تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817841405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنگنه در 4 سال گذشته برای نفت چه کرده است؟


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: زنگنه در 4 سال گذشته برای نفت چه کرده است؟


سال ۱۳۹۲ است. به سبب تحریم‌های صنعت نفت، تولید نفت به کمتر از ۲۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده و صادرات آن رقم ۷۰۰ هزار بشکه در روز را تجربه کرده است. مخاذن ذخیره سازی و حتی نفتکش‌های روی آب هم پر است از نفت فروش نرفته. ناچار سطح تولید کاهش یافته است.


روزنامه جهان اقتصاد نوشت: این کاهش در نهایت جایگاه ایران را در اوپک از دومین تولید کننده و صادر کننده نفت (پس از عربستان سعودی) به رتبه پنجم پس از عربستان، عراق،کویت و امارات متحده عربیتنزل داده است. سطح سرمایه‌گذاری خارجی تقریباً به صفر رسیده و همه منابع داخلی هم که جمع شود، بعد از پرداخت سهم هدفمندی یارانه ها کفاف توسعه یک فاز را نمی دهد. حباب قیمتی نفت ترکیده و روند نزولی آن شروع شده است و این امر بدون توجه به اصطلاحات اعمال پول نفت در بودجه و اقتصاد، یعنی کاهش درآمدهای دولت.


سال ۱۳۹۲ است، شرکت‌های نفتکش  و بیمه داخلی تحریم شده‌اند و شرکت‌های بیمه و حمل و نقل بین‌المللی حاضر به همکاری با صنعت نفت نیستند. سیستم ناکارآمد پالایشی آن‌قدر نفت کوره تولید کرده است که حتی مخاذن نیروگاه‌ها هم قابلیت ذخیره‌سازی آن را ندارند. واسطه‌های غیرتخصصی به فروش نفت وارد شده‌اند تا به اصطلاح خودشان تحریم‌ها را دور بزنند و نفت را بفروشند اما پول آن هیچ وقت برنمی‌گردد.


بخشی از ظرفیت ارزش‌مند صنعت پتروشیمی به تولید بنزین (غیر استاندارد) اختصاص داده شده است. صنعت پتروشیمی با مشکل روبرو شده است. سرمایه‌گذار خارجی ندارد و از صادرات محصولات خود ناتوان است.


کشور جایگاه خودش را در اوپک از دست داده وبا اقدامات لابی قدرتمند و خصمانه عربستان در این سازمان، حتی دستیابی به سهمیه پیشین تولید هم دشوار می نماید.


قطر در میدان مشترک پارس جنوبی جولان می‌دهد و بی‌رقیب و بدون پایبندی به هیچ اصل صیانتی در حال مکیدن گاز میدان است.


سال ۱۳۹۲ است و صنعت نفت با ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگر نظیر سوء‌مدیریت، کمبود منابع مالی، عدم امکان تجهیزات مورد نیاز و… دست و پنجه نرم می کند.


مهندس بیژن نامدار زنگنه، آن‌جا و در آن شرایط آمد  و پای کار ایستاد. حالا که با دستان خالی، بدون منابع مالی، با بدهی‌های فراوان و علی‌رغم همه مشکلات و بی مهری‌ها بر اکثر موانع و محدودیت‌ها غالب آمده‌است چه شده است که در روزهای پیشین کسانی شادمان از احتمال نبودن او در ترکیب اصلی دولت دوازدهم خبر از نماندن و تردید وی سخن می‌گفتند؟


این‌جا خطاب به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است: مراقب شیخ الوزرا، آقای مهندس زنگنه باشید. انصاف در حق  ملت ایران این است که بیش از گذشته از او بخواهیم تا این دوره جهارساله را هم به خدمت خود ادامه دهد و حالا که تلاش‌های مجاهدانه او در آستانه به ثمر نشستن است این فرصت را به مردم ایران بدهیم تا شاهد توسعه صنعت نفت ایران باشند و ان‌شاءالله این صنعت را در اوج شکوفایی و توسعه در پایان دولت دوازدهم به سکاندار با صلاحیت دیگری بسپارند.


در این شرایط حساس که علی‌رغم آن‌که دشمن مدام در حال طرح‌ریزی توطئه‌های جدید و دل‌سرد کردن بازی‌گران بین‌المللی از صنعت نفت ایران است، شاهد به بارنشستن دیپلماسی خارجی و حضور سرمایه‌گذاران بین‌المللی هستیم، بر شماست که تا رسیدن به نتیجه مطلوب دست از شیخ‌الوزرا پشتیبانی کنید. کشور ما دیپلمات اقتصادی و انرژی (نفتی) کم دارد. اکنون زمان دست برداشتن از سرداران عرصه انرژی کشورمان نیست. رأی قاطع و پرقدرت شما به وزیر نفت او را در عرصه‌ دیپاماسی نفتی مقتدرتر خواهد ساخت و بهره دست‌آوردهای آن را مردم ایران خواهند برد. دین خودتان به مردم ایران را ادا کنید.


تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن