تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817777635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزان بی‌آلایش منتظر کمک مدیران و خَیران برای تهیه وسایل گرمایشی


واضح آرشیو وب فارسی:گیل نگاه:

گیل نگاه/ آدینه صالح نژاد:اینجا مدرسه استثنایی رضوان (مقطع ابتدایی) شهر کومله، در شهرستان لنگرود است. مدرسه‌ای متفاوت که در سال ۸۴ تأسیس شد و در سال تحصیلی( ۹۶-۹۷) ۲۲ دانش‌آموز دختر و پسر در آن تحصیل می‌کنند.فضای این مدرسه متفاوت از مدارس عادی است؛ نقش تعریف‌شده و رسمی معلمی و دانش‌آموزی در آن کمرنگ شده و همگی مانند یک خانواده در کنار هم زندگی می‌کنند.  بچه‌ها گاهی شاد و خندان هستند و گاهی گریان و بی‌تاب می‌شوند و معلم‌ها نقشی مانند یک مادر واقعی برای دانش‌آموزان دارند.اما خنده‌های صادقانه و بی‌آلایش بچه‌ها تنها بخشی از مسائل این مدرسه است. نکته‌ای که باید موردتوجه قرار بگیرد، فضای نامناسب کلاس‌ها و نبود امکانات سرمایشی و گرمایشی در مدرسه است. عدم وجود بخاری در آموزشگاه در حالی است که هوا رو به سردی گذاشته و نگهداری از ۲۲ کودک بدون وسایل گرمایشی در محیطی که از نظر شرایط فیزیکی هم استاندارد نیست کاری دشوار است.این در حالی است که فرودین ماه امسال در مراسم کلنگ زنی ساخت مدرسه استثنایی رضوان بخش کومله که با حضور جوادپور فرماندار،لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس،علی اوسط اکبری مقدم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان و  حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا محیطی سورکوهی امام‌جمعه بخش کومله برگزار شد وعده داده شد که  مدرسه استثنایی چهار کلاسه رضوان بخش کومله با زیربنای ۳۷۰ مترمربع بااعتبار ۳۵۰ میلیون تومان در مدت هشت ماه ساخته می‌شود.(اینجا بخوانید) اگر این وعده عملی می‌شد دانش آموزان حالا باید در کلاس‌های جدید خود می‌نشستند اما ساخت این مدرسه به دلیل مشکلات مالی به نیمه راه نرسیده متوقف‌ شد و حیاط این مکان به دلیل انباشته شدن انواع مصالح ساخت‌وساز و نخاله ساختمانی، برای کودکان با شرایط خاص، غیر ایمن شده است.گیل نگاه امیدوار است بعد از انتشار این گزارش خیران عزیز و سازمان نوسازی مدارس، تا قبل از سردتر شدن هوا نسبت به تهیه بخاری برای آموزشگاه استثنایی رضوان کومله لنگرود اقدامات فوری انجام دهند تا در آینده ساختمان نیمه‌کاره این مکان هم به اتمام برسد. چون این کودکان مانند همه دانش آموزان ایران حق‌دارند از محیط آموزشی مناسب بهره‌مند شوند. در ادامه پرتره تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه را به همراه معرفی کوتاهی از آن‌ها مشاهده می‌کنید.

مهروز کوچک‌ترین دانش‌آموز مدرسه و سندروم داونی است. دختری آرام با شیطنت‌های خاص خودش که به‌واسطه مراقبت‌های مادرش پیشرفت خوبی داشته است.

مهديس سندروم داون است و نکات تربیتی را به‌راحتی یاد می‌گیرد.

محمدصادق مشکل گفتاری دارد و سندروم داونی است. به‌واسطه پدر مداحش اون نیز نقش مداح را در مدرسه ایفا می‌کند. پسری آرام با ظاهری آراسته و به قولی بچه مثبت کلاس است.

خدیجه سندروم داونی است و دیرتر از همسالانش در این مدرسه حضور پیدا کرده است او خودش را مدیر مدرسه معرفی می‌کند.

فاطمه در زمره دانش آموزان کم‌توان ذهنی مدرسه دسته بندی شده است. ظاهر فاطمه برایش خیلی اهمیت دارد و همیشه تمیز و مرتب است.

آرمین که در ۲ سالگي تشنج کرده و دچار معلولیت شده است محبت را به‌خوبی درک می‌کند و تلاش می کند پاسخی درخور به لطف اطرافیانش داشته باشد.

مليکا دختر اوتيسمی و آرام مدرسه است. ملیکا عاشق آرمین است و به نوعی در مدرسه نقش مادر را برای او ایفا می‌کند.

زهرا دیگر دانش آموز کلاس در زمره کودکان کم‌توان ذهنی دسته بندی شده است او تنها فرزند خانواده و پر از انرژی و شیطنتهای دخترانه است.

محمد پسری بیش‌فعال و در عین حال سرشار از آرامش و محبت است و کمک زیادی به معلم‌ها در مدرسه می‌کند.

فاطمه هم جز دانش آموزان کم‌توان ذهنی است. معلمش می‌گوید روزهای اولی که به مدرسه آمده بود به‌شدت بی‌تاب بود و سر جایش نمی‌نشست. اما حالا در گفتار و رفتار تغییر زیادی کرده است و بسیار مرتب‌شده و همیشه لبخند بر لب دارد.
۱۴ آبان ۱۳۹۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: گیل نگاه]
[مشاهده در: www.gilnegah.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن