تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798438017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش سايت امريكايي از تاثیر منفی موضع کوته نظرانه ترامپ در قبال ایران بر روابط امریکا و چین


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



گزارش سايت امريكايي از تاثیر منفی موضع کوته نظرانه ترامپ در قبال ایران بر روابط امریکا و چین
سایت تحلیلی و پیش بینی امریکایی «گلوبال ریسک اینسایتس» در آستانه سفر ترامپ رییس جمهور امریکا به چین به تحلیل ارتباط موضع اخیر رییس جمهوری امریکا بر روابط پکن و واشنگتن پرداخته است.
روز نو : سایت تحلیلی و پیش بینی امریکایی «گلوبال ریسک اینسایتس» در آستانه سفر ترامپ رییس جمهور امریکا به چین به تحلیل ارتباط موضع اخیر رییس جمهوری امریکا بر روابط پکن و واشنگتن پرداخته است. 

گزارش سايت امريكايي از تاثیر منفی موضع کوته نظرانه ترامپ در قبال ایران بر روابط امریکا و چین

به گزارش روزنو ، این سایت که تحلیل هایش را در اختیار نهادهای اطلاعاتی امریکا نیز قرار می دهد می نویسد:«اوایل این ماه پرزیدنت ترامپ از تایید دوباره پایبندی ایران به برجام سرباز زد. در همان هفته پرزیدنت «شی جین پینگ» در نوزدهمین کنگره حزب کمونیست چین بر تعهدات بین المللی چین تاکید ورزید. 
صادرات انرژی از ایران به چین در حال گسترش است و به نظر می رسد که این جنگی نیست که ترامپ بتواند در آن برنده شود. در میانه تلاش برای پیشبرد مذاکرات در سال جاری با کره شمالی بر سر تسلیحات هسته ای اش ترامپ استراتژی جدید در قبال ایران را اعلام کرد که در آن پایبندی ایران به برجام را تایید نکرد البته این رفتار از او شگفت انگیز نبود. 
علیرغم آن که او در ماه های اوریل و جولای تعهد ایران به برجام را تایید کرد با این حال، پیش تر برجام را به عنوان بدترین معامله تاریخ قلمداد کرده بود و متعهد به از بین بردن آن در صورت پیروزی در انتخابات شده بود. با این حال، علیرغم احساس منفی ترامپ نسبت به برجام رکس تیلرسون وزیر امور خارجه او اعلام کرد که ایران تا اواخر ماه سپتامبر از نظر فنی برجام  را رعایت کرده است». 


این سایت تحلیلی در ادامه اشاره می کند که موضع ترامپ در قبال توافق هسته ای ایران نه تنها سیگنالی از سوی امریکا به خروج از حوزه دیپلماتیک بین المللی در قبال موضوع هسته ای ایران است بلکه ترک او خلاء قدرت رهبری ای را ایجاد می کند که رییس جمهوری چین اشتیاق زیادی به پر کردن آن دارد. 
واقعیت اما آن است که برجام علیرغم تمام نقاط ضعفی که دارد یک توافق چندجانبه و حاصل تلاش های دیپلماتیک کشورهای مختلف بوده است ومورد تایید اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل نیز قرار گرفته است. کنگره امریکا اکنون کمتر از شصت روز وقت دارد که تصمیم بگیرد ایا تحریم هایی را علیه ایران تحمیل می کند یا خیر. این در حالیست که روسیه و چین آشکارا گفته اند که تمایل دارند توافق هسته ای تا سال ۲۰۱۸ و فراتر از آن ادامه یابد. 


این سایت در ادامه اشاره می کند که فروپاشی برجام و بازگشت احتمالی تحریم ها تبعات اجتناب ناپذیر و وخیمی را برای وضعیت امنیتی و اقتصادی ایران خواهند داشت و فاجعه ای برای واردات نفت چین از ایران و چشم انداز سرمایه گذاری های مهم چین در ایران خواهد بود. 
در سال های اخیر چین به شریک تجاری اصلی ایران در واردات انرژی تبدیل شده است. در ماه آگوست چین ۳.۳۴ میلیون تن نفت از ایران وارد کرد که بیش ترین میزان انتقال انرژی از سال ۲۰۰۶ میلادی به این سو محسوب می شود. 
بلافاصله پس از امضای برجام چین و ایران بر سر اجرای برنامه ۲۵ ساله گسترش روابط و همکاری های تجاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد دلار در یک دهه اینده با یکدیگر توافق کردند. طبق این توافق شرکت های چینی سرمایه گذاران اصلی پروژه های انرژی در ایران از جمله حوزه های بزرگ نفتی در یاداوران و ازادگان شمالی خواهند بود. در جولای سال جاری شرکت نفت ملی چین ۳۰ درصد از سهم پروژه توسعه گاز پارس جنوبی را در اختیار گرفت که بزرگترین میدان گازی جهان محسوب می شود. چین هم چنین قراردادی به ارزش ۳ میلیارد دلار را برای نوسازی و بروز رسانی پالایشگاه های نفت ایران امضا کرده است از جمله پالایشگاه ابادان». 


این سایت اشاره می کند که ایران قصد دارد در ابتکار عمل «یک جاده، یک کمربند» برای رساندن مسیر حرکت به چین نقش داشته باشد. پکن ۱.۶ میلیارد دلار از ۲.۵۶ میلیارد دلار هزینه احداث ریل قطار پر سرعت را برای اتصال تهران به مشهد برعهده گرفته است. بانک صادرات و وادارات چین اعلام کرده که دست کم در ۲۶ پروژه در ایران تا به امروز تامین مالی داشته است و بیش از ۸.۵ میلیارد وام برای ساخت بزرگراه ها، پروژه های استخراج معادن و تولید فولاد سرمایه گذاری کرده است. با توجه به ارزیابی پکن این قطار بین غرب چین از منطقه کاشغر و استانبول تا اوایل ۲۰۲۰ میلادی حرکت خواهد کرد». 


این سایت در بخش پایانی گزارش خود اشاره می کند با توجه به آن که حجم تجارت اروپایی ها با ایران نیز از زمان توافق هسته ای به این سو رشدی ۹۳ درصدی داشته است مقاومت اروپایی ها در برابر جلوگیری از بازگشت تحریم ها می تواند به ارتباط نزدیک تر میان اتحادیه اروپا و چین کمک کند.
 رییس جمهوری جین از تمایل کشورش برای ایفای نقش در مسیر صلح جهانی گفته و خواستار حفظ صادرات انرژی ایران علیرغم اختلافات شدید با تصمیم ترامپ است. در واقع، نامحتمل است که امریکا بتواند حمایت رهبران اروپایی را جلب کند. در نتیجه،‌ ماشین تبلیغاتی ترامپ برای افزایش فشار بر ایران کارایی کافی را نخواهد داشت». 








تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن