تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
همه چیز درباره ویزای آلمان و مراحل دریافت آن
چرا پاسارگاد به عنوان یکی از مهمترین آثار تاریخی ایران شناخته میشود؟
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
خرید انواع خودکار و روان نویس شیک و ارزان
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
تعمیرگاه امداد خودرو کرمان موتور
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1817923243
صدور مجوز کارگردانهای اول به صنوف سینمایی سپرده شد
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: داروغهزاده در گفتوگو با ایلنا اعلام کرد؛ صدور مجوز کارگردانهای اول به صنوف سینمایی سپرده شد
ابراهیم داروغهزاده از حذف پروسه طولانی صدور مجوز کارگردانهای اول در وزارت ارشاد خبرداد و تاکید کرد تأیید صلاحیت کارگردانی برای سینما وظیفه دولت نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته گذشته شرایط و ضوابط تهیهکنندگی فیلمهای کارگردانان اول از سوی ابراهیم داروغهزاده (معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) اعلام شد و گروهی تصور کردند آییننامه جدید باعث محدود شدن ساخت فیلم و سختگیری بیشتر میشود اما داروغهزاده با رد این مسئله میگوید: ما قبلا روالی را در شورای پروانه ساخت داشتیم به این شکل که هر کسی میخواست به عنوان کارگردان فیلم اول پروانه ساخت بگیرد و فیلم بسازد، باید ابتدا به شورای پروانه ساخت درخواست میداد و این شورا صلاحیت وی را برای کارگردانی فیلم اول سینمایی بررسی میکرد و معلوم میشد آیا او توانایی کارگردانی در سینما را دارد یا خیر. این توانایی نیز براساس نمونه کارهای ارائه شده، رزومه و سابقه فرد تعیین میشد. در شورای پروانه ساخت هر سه ماه یک بار تمامی پروندهها بررسی میشد و حدود 10 نفر صلاحیت کارگردانی میگرفتند. بعد از آن که فرد مجوز کارگردانی میگرفت باید برای خود تهیهکنندهای انتخاب میکرد و فیلمنامهای نیز ارائه میکرد. تهیهکنندهای که معرفی میشد نباید تهیهکننده اول باشد. در این فضا کارگردان اول؛ اگر میتوانستند تهیهکننده یا سرمایهگذار پیدا کنند تازه باید برای گرفتن پروانه ساخت اقدام میکرد. داروغهزاده ادامه داد: در شش ماه گذشته حدود 100 نفر متقاضی و در نوبت بررسی و تأیید کارگردانی سینما برای ورود به سینمای حرفهای بوده و هستند. وی ادامه داد: ما مکاتبهای با کانون کارگردانان و خانه سینما انجام دادیم و پیشنهاد دادیم مجوز تعیین صلاحیت کارگردانهای اول توسط کانون کارگردانان تعیین و صادر شود همانگونه که در سالهای نه چندان دور صلاحیت کارگردانهای اول توسط کانون تعیین میشد. معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی افزود: کانون کارگردانان اعلام کرده شرایط سینما با سالهای گذشته متفاوت شده و نوع فیلمسازی نیز باتوجه به گسترش فناوری تغییر کرده و همهگیر شده است به این معنا که فیلمسازی آسان و بسیار میسر شده لذا نمیتوان مانند شرایط قبل درباره صلاحیت فیلمسازی افراد اعلام نظر کرد. وی ادامه داد: کانون کارگردانان پیشنهاد کرد به سمت ارتقای جایگاه تهیهکنندگان سینما حرکت کنیم یعنی اگر تهیهکنندهای صلاحیت تهیه فیلم را دارد و شورای عالی تهیهکنندگان نیز این صلاحیت را تایید میکند، تمام مسئولیتهای ساخت فیلم به تهیهکننده واگذار شود. داروغهزاده با اشاره به اهمیت صنوف سینمایی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که کارها را به صنوف بسپاریم. یکی از اصلیترین کارها در سینما تشخیص صلاحیت افراد برای فیلمسازی است که خود صنف باید انجام بدهد و طبیعی است تا فیلمی تهیهکننده نداشته باشد امکان ساخت ندارد. پیش از این نیز روش همین گونه بود یعنی اگر فردی صلاحیت کارگردانی از وزارت ارشاد میگرفت باید تازه به دنبال تهیهکننده و فیلمنامه میرفت و ما با این تصمیم جدید یک مرحله اداری را حذف کردیم و اعلام کردیم هر فردی که توسط یک تهیهکننده حرفهای به عنوان کارگردان معرفی شود ما او را میپذیریم و طبیعی است مسئولیت همه اتفاقات برعهده تهیهکننده خواهد بود. وی با اشاره به اینکه هدف از این کار ایجاد نظم در روند تولید فیلمهاست، افزود: برای جلوگیری از بینظمی و همچنین سوءاستفاده نکردن برخی تهیهکنندگان از فیلمسازان اول معتقد بودیم باید نهادی بر این روند نظارت کند و کسانی ساخت فیلم را برعهده بگیرند که تهیهکننده واقعی و مسولیتپذیر باشند و به دنبال آن نباشند که فقط به صورت صوری تهیه یک فیلم را قبول کنند. داروغهزاده افزود: با شورای عالی تهیهکنندگان سینما جلساتی برگزار کردهایم و مسئولیت نظارت بر این بخش برعهده این شوراست. آییننامه انضباطی آن نیز با همفکری نوشته شده و به تصویب سازمان سینمایی و خانه سینما رسیده است و ما نیز براساس این آییننامه به شکایات رسیدگی میکنیم. وی با اشاره به روند بررسی تخلفات گفت: اگر تخلفی در این بخش رخ بدهد و صنف نتواند به آن مساله رسیدگی کند طبیعتا ما مسئول رسیدگی هستیم زیرا مانند همه جای دنیا ضمانت اجرایی قانون برعهده دولت است و اگر تهیهکننده یا کارگردانی مشکلش در داوری خانه سینما حل نشد، میتواند به ما مراجعه کند. داروغهزاده افزود: با روند جدید تعیین صلاحیت کارگردانان فیلم اول به صنف و خانه سینما واگذار شده است و دیگر وزارت ارشاد صلاحیت کارگردانهای اول را تایید نمیکند بلکه از نظر ما هر کارگردانی که توسط یک تهیهکننده حرفهای و با معرفینامه صنف به ما معرفی شود، ما او را به عنوان کارگردان میشناسیم و برایش پرونده تشکیل میدهیم. وی درباره کارگردانهایی که قصد تهیهکنندگی دارند، گفت: این بخش هیچ تغییری نکرده است. تهیهکنندگی آییننامههایی خاص دارد. هر فردی بخواهد وارد این صنف شود باید این آییننامهها را رعایت کند و درباره این بخش نیز صنف نظر میدهد. تعیین صلاحیت افراد از قبل نیز به ما ارتباطی نداشت و از این پس نیز ما در آن دخالت نمیکنیم. مسائل صنفی باید در دورن صنف حل شود. وی ادامه داد: با روش جدید ما به تولید فیلم و کارگردانهای اول کمک میکنیم و تهیهکنندگان واقعی که در تمام مرحله ساخت فیلم در کنار کارگردان و پروژه قرار دارند نیز از کسانی که فقط به صورت صوری تهیهکننده هستند، جدا میشوند. داروغهزاده درباره تاثیر ابلاغیه جدید بر روند تولید فیلم گفت: وقتی درباره سینما صحبت میکنیم ممکن است هر فیلمی سینما نباشد اما وقتی درباره تولید فیلم صحبت میکنیم افراد بیشتری میتوانند فیلم بسازند به همین دلیل باید باتوجه به ظرفیت اکران در سینمای ایران یک رابطه و تعامل درست بین تهیهکننده، کارگردان، پخشکننده و سینمادار به وجود بیاید تا فیلمهایی تولید شوند که آثار سینمایی باشند و بهتر است که تنظیم این چهار رکن توسط خود صنف انجام شود. داروغهزاده افزود: حتی اگر در گذشته تجربههایی وجود داشته که صنف نتوانست به وظیفه خود به خوبی عمل کند باز هم نباید وظیفه صنف را سلب کنیم و کاری کنیم که دولت کار را برعهده بگیرد بلکه باید به سمت تقویت صنف حرکت کرد زیرا در روند کار، صنف خودش را اصلاح میکند و به یک نسبت و تعامل روشن بین میزان تولیدات فیلم و ظرفیت اکران میرسد. البته باتوجه به علاقمندی روزافزون فیلمسازان میتوان امکانات دیگر نمایشی علاوه بر اکران را مدنظر قرار داد. وی ادامه داد: صنف کاملا به بدنه سینما نزدیک و چسبیده است از این رو صنف بهتر از دولت میتواند درباره صلاحیت افراد در سینما، میزان تولیدات و همچنین وضعیت اکران نظر بدهد و عمل کند و دولت نیز بیشتر باید به بحثهای محتوایی و حمایت از اجرای قانون بپردازد.
۱۳۹۶/۰۶/۰۵ ۰۹:۱۴:۰۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]
صفحات پیشنهادی
اکبر عبدی در تدارک ساخت اولین فیلم سینماییش
اکبر عبدی در تدارک ساخت اولین فیلم سینماییش اکبر عبدی در برنامه مردم گرام حضور یافت و درباره حال و هوای این روزهایش فیلمی که خودش تا چند وقت دیگر سراغ آن میرود و همچنین حضورش در سینما و تلویزیون گفتوگو کرد به گزارش فرهنگ نیوز عبدی در ابتدای این برنامه در پاسخ به پرسش مجریبرای اولین بار فیلمی از «مارتین اسکورسیزی» در چین مجوز اکران گرفت
برای اولین بارفیلمی از مارتین اسکورسیزی در چین مجوز اکران گرفت فیلم گانگستری مرد ایرلندی با بازی رابرت دنیرو جو پسی و آلپاچینو و کارگردانی مارتین اسکورسیزی حق انتشار در کشور چین را دریافت کرد به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس نمایندگی شرکت مدیا ایشیا در هنگکنگ حق انتشااولین آلبوم راک تمام انگلیسی ایران مجوز گرفت
اولین آلبوم راک تمام انگلیسی ایران مجوز گرفت نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی پیکلاویه با اخذ تمام مجوزهای لازم روانه بازار موسیقی کشور خواهد شد آلبوم جایی که پیاده رو تمام میشود نخستین آلبوم راک انگلیسی مجوزدار همه این سال ها است که اعضای گروه پیکلاویه خالق این اثر هستند اصدور آنلاین کارت اهدای عضو در یک جشنواره سینمایی
صدور آنلاین کارت اهدای عضو در یک جشنواره سینمایی کارت اهدای عضو در دومین جشنواره فیلم سلامت صادر میشود به گزارش ایلنا انجمن اهدای عضو ایرانیان که در این دوره از جشنواره فیلم سلامت حضور دارد برنامههایی را به منظور ارتباط با مخاطبان خود تدارک دیده است از جمله این برنامه&zصدور مجوز استانی به کنسرت بانوان متوقف شده/بانوان فقط اجازه اجرای کنسرت در دو شهر را دارند
صدور مجوز استانی به کنسرت بانوان متوقف شده بانوان فقط اجازه اجرای کنسرت در دو شهر را دارند با وجود اینکه از نظر قانونی کنسرت بانوان موزیسین برای بانوان هیچ منعی ندارد و ادارات ارشاد در سراسر کشور موظف به صدور اجازه چنین اجراهایی هستند اما عملا تنها در تهران و سنندج چنین اتفاقی رصدور احکام جدید در سازمان سینمایی
صدور احکام جدید در سازمان سینمایی طی احکام جدید اعضای شورای علمی مدرسه ملی سینما و قائم مقام مرکز گسترش منصوب شدند به گزارش ایلنا اعضای شورای علمی مدرسه ملی سینمای ایران منصوب شدند محمدمهدی حیدریان در این حکم مسعود جعفری جوزانی محمدحسن خوشنویس حسن بلخاری محمدعلی حسینناولویتهای امسال خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی/ ساخت اولین فیلم سینمایی
قافلهباشی در گفتگو با فرهنگ نیوز اولویتهای امسال خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی ساخت اولین فیلم سینمایی مدیر خانه فیلم داستانی انقلاب اسلامی گفت از ابتدای سال تا الان 10 اثر کوتاه تولید کردیم و در صورت فراهم شدن شرایط اولین فیلم بلند این مرکز را نیز در سال جاری تولید خواهاعلام جدیدترین مجوزهای صادره سینمایی
اعلام جدیدترین مجوزهای صادره سینمایی شورای صدور پروانه ساخت با چهار فیلمنامه در جلسه 11 شهریور موافقت کرد به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی سمعی و بصری فیلمنامههای ماهور به تهیهکنندگی اصغرپورهاجریان و کارگردانی و نویسندگی مجید نیامراد در ژانر اجتماعیافزایش نظارتهای شورا بعد از صدور مجوز
افزایش نظارتهای شورا بعد از صدور مجوز سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی گفت نظارتهای شورا بعد از صدور مجوز بیشتر می شود به این معنا که کارشناسان محسوس و نامحسوس بعد از اینکه مجوز اجرا صادر شد در سالن ها حضور پیدا کرده و از اجرایی که مجوز نمایش دارد مراقبصدور احکام جدید در جشنواره سینمایی مسیر عشق
صدور احکام جدید در جشنواره سینمایی مسیر عشق سعید الهی قائم مقام دبیر و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و ارتباطات جشنواره بین المللی مسیر عشق اربعین شدند به گزارش ایلنا طی احکامی جداگانه ازسوی سیداحمد میرعلایی دبیرنخستین جشنواره بینالمللی فیلم و عکس «مسیر عش-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها