تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796321704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: در زمین ترامپ بازی نمی کنیم/ خود زنی نمی کنیم/ تا وقتی که برجام منافع ایران را تامین می کند از آن خارج نمی شویم/ تصمیم گیری درباره برجام فراتر از هیات نظارت است


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: عراقچی: در زمین ترامپ بازی نمی کنیم/ خود زنی نمی کنیم/ تا وقتی که برجام منافع ایران را تامین می کند از آن خارج نمی شویم/ تصمیم گیری درباره برجام فراتر از هیات نظارت است
تاکنون سپاه به بهانه موشکی تحریم بود و سپاه قدس به بهانه تروریسم...


رئیس ستاد پیگیری برجام در برنامه نگاه یک از تحریم‌های جدید امریکا گفت.


به گزارش عصرایران؛ گزیده سخنان عباس عراقچی در این برنامه به شرح زیر است: 


- کسی نباید توقع داشته باشد دشمنی آمریکا کاهش پیدا کند


- واکنش ما به تحریم آمریکا با قاطعیت خواهد بود


- کاری که آمریکا کرد یک حرکت خصمانه بود


- آمریکا فکر میکند که در اثر برجام  ایران قدرتمند تر شده و رفتار منطقه ایش تهاجمی تر شده و اقتصاد خود را بازسازی میکند در نتیجه می گویند ایران را باید عقب راند 


- هدف دارند منافع ایران از برجام را با ایجاد یک فضای روانی منفی محدود کنند


- میخواهند اشخاص را از اینکه با ایران کار کنند بترسانند و اینجاست که برجام را نقض کردند چرا که متعهد شدند برجام را با حسن نیت اجرا کنند


- ترامپ کلا به دنبال برهم زدن برجام است و میخواهد تمام هزینه برهم زدن آن را به گردن ایران بیاندازد


- ایران تا زمانی که از منافع برجام منتفع باشد به برجام پایبند خواهد بود 


- ما حتما در زمین آقای ترامپ بازی نخواهیم کرد و به تحریم های آمریکا واکنش هوشمندانه خواهیم داد


- تحریم‌های جدید آمریکا نقض برجام است


- کاری که کنگره آمریکا کرد یک حرکت خصمانه است. می‌خواهند با ترساندن دیگران، برداشت ایران از برجام کاهش پیدا کند.


- کنگره نتوانسته هیچ یک از تحریم‌های بیمه‌ای و بانکی و حمل و نقل را بازگرداند. نمی‌توانند تحریم موضوعی وضع کنند، لذا می‌آیند اشخاص جدید را به لیست تحریم‌ها اضافه می‌کند.


- بنا بر بند ۲۶، ۲۷ و ۲۹ برجام، با این کار آمریکا برجام نقض شده است چون تصریح شده که برجام با حسن‌نیت اجرا شود و هیچ کاری مانع‌تراشی برای آن نباشد. با این سه پاراگراف نقض برجام صورت گرفته است.



- ایران تا زمانی پایبند برجام خواهد بود که منافعش تامین شود. هرگاه هزینه‌های ما بیشتر از منافعمان در برجام باشد، از برجام خارج خواهیم شد. آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را به این نقطه برسانند.


- ما در برجام یک «عدم اجرا» داریم و یک «عدم اجرای اساسی» که می‌توان نامش را «نقض برجام» و «نقض فاحش برجام» گذاشت. ممکن است گاهی نقضی صورت بگیرد اما چیزی نباشد که کشورها از برجام خارج شوند مانند تاخیر چندروزه در وظایف.


- در برجام رئیس‌جمهور آمریکا متعهد شده که تحریم‌ها را هر ۴ ماه یک‌بار ساقط کند، که اگر نکند این تحریم‌ها بازمی‌گردد و «نقض فاحش» برجام است. ترامپ دوبار با این مساله مواجه شده و آن را ساقط کرده؛ لذا تحریمی بازنگشته است که نقض فاحش برجام محسوب شود.



- «مادر تحریم‌ها» در کنگره امریکا قادر نشده تحریم‌هایی که بر اثر برجام برداشته شده را برگرداند. ما هنوز به نقطه‌ای که منافع‌مان از رفع تحریم‌ها کاهش یابد نرسیده‌ایم.


- اگر آن‌قدر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تحریم‌شده را زیاد کنند که منافع ما تامین نشود ما از برجام خارج می‌شویم اما تا آن نقطه خیلی فاصله داریم؛ چراکه در همین فضا توتال با ایران قرارداد می‌بندد.



- پرتاب ماهواره‌بر یک بحث کاملا علمی بود. برجام مساله موشکی و هسته‌ای را با یکدیگر جدا کرده. 


- بعضی از رسانه‌ها تعبیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که گفته بود «پرتاب ماهواره‌بر ناسازگار با قطعنامه است» را به «نقض قطعنامه» ترجمه کردند که اشتباه است. 



- رهبر انقلاب فرموده‌اند «وضع» تحریم‌های جدید نقض برجام است اما اکنون تحریم جدیدی وضع نشده بلکه اشخاصی به لیست تحریم‌های قبلی افزوده شده‌اند. این قانون شخص‌محور است و اشخاص را به تحریم‌ها اضافه می‌کند.


- اینکه آیا اضافه شدن اشخاص به لیست تحریم‌ها وضع تحریم محسوب می‌شود یا نه را به هیئت رسیدگی ارجاع دادیم و تاکنون نظرشان این بوده که تحریم جدید نیست.



- نوک حملات آمریکا به سمت سپاه است و می‌خواهند آن را تضعیف کنند که آرزویش را به گور خواهند برد.


- سپاه نوک پیکان مبارزه با تروریست‌هاست و به عراق و سوریه و حزب‌الله مشاوره نظامی می‌دهد که شاهد پیروزی‌هایشان هستیم.


- آمریکایی‌ها الان به سراغ سپاه نرفته‌اند و سپاه سال‌ها در تحریم بوده. تاکنون سپاه به بهانه موشکی تحریم بود و سپاه قدس به بهانه تروریسم اما اکنون کل سپاه به بهانه تروریسم تحریم شده است.


- اگر آمریکا سپاه را تحریم نمی‌کرد باید تعجب می‌کردید و می‌گفتید: عراقچی در پشت‌پرده چه کرده‌اید که آمریکا با ما دشمنی ندارد؟!



- تصمیم گیری درباره برجام فراتر از هیات نظارت است / مدیریت عالی کشور درباره برجام تصمیم می گیرد


- ما به برجام وابستگی‌یی نداریم که بخواهیم به هر قیمتی آن را حفظ کنیم. این دوستانی که می‌گویند شما پیام‌ها و سیگنال‌هایی  به آمریکا می‌فرستید که فکر می‌کنند ما تحت هر شرایط به برجام پایبندیم لذا هرکار دلشان می‌خواهد می‌کنند درست نیست.


- تحریم‌های جدید منافع ما را به خطر انداخته اما گشایش‌های برجام را به خطر ننداخته. این نظر بنده است اما تصمیم با بنده نیست.


- این سناریو را هم داریم که هر زمان نقض فاحش صورت بگیرد به همان وضعیت پیش برگردیم اما ما هوشمندانه تصمیم می‌گیریم.


- اینکه کنگره آمریکا و رئیس‌جمهور و... بسیج می‌شوند که ما را به این شکل تحریم کنند نشان می‌دهد که ما با برجام قدرتمندتر شدیم.



- مکانیزم حل اختلاف در برجام پاراگراف ۳۶ و ۳۷ برجام است. اینکه دوستان به پاراگراف ۳۷ استناد می‌کنند درباره شکایت ایران از عملکرد دیگر کشورها، درست نیست چون پاراگراف ۳۶ مربوط به ما و پاراگراف ۳۷ طرف مقابل است.


- ما برای شکایت به کجا باید رسیدگی کنیم؟ شورای امنیت که خودشان هستند، دادگاه لاهه هم که دو سال طول می‌کشد تا تصمیم بگیرد اصلا در صلاحیت بررسی شکایت هست یا نه؛ می‌ماند اینکه نزد خودمان شکایت کنیم به این صورت که در کمیسیون‌های مشترک مساله مطرح می‌شود و اگر نتجیه‌ای نگیریم این را مبنای «نقض فاحش» قرار می‌دهیم و تصمیم خروج از برجام و بازگشت به وضعیت پیش می‌گیریم.


- در داخل کمیسیون مشترک اتفاق نظر وجود ندارد که اعمال آمریکا نقض برجام است.



- زمان برگشت ما به نقطه قبل از برجام و نقاطی فراتر از قبل از برجام طبق برنامه‌ای است که مجلس از ما خواسته و سازمان انرژی اتمی هم برنامه‌ریزی کرده و تصویب شده و سناریوی ما کاملا آماده است. ما وقتی این سناریوها خواهیم رفت که هزینه‌های برجام از منافعش بیشتر شده باشد.


- در حال حاضر برجام آن کارهایی که باید برای ایران می‌کرد را انجام داده و موانع را برداشته است از قبیل برداشتن مانع فروش نفتف مانع سرمایه گذاری خارجی در نفتف مانع خرید کشتی، مانع خرید هواپیما و...


- در حوزه بانکی و مالی هنوز وضعیت به حالت عادی بازنگشته که دلیلش غیر از برجام از قبیل تحریم‌ها اولیه و ضعف ساختاری است که باید رییس بانک مرکزی توضیح بدهد.



- در موضوع برجام، خودزنی نمی کنیم/ احساساتی و عصبی نمی شویم


- قانونی که کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کرده ۷۰ صفحه است که ۹ صفحه‌اش مربوط به ایران، حدود ۲۰ صفحه مربوط به کره شمالی و بیش از ۴۰ صفحه‌اش مربوط به روسیه است.


- درباره آنها تحریم نفتی را مطرح کرده اما درباره ایران بخاطر برجام نتوانسته تحریم نفتی را مطرح کند.


- وقتی آمریکا اسامی سرداران عزیز ما را مانند سردار سلیمانی و سردار جعفری و... در لیست تحریم می‌آورد اتفاقا موجب افتخار این عزیزان است. این‌ها که اصلا به آمریکا سفر نخواهند داشت و اموالی هم که در ایران به آن صورت ندارند چه برسد به اینکه در آمریکا داشته باشند.


- ما حتما در تصمیم‌گیری عصبی و احساساتی نمی‌شویم و خودزنی نخواهیم کرد و با مجلس یک‌صدا هستیم.




تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 29 July 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن