تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796359547




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی لایحه «مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» در جلسات کمیسیون قضایی و فرهنگی مجلس - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
حسینعلی امیری
معاون پارلمانی رییس‌جمهور با بیان اینکه تصویب لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی برای مقابله با سودجویان و متقلبان علمی ضروری است گفت: این لایحه این هفته در جلسات دو کمیسیون مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود. به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری درباره اهمیت تبدیل این لایحه به قانون گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدا خواهان برخورد جدی با همه افراد و باندهایی بوده که به دنبال انجام فعالیت‌های متقلبانه و غیرقانونی در عرصه‌های علمی هستند. تهیه و تقدیم این لایحه نیز با این هدف صورت گرفته است که احیانا خلاء‌های قانونی موجود در این زمینه را پر کند و قاطعانه با فعالیت های متقلبانه علمی برخورد شود. معاون امور مجلس رییس جمهور اظهار کرد: امیدواریم این لایحه پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مجلس برای تصویب نهایی به صحن علنی بیاید و با کمک نمایندگان محترم که در این زمینه دغدغه‌های جدی دارند، به قانون تبدیل شود.
وی در ادامه افزود: نظام آموزشی و موسسات پژوهشی از جمله پایه‌های توسعه و پیشرفت هر کشور محسوب می‌شوند و همه ما باید تلاش کنیم تا این مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی در فضای سالم فعالیت کنند و سودجویان نتوانند با فعالیت‌های متقلبانه به فضای علمی کشور آسیب بزنند.
امیری همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تکیه اساسی برنامه‌های کلان نظام بر فرآیندهای دانش‌بنیان نظیر تولید علم و تبدیل آن به ثروت استوار است، ضرورت مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی در این حوزه ها بیش از پیش احساس می‌شود که تصویب لایحه "مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی" در مجلس شورای اسلامی می‌تواند بخشی از این ضرورت را پاسخ دهد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور در پایان اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت توسعه علمی کشور، فراهم کردن بسترهای قانونی لازم جهت تحقق این موضوع و تسریع توسعه علمی ضروری است.
براساس این گزارش، این لایحه که به پیشنهاد وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در هیات وزیران تصویب شد، پس از تقدیم به مجلس هم اکنون در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون اصلی قرار گرفته است. بر اساس دستور جلسات هفتگی کمیسیون‌های مجلس، اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی این لایحه را عصر یکشنبه بررسی می کنند. همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان یکی از کمیسیون‌های فرعی، لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را عصر روز دوشنبه بررسی خواهد کرد. در ماده واحده این لایحه آمده است: هرگاه شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی بصورت حرفه‌ای به قصد انتفاع اقدام به تهیه، پیشنهاد تهیه، عرضه یا واگذاری آثاری از قبیل رساله، پایان‌نامه، مقاله، طرح پژوهشی، گزارش یا سایر آثار مکتوب و یا ضبط شده پژوهشی، علمی یا هنری نماید و بداند  یا نوعا باید بداند که طرف تقاضا، قصد دارد کل اثر  یا بخش عمده‌ای از آن را برای کسب نمره، مدرک تحصیلی  یا هر امتیاز قانونی دیگری به نام خود به موسسات آموزشی و پژوهشی اعم از دولتی و غیر دولتی ارائه کند، در مرتبه اول به مجازات جزای نقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه هفت و واریز وجوه دریافتی به خزانه دولت محکوم می شود.  در ادامه ماده واحده این لایحه آمده است: در صورت تکرار (جرم)، مرتکب به مجازات نقدی درجه شش و محرومیت از حقوق اجتماعی درجه هفت مندرج در ماده (19) قانون مجازات اسلامی و واریز وجوه دریافتی به خزانه دولت محکوم می‌شود.
 این لایحه علاوه بر ماده واحده، هفت تبصره نیز دارد که در یکی از آنها تصریح شده است: درخواست کننده آثار متقلبانه موضوع ماده واحده، معاون جرم محسوب می‌شود و چنانچه از این طریق مدرک تحصیلی یا امتیازی تحصیل کرده باشد، مدرک تحصیلی یا امتیاز تحصیل شده باطل و فاقد هرگونه اعتباری است.

انتهای پیام





یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن