تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796729094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طومار اعتراضی هزاران ایرانی مصرف کننده آیفون به مدیر شرکت اپل/ وزیر جوان کابینه روحانی در نخستین آزمون جدی کاری


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: طومار اعتراضی هزاران ایرانی مصرف کننده "آیفون" به مدیر شرکت اپل/ وزیر جوان کابینه روحانی در نخستین آزمون جدی کاری
برداشتن تحریم های اعمال شده علیه "اپلیکیشن های" ایرانی در "اپ استور" می تواند یکی از نخستین آزمون های جدی جوان ترین وزیر کابینه روحانی برای نشان دادن توان مدیریتی و قدرت لابی گری او باشد.
در پی حدف دهها "اپلیکیشن" ایرانی از فروشگاه اپل (اپ استور) هزاران کاربر ایرانی گوشی های آیفون با امضای یک طومار اعتراضی خطاب به "تیم کوک" مدیر عامل اپل از او خواسته اند به حقوق مصرف کنندگان محصولات اپل در ایران احترام گذاشته و محدودیت های تحریمی اعمال شده از سوی این شرکت علیه " اپلیکیشین " های ایرانی را بردارد.

به گزارش عصر ایران پنج شنبه هفته گذشته خبر حذف اپلیکیشن های ایرانی از " اپ استور" به بهانه تحریم های آمریکا علیه ایران، منتشر شد؛ خبری که حتی واکنش و اعتراض "آذری جهرمی" وزیر جدید ارتباطات دولت دوازدهم را نیز در پی داشت.

جهرمی دیروز اعلام کرده این موضوع را به صورت حقوقی پیگیری خواهد کرد، او در توییتی با اشاره به اینکه 11 درصد از کاربران بازار تلفن همراه در ایران از محصولات اپل استفاده می کنند، اعمال تحریم های این شرکت علیه اپلیکیشن های ایرانی را ناقض حقوق مصرف کنندگان دانسته و وعده پیگیری حقوقی این موضوع را داده است.

گزارش ها حاکی است نزدیک به 6 میلیون کاربر ایرانی از گوشی های تلفن همراه و دیگر محصولات ارتباطی شرکت اپل استفاده می کنند.

در لیست اپلیکیشن های حذف شده از "اپ استور" نام های اپلیکیشن های پرکاربردی همچون اسنپ و تپ سی نیز که در ماه های گذشته بازار رو به رشدی در بازار ایران داشته اند، دیده می شود.

هزاران کاربر ایرانی با نوشتن طوماری اعتراضی به "تیم کوک" مدیرعامل شرکت اپل از او خواسته اند با احترام به حقوق مصرف کنندگان اپل در ایران، در اعمال محدودیت ها و تحریم علیه اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور تجدید نظر کند.

تا کنون هزاران ایرانی این طومار اینترنتی را با هشتگ " StopRemovingIranianApps# " امضا کرده اند و امضاهای این طومار ساعت به ساعت افزایش می یابد.

بهانه شرکت اپل در حذف ایلیکیشن های ایرانی از "اپ استور"  اعلام پیروی این شرکت از قوانین تحریمی ایالات متحده آمریکا علیه کشورهاست. به گفته مسئولان اپل این شرکت که در ایران دفتر رسمی ندارد، ملزم به رعایت قوانین تحریمی آمریکا علیه کشورهای خارجی است و یکی از عمده ترین این تحریم ها تحریم های مالی و بانکی اعمال شده به بهانه حمایت مالی ایران از تروریسم است.

به همین خاطر ارایه سرویس به اپلیکیشن های ایرانی که گردش مالی دارند از نظر شرک اپل ناقض تحریم های مالی آمریکا علیه ایران است؛ اما این بهانه در حالی است که بسیاری از اپلیکیشن های حذف شده گردش مالی نداشته و تنها به خاطر اینکه ساخت توسعه دهنده های ایرانی بوده اند، از لیست "اپ استور" حذف شده اند.

با توجه به اعلام مخالفت صریح وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات با این اقدام شرکت اپل و وعده او برای پیگیری حقوقی به این موضوع به نظر می رسد جوان ترین وزیر کابینه دوم حسن روحانی که یکی از کم ترین آرای اعتماد نمایندگان مجلس را نیز کسب کرده؛ در یکی از نخستین آزمون های کاری خود به عنوان وزیر ارتباطات باید قدرت لابی گری خود را اثبات کند تا در یکی از نخستین آزمون های کاری خود سربلند باشد.


طومار اعتراضی هزاران ایرانی مصرف کننده



هر چند که هنوز به طور مشخص معلوم نیست جمهوری اسلامی ایران و کاربران و توسعه دهنده های اپلیکیشن های ایرانی چه ابزارهایی برای پیگیری مطالبات خود از شرکت اپل در دست دارند.




تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 26 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن