محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829548647
نقد و بررسی Knack II
واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم:
نقد و بررسی Knack 2 "به قلم علیرضا رزمجویی" یکی از غیرمنتظرهترین معرفیهای سال گذشته را در مراسم PSX شاهد بودیم. بازگشتِ Knack. کسی انتظار دیدن دوبارهی Knack را نداشت چون پس از شهرتی که نسخهی اول به لطف ضعفهایش برای خود دست و پا کرده بود، کسی خواستار آن نبود. ولی در هر صورت قدمی در راستای جبران برداشته شده است و نمیتوان آن را نادیده گرفت. حالا تقریبا 4 سال بعد از اولین ملاقاتمان با Knack، دوباره پای ماجراجوییهای این موجودِ خاطرهساز نشستهایم! شاید این بار ارزشش را داشته باشد و شاید حتی خاطرات آزاردهندهی ناشی از نسخهی اول را فراموش کنیم! روندِ Knack 2 مانند یک نوار قلب نامنظم است که در ابتدا بسیار سینوسی عمل کرده و کمکم به حالت طبیعی برمیگردد. در یک چشم به هم زدن، با پستی و بلندیها و عناصر خوب و بد آن آشنا خواهید شد و پس از آن، تا پایان میدانید که چه چیزی انتظارتان را میکشد. برای مثال از همان ابتدا متوجه خواهید شد که نباید از داستان این نسخه نیز انتظار چندانی داشته باشید چون با یک نگاه اجمالی به شخصیتها، به راحتی میتوانید آنتاگونیستِ نهایی، خیانتکارِ ماجرا و حتی پایان کلیشهای آن را پیشبینی کنید. موقعیتهای سوپرایزکنندهای که با شنیدن اولین دیالوگ شخصیتها به باد فنا میرود و تا آخرین لحظهی بازی را در ذهنتان به تصویر میکشد و شوخیهایی که در بهترین حالت خود، لبخندی زورکی را به لبهایتان میآورد، باعث شده است که با سناریویی بسیار پیش پا افتاده روبهرو شویم که فقط به عنوان بهانهای برای اتفاقات بازی، به وجود آمده است و قصد ندارد شما را تحت تاثیر قرار داده یا شگفتزده کند.
با این حال خوشبختانه هیچکدام از این موارد غیرقابل تحمل نیست و به راحتی میتوانید آنها را نادیده گرفته و به Knack 2 به عنوان مراحلی از ماجراجوییهایِ متوالی برای نابود کردن تمامی گابلینها، رباتها یا هر موجود دیگری که در مقابلتان قرار بگیرد، نگاه کنید! در واقع این طرز نگاه بهتر از دیدی است که بازی از دنیای خود شرح میدهد و بشدت آنرا پیشنهاد میکنم. اما چیزی که بازی در شرح دادن آن موفق است، هویتِ گیمپلی و تعاملی هست که باید با آن برقرار کنید. Knack 2 سعی ندارد چالشی در مقابلتان قرار دهد، سعی ندارد با طراحی مراحل خود شما را شگفت زده کند و سعی ندارد لحظهای به یادماندنی برایتان رقم بزند. این را از دقایق ابتدایی بازی میتوانید متوجه شوید. Knack 2 تجربهای سرگرمکننده است که همه از هر سن و سالی میتوانند با برداشتن Dual Shock 4 و وارد شدن به دنیای آن، بدون نیاز به هیچ تمرین یا وقفهای از آن لذت ببرند. این همان عنصر طلایی است که نسخهی قبلی از آن برخوردار نبود.
مبارزات سطحی و ابتدایی هستند، مراحل پلتفرمینگ ساده تر از آب خوردن میباشند و دشمنان با اینکه از لحاظ ظاهر متنوع هستند، اما همه بدون به کارگیری استراتژی خاصی، از پای درمیآیند. با این حال عناصری در Knack 2 وجود دارند که در طول بازی همیشه میتوانید بر آن تکیه کنید و حس خستگیِ ناشی از تکرار و ساده بودن بازی را به سرگرمی و تفریح تبدیل کنید. برای عنوانی که 15 چپتر داشته و بالای 10 ساعت گیمپلی را ارائه میدهد، ایجاد تنوع در محیطها و مراحل میتواند کار سختی باشد اما Knack 2 تقریبا از پس آن بر آمده است. محیط شهری و روستایی، بیابان و جنگل، مناطق بسته مانند موزه و آزمایشگاه و همینطور روی عضلات رباتهای غولپیکر(!) که با ترتیبی منطقی در مراحل بازی پراکنده شده است، تنوعی مناسب را ایجاد کرده است که کمی از شدت تکراری بودن مبارزات میکاهد. خوشبختانه این تنوع به ساختار مراحل نیز سرایت کرده است و بخشهای پلتفرمینگ نهایت استفاده را از ویژگی تغییر شکل و اندازهی Knack کردهاند و با ترکیب کردن مراحل معمایی با پلتفرمینگ و همینطور استفاده از عناصر یخ، آهن و شیشه که Knack قابلیت جذب آنها را دارد، حس سرگرمی و نشاط به گیمپلی بازی تزریق شده است. با این حال ساختار طراحی مراحل پلتفرمینگ بازی، منسجم نیست و به سادگی میتوان آن را دور زد. به عنوان مثال سکوهایی که هر کدام باید با زمانبندی دقیق و یک پرش ساده، پشت سر گذاشته شود را میتوان به سادگی با چند دابل جامپ و بدون نیاز به دقت و تمرکز خاصی پشت سر گذاشت. اینگونه موارد باعث میشود، چارچوبی که بازی برای این بخشها در نظر گرفته است، بیاعتبار و قلابی جلوه داده شود و بازی حتی روی درجه سختی Hard نیز بیش از حد آسان و بیقید و بند باشد.
همانطور که اشاره کردیم، مبارزات نیز فاقد چالش لازم میباشند اما خوشبختانه ساختار محکمی دارند و نمیتوان برخلاف قوانینِ آن عمل کرد. دشمنان در بازی سبک مبارزهی متنوعی ندارند اما Knack میتواند به لطف سیستم آپگرید مناسبی که در بازی وجود دارد، ضربات و قدرتهای جدیدی را به قابلیتهای خود اضافه کند و کمی به نبردهای بیجانِ بازی رنگ و لعاب ببخشد. اما عنصری که بیشتر از هر چیز به گیمپلی بازی نشاط میبخشد، بخشهای QTE میباشد که در عین سادگی، تماشای آنها سرگرمکننده و هیجانانگیز میباشد و ممکن است شما را کمی به یاد اپیزودهای حماسی Transformers بیاندازد و یادآوری کند که Knack با بودجهی کمی توسعه داده نشده است. با این حال اگر میخواهید از تمام پتانسیل سرگرمکنندگی Knack 2 استفاده کنید، به خودتان لطف کرده و آن را بصورت Co-op و همراه با خانواده و دوستان تجربه کنید. مبارزات بازی در این حالت بسیار پر زرق و برقتر به نظر میرسند و حتی حل برخی از معماها نیز با یک همراه بسیار سرگرمکنندهتر است. رابط کاربری و ساختار Co-op نیز بسیار ساده و قابل تعامل توسعه داده شده است و در کنار کیفیت بصری قابلقبول و موسیقی جذاب که سرتاسر مبارزات و بخشهای پلتفرمینگ را با انرژی و نشاط پر میکند، تجربهای مفرح را میتوانید در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید. تجربهای که با یک باس فایت حماسی که کمی از جوهرهی AAA بازی را نشانمان میدهد، به اتمام رسیده و با بدرقهای جذاب و بخش Credits مسخره و خندهدار خود، وظیفهی خود را در فراهم کردن تجربهای سرگرمکننده و فان به سرانجام میرساند.
در نهایت میتوان نتیجه گرفت: Knack 2 همان چیزی است که نسخهی اول از رسیدن به آن عاجز بود. یک عنوان سرگرمکننده و قابلدسترس برای تجربهای همراه با دوستان و خانواده که بصورت روان اجرا شده و جلوی شما را برای خوش گذراندن در دنیای کلیشهای خود نمیگیرد. حالا وقتی اسم Knack را میشنوم، کرشها، افت فریمها و بینظمیهای نسخهی اول برایم تداعی نمیشود بلکه تجربهای خوش و پرنشاط را به یاد میآورم که به دیالوگهای جدیِ آن پوزخند زدهام و برای جکهای بیمزهاش سر تکان دادهام. Knack 2 توانست خرابکاریهای Knack را از ذهن گیمرها پاک کرده و ما را به آیندهای روشنتر برای این سری امیدوار کند. سوپرایزکننده بود! بازبینی تصویری
"استفاده از وسایل نقلیهی مختلف، تنوع مناسبی را به گیمپلی داده است"
"همانطور که میبینید، طراحی شخصیتها دیدنی نیست!"
"مراحل مخفیکاری نیز برای تنوع به بازی اضافه شدهاند، با اینکه مانند بسیاری از بخشهای بازی توخالی و بدون خلاقیت میباشند."
"بخشهای QTE بسیار ساده اما سرگرمکننده و دیدنی هستند"
" سیستم آپگرید انعطاف و آزادی کافی را ندارد اما وجودش خالی از لطف نیست"
"مراحل پلتفرمینگ به اندازهای آسان طراحی شدهاند که انگار در حال تجربهی یک Endless Runner با درجهی سختی Super Ultra Easy هستید!"
"بخش Co-op در این نسخه گسترده و خلاقانهتر میباشد." نکات مثبت تنوع مراحل و محیطها بخشهای QTE سرگرمکننده Co-op جذاب موسیقی شنیدنی باس فایت نهایی نکات منفی: داستان سطحی و قابل پیشبینی دیالوگها و شخصیتپردازی ضعیف عدم وجود چالش در مبارزات و بخشهای پلتفرمینگ رویکرد مبارزه با دشمنان تکراری است طراحی شخصیتها سخن آخر: Knack 2 قصد ندارد شما را تحت تاثیر قرار داده یا چالشی را جلوی رویتان قرار دهد. Knack 2 تجربهای سرگرمکننده و بیمعنی است که پس از تجربهی آن، چیزی به شما اضافه نخواهد شد اما از وقت گذراندهی خود راضی خواهید بود. Verdict Knack 2 doesn’t want to impress you or put a challenge in your way. Knack 2 is just a fun and meaningless experience that adds nothing to you but you’ll be happy with your time spent. Score: 7
18 مهر 1396
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[مشاهده در: www.pardisgame.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]
صفحات پیشنهادی
نقد و بررسی قسمت اول Life is Strange: Before the Storm
نقد و بررسی قسمت اول Life is Strange Before the Storm به قلم علی رجبی زمانیکه Before the Storm معرفی شد خیلی دوستداشتم بدانم که این مجموعه بدون آن قدرتهای عجیب مکس و سفرهای مهیج زمانی چگونه خواهد بود خوشبختانه سرانجام با عرضه اولین قسمت فصل جنشست نقد و بررسی سرشت اخلاقی معرفت برگزار میشود
نشست نقد و بررسی سرشت اخلاقی معرفت برگزار میشود شناسهٔ خبر 3964965 - شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳ ۴۳ دین و اندیشه > اندیشمندان jwplayer display inline-block; پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره کرسی ترویجی ارزیابی سرشت اخلانقد و بررسی Tour de France 2017
نقد و بررسی Tour de France 2017 به قلم حامد زاهدی این روزها تعداد بازیهای ویدیویی درآمدزا و تبلیغاتی موجود در بازار سر به فلک میکشد و ناشرین در کنار سازندگان تنها هدف خود را کسب سود و تامین منافع مالی از نام و برند یک بازی میدانند یکی از همین بازیهنقد و بررسی Marvel vs. Capcom: Infinite
نقد و بررسی Marvel vs Capcom Infinite به قلم پرهام آقاخانی حتما شما هم با عبارتهایی همچون گرافیک چندان مهم نیست گیم پلی بازی مهمتر است در انجمنها و سایتهای مختلف برخورد کردهاید عدهی بسیاری بر این عقیدهاند که اگر یک بخش از بازی کیفانتهای خیابان پاستور در شیراز نقد و بررسی شد
انتهای خیابان پاستور در شیراز نقد و بررسی شد مستند انتهای خیابان پاستور با حضور محسن خان جهانی در شیراز نمایش و نقد و بررسی شد عصرایران - نشست نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور به کارگردانی مشترک محسن خانجهانی و جعفر محمدی در شیراز برگزار شد مستند انتهای خیابان پاستوجلسه نقد و بررسی کتاب « اسطوره آفرینش در کیش مانی»
جلسه نقد و بررسی کتاب اسطوره آفرینش در کیش مانی تاریخ انتشار سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰ ۳۳ در سومین نشست از سلسله نشستهای هنر شرق کتاب «اسطوره آفرینش در کیش مانی» اثر ابوالقاسم اسماعیلپور مطلق نقد میشود به گزارش الف کتاب به نقلنقد و بررسی F1 2017
نقد و بررسی بازی F1 2017 به قلم حامد زاهدی به جرات میتوان گفت که بازیهای ویدیویی ساخته شده بر اساس مسابقات فرمول یک با عرضه بازی F1 2016 در سال گذشته جانی دوباره به خود گرفت و همین موفقیت باعث شد که استودیو Codemasters با اعتماد به نفس بالا و ذهنی بازتر به سراغ نسخهبرگزاری نشست نقد و بررسی «انتهای خیابان پاستور» در خانه هنرمندان
برگزاری نشست نقد و بررسی انتهای خیابان پاستور در خانه هنرمندان محسن خانجهانی این مستند بعدها جنبه تحقیقی پیدا میکند جعفر محمدی برای ثبت مقطعی از تاریخ کشور تلاش کردیم نشست نقد و بررسی مستند انتهای خیابان پاستور ساخته محسن خانجهانی و جعفر محمدی روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه درنقد و بررسی Uncharted: The Lost Legacy
نقد و بررسی Uncharted The Lost Legacy به قلم سینا ربیعی تقریبا غیرممکن است که پیش از شروع Uncharted The Lost Legacy سوالات زیادی در ذهن شما نباشد از اینکه آیا اولین آنچارتدِ بدون نیتن دریک میتواند با طرفدارانش ارتباط برقرار کند آیا یک سال بعد از نسخه چهارمنقد و بررسی Matterfall
نقد و بررسی Matterfall به قلم علیرضا رزمجویی انفجار دوبارهی Voxelها چگونه یک دستگاه Arcade را در پلتفرمهای خانگی شبیهسازی کنیم به نظر میرسد این کلیدیترین سوالی است که پس از شروع هر پروژه در استدیوی Housemarque به گوش میرسد اگر در سالهای اخی-
علم و فناوری
پربازدیدترینها