تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 28 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796385855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایت جهانگیری‌از نتایج دستور رهبر انقلاب درباره آب | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: معاون اول رئیس جمهور درباره نتایج موفقیت آمیز یک دستور ویژه مقام معظم رهبری در خصوص آب توضیحاتی داد.

به گزارش تراز ،"اسحاق جهانگیری" در آیین آبگیری رسمی همزمان دو سد مخزنی «جامیشان و زمکان» گفت: ایران کشوری در منطقه خشک و نیمه خشک است و با توجه به مصرف بالای آب در بخش‌های مختلف پیش بینی می‌شد که به مرور زمان دچار مشکل شویم. امروز وضعیت دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌ها و نیز گزارش‌هایی که از دشت‌های کشور ارائه می‌شود نشان می‌دهد که این بحران در حال عمیق شدن است و باید برای مواجه شدن با آن تدبیری جدی اندیشید. معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه کم آبی باعث شده که حساسیت‌ها و نگرانی در میان استان‌ها برای تأمین آب مورد نیاز شدت یابد، گفت: به همین منظور در دولت یازدهم به منظور استفاده مطلوب از آب‌های کشور که از دسترس خارج می‌شدند نهضت عظیم سد سازی راه افتاد.وی افزود: بر اساس آمارها در ۴ سال گذشته ۳۴ میلیارد متر مکعب ذخیره آب به منظور تنظیم بخشی پشت سدها مهار شد و اگر این اتفاق رخ نداده بود امروز با توجه به افزایش مصرف آب شرایط دشواری داشتیم.
جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت بر اساس آینده نگری کار بزرگی انجام داد اظهار داشت: ما برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هر گاه به رهبر معظم انقلاب مراجعه کردیم ایشان تاکید داشتند که این منابع متعلق به بخش خصوصی است و باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد. تنها هنگامی که برای اجرای طرح‌های مربوط به آب از معظم له درخواست کردیم ایشان با بزرگواری به اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به منظور اجرای این طرح‌ها موافقت کردند.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: نتیجه موافقت ایشان این شد که امروز ما با سرافرازی اعلام کنیم که ده‌ها سد در کشور به بهره برداری رسیده و میلیاردها متر مکعب آب در دسترس بخش‌های مختلف قرار گرفته تا فرصت‌های جدیدی برای تولید و اشتغال ایجاد شود.
وی با بیان اینکه امروز ما برای پرداخت منابع به پیمانکاران حوزه آب با کمترین مشکل مواجه هستیم، گفت: اعتبارات بی سابقه ای که از محل صندوق توسعه ملی در اختیار ما است ما را قادر ساخته تا هزینه‌های مربوط به این طرح‌ها را به سهولت پرداخت کنیم.
جهانگیری تصریح کرد: در مدیریت مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی بیش از جاهای دیگر باید تلاش کنیم. دولت منابع خوبی را برای کشت گلخانه ای و آبیاری نوین اختصاص داده که با استقبال خوب کشاورزان مواجه شده است.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه همه افراد شاخص و نخبگان فکری و رسانه‌ها باید در ترغیب مردم به کاهش مصرف آب و صرفه جویی تلاش کنند، گفت: در بخش صنعت نیز باید صنایع پرمصرف در سواحل کشور به ویژه سواحل دریای عمان و خلیج فارس استقرار یابد. ما برای توسعه سواحل مکران برنامه ریزی جدی انجام داده‌ایم تا این مناطق به کانون توسعه کشور و جذب سرمایه و جمعیت تبدیل شود.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو از موفق‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت یازدهم بوده است، گفت: از جایگاه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی از وزیر و همه نیروها و به ویژه بخش خصوصی فعال در طرح‌های برق و آب کشور که مشتاقانه و علاقمند پای در میدان کار گذاشتند قدردانی می‌کنم.
جهانگیری بار دیگر خاطر نشان ساخت: به همه ایرانیان عزیز می گویم اگر با مسئله آب درست برخورد نکنیم این مسئله می‌تواند آینده ما و کشور را به مخاطره بیندازد. بنابراین هر انسان دلسوزی باید به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشد.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هرچه زیربناهای توسعه در کرمانشاه فراهم شود گام بلندی در توسعه ایران برداشته شده است، گفت: امروز دو سد در شهرستان‌های سنقر کلیایی و دالاهو افتتاح شد. دولت نسبت به حل مسائل مردم آگاهی دارد و امیدوار است با به ثمر رسیدن این طرح‌ها بسترهای توسعه بیش از پیش در کرمانشاه فراهم شود.
وی با اشاره به افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی گفت: در یکی از جلسات شورای عالی آب فیلمی را نمایش داده‌اند که در آن مردم برخی روستاها با دشواری‌های اساسی برای تأمین آب شرب مورد نیاز مواجه بودند. این فیلم دل هر انسانی را به درد می‌آورد. در همان جا تصمیم گرفتیم تا در این باره اقدامی جدی انجام دهیم.
جهانگیری با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار و امسال ۲۰۰ میلیون دلار به موضوع آبرسانی به روستاها اختصاص یافته است، اظهار داشت: نتیجه این تصمیم گیری آبرسانی به ۲۹۰۰ روستا بود که این میزان به اندازه ۱۰ برابر سال قبل است. دولت این روند را با همین سرعت ادامه خواهیم داد تا روستاییان عزیز نه تنها دغدغه آب آشامیدنی سالم بلکه نگرانی از بابت راه، برق، ‌ گاز و امکانات زیربنایی دیگر نداشته باشند.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهوری،  "حمید چیت چیان" وزیر نیرو، در سخنانی ضمن مقایسه میزان سد سازی در ۴ سال اخیر با دوران پیش از انقلاب و سال‌های بعد از انقلاب، گفت: این حجم از توسعه و تلاش برای احداث سد و استهصال در تنظیم بخشی آب مورد نیاز مردم نشان دهنده حرکتی عظیم در کل کشور و بویژه در استان‌های غربی است.
وی گفت: این حرکت به دست مهندسان و متخصصان و کارگران ایرانی رخ داد و با تداوم این مسیر در سال جاری امیدواریم نگرانی‌ها در مسئله آب کاهش یابد.
چیت چیان ضمن تشکر از آینده نگری و بینش عمیق رهبر معظم انقلاب در مورد مسئله آب گفت: وزارت نیرو در زمینه آبرسانی به روستاها نیز گام‌های عمیقی برداشته است به طوری که در سال ۹۵ به ۲۹۰۰ روستا آبرسانی شد.



منبع: تسنیم

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 4 مرداد 1396 - 11:03





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن