت کار دهان و دندان و بهیاری را ضروری دانست.
هاشمی پس از بازدید از بم، وارد کرمان شد تا از روند ساخت کلینیک ویژه، ساختمان اورژانس، بلوک های زایمانی و مرکز رادیوتراپی بیمارستان افضلی پور مطلع شود. روز اول سفر کاروان سلامت به کرمان با مراسم آغاز عملیات ساخت کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، افتتاح ساختمان مجتمع مدیریت و توسعه آموزش این دانشگاه و نیز ورود 20 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر مدرن و جدید، موتورلانس و خودرو امدادی جدید به ناوگان اورژانس کرمان به پایان رسید.
هاشمی در دومین روز سفر، بعد از بازدید از بیمارستان در حال ساخت شهید باهنر در مراسم آغاز عملیات ساخت بیمارستان شفا، بزرگترین پروژه بهداشتی و درمانی تاریخ استان کرمان و جنوب شرق کشور با ظرفیت 750 تخت در زمینی به مساحت 60 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انجام می شود شرکت کرد. با حضور وزیر بهداشت کلنگ ساخت این مجموعه توسط فرزندان شهید بادپا، شهید مدافع حرم به زمین زده شد.

بررسی مشکلات در نشست با نمایندگان ملت

پس از انجام امور روزمره و بازدیدها و افتتاح ها، ساعات پایانی شب در کرمان به نشست با استاندار، مجمع نمایندگان استان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی این استان اختصاص یافت.
در این جلسه  هاشمی مسایلی مانند لزوم توجه به بودجه سلامت، اهمیت استمرار طرح تحول نظام سلامت، اهمیت همکاری نمایندگان مجلس با وزارت بهداشت، لزوم تجمیع بیمه ها، رضایتمندی مردم از طرح تحول سلامت به رغم حاشیه سازی ها و حقوق به تعویق افتاده پزشکان نقاط محروم استان کرمان را مطرح کرد.
وی درباره تجمیع بیمه ها گفت: فردی که کار می کند خودش هم باید اختیار خرج کردن آن را داشته باشد و نمی شود که اعتبارات ما نزد دستگاه دیگری باشد؛ در دولت هم در مورد تجمیع بیمه ها رودربایستی وجود دارد؛ بیمه، علم و صنعت است و باید با توجه به تجربیات موفق کشورهای مختلف، راه صحیح را در پیش گرفت و نمایندگان در مجلس نیز در این مورد تصمیم سیاسی نگیرند بلکه یک تصمیم الهی بگیرند.

انتظار برای افتتاح بیمارستان سیرجان

هاشمی در ادامه سفر خود از بردسیر و سیرجان نیز بازدید کرد. وی در بازدید از بیمارستان سیرجان که مراحل احداث را می گذراند، ابراز امیدواری کرد که در صورت تکمیل بیمارستان تا دی ماه، مراحل تجهیز آن توسط وزارت بهداشت نیز تا اوایل بهمن ماه انجام شود و بیمارستان بلافاصله مورد بهره برداری قرار گیرد.

یک دانشکده مستقل

هاشمی از دانشکده علوم پزشکی سیرجان نیز بازدید کرد. دانشکده ای که ابلاغ آن بر اساس مصوبه شورای گسترش دانشگاهها و با پی گیری های نماینده مردم سیرجان، انجام شد و حکم ریاست آن توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان صادر شده است. وزیر بهداشت در این بازدید اعلام کرد: دانشکده پزشکی سیرجان اکنون دارای ردیف مستقل اعتباری است.

159 خانه بهداشت
همزمان با سومین روز از سفر کاروان سلامت به مناطق محروم جنوب و غرب استان کرمان، بازسازی و نوسازی 159 خانه بهداشت بطور همزمان در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افتتاح شد.

افتتاح اورژانس بیمارستان شهدای قلعه گنج

وزیر بهداشت در روز آخر سفر خود بخش اورژانس بیمارستان شهدای شهرستان قلعه گنج در جنوب استان کرمان را افتتاح کرد. اگرچه این بیمارستان هنوز به طور کامل افتتاح نشده ولی با توجه به نیاز منطقه بهره برداری از بخش اورژانس آن آغاز شده و حضور وزیر بهداشت نیز بیشتر برای ارزیابی مشکلات و کمبودهای موجود در مسیر راه اندازی کامل این بیمارستان در قلعه گنج بود.
بیمارستان 32 تختخوابی شهدای قلعه گنج که قرار است تا دو ماه دیگر به بهره برداری کامل برسد، علاوه بر تجهیزات پزشکی، به متخصص زنان، داخلی و اطفال نیاز دارد که به سرعت تامین می شود.
دکتر هاشمی در مورد مشکلات مردم این منطقه می گوید: آب آشامیدنی و سالم هنوز برای این منطقه فراهم نشده و در صورت فراهم کردن شرایط، امکان ماندگاری پزشکان را افزایش می دهد.

دیدار با پیر باصلابت و مهربان

هاشمی در حاشیه سفر به استان کرمان و بازدید از طرح های تحول سلامت، در یکی از روستاهای جنوب این استان، به دیدار پدر سردار حاج قاسم سلیمانی نیز رفت.
وزیر بهداشت در این دیدار صمیمانه مهمان خانه پدری سردار سلیمانی بود و ساعاتی را در حال و هوای مردان بی ادعای عرصه جهاد به گفت و گو پرداخت.
وی همچنین یک لوح یادبود و یک جلد کلام الله مجید به پاس تربیت فرزندی صالح و خداجوی که خود را وقف دفاع از مرز و بوم کشور کرده است، به پدر سردار سرلشکر سلیمانی اهدا کرد.
البته عرض ارادت وزیر بهداشت به حماسه سازان انقلاب به همین جا ختم نشد و وزیر بهداشت در سومین روز سفر خود به مناطق محروم جنوب و غرب استان کرمان، با خانواده شهید محمد شهسواری در کهنوج نیز دیدار کرد. وزیر بهداشت در این دیدار از شهید شهسواری به عنوان مظهر شجاعت، جسارت، مردانگی، غیرت و ایمان یاد کرد و گفت: ایشان در زمان اسارت خود و با دستان بسته علیه صدام و رژیم بعث شعارهای محکمی سر داد و کمتر کسی جرات چنین کاری را داشت.

تقدیر از پرستار فداکار

وزیر بهداشت در شهرستان کهنوج، از خانواده پرستاری که در حین انجام ماموریت و در شعله های آتش جان خود را فدای خدمت به مردم کرده بود، دلجویی کرد.
وی با حضور در منزل مرحوم مژگان عزیزی و ادای احترام به خانواده این مرحومه، گفت: اجر و ثواب چنین مرگ‌هایی کمتر از شهدا نیست چراکه انسان در حین خدمت به مردم جان خود را از دست می دهد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری خدمات ارزنده ای را به مردم ایران ارائه داده و می دهند و ما قدردان خدمات جامعه پرستاری هستیم.
مادر این پرستار نیز در این دیدار گفت: حضور مسئولان وزارت بهداشت به نمایندگی از شما پس از فوت دخترمان برای ما آرامش بخش و ارزشمند بود و همواره دعاگوی شما هستیم.

انتهای پیام/  

1395/05/31 :: 09:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن