تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798937333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس مجلس: رئيس‌جمهور درباره منابع مالي با مردم صريح صحبت كند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئيس مجلس با اشاره به اينكه معمولاً در بخش‌هاي آماري كشور مشكلاتي وجود دارد، گفت: وضعيت در بخش تركيب نيروي انساني مهندس و تكنسين نامتعادل است، به جاي اينكه آموزش فني و حرفه‌اي براي بازار كار انجام شود، بيشتر آموزش كلاسيك، مدنظر قرار داده می‌شود كه در خيلي از قسمت‌ها كيفيت ندارد.

به گزارش تراز ،دكتر علي لاريجاني پنج‌شنبه در همايش مديران ستادي و استاني سازمان‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي قم گفت: از رئيس‌جمهور و مسئولان درخواست مي‌كنم درخصوص منابع مالي كشور با مردم صريح صحبت كنند تا با كمك مردم بتوان مشكلات را حل كرد.رئيس نهاد قانونگذاري با تأكيد بر اينكه بايد به كارآفريني در كشور توجه شود، ادامه داد: يكي از مشكلات كشور عدم‌تعادل در بودجه است، اينكه كسي بگويد براي تقويت سازمان فني و حرفه‌اي بايد بودجه اين سازمان را افزايش داد، بايد در پاسخ گفت با كدام بودجه؟ به دليل اينكه از كل بودجه كشور 90 درصد صرف هزينه‌هاي جاري و تنها 10 درصد صرف بودجه‌هاي عمراني مي‌شود و نتيجه اينكه حركت جهنده‌اي در كشور صورت نگرفته است، چراكه تزريق منابع عمراني كم است. حتي منابع 10 درصد از بودجه عمراني نيز با تبصره فراهم مي‌شود، به دليل اينكه بخشي از منابع از طريق فروش اوراق مشاركت تأمين مي‌شود، بنابر اين مشخص مي‌شود منابع مالي ناشي از فروش نفت و گاز و اخذ ماليات كفاف بودجه جاري كشور را نمي‌كند.
   
به سمت خدمات‌دهي باكيفيت و درآمدزايي حركت كنيم
رئيس قوه مقننه كشورمان تصريح كرد: مجلس و دولت قصد كمك كردن دارند اما درحال حاضر منابع محدود است. اين نكته درخصوص سازمان‌هاي فني و حرفه‌اي و آموزشگاه‌هاي آزاد قابل قبول است كه مقداري تحت شعار آموزش‌هاي دانشگاهي قرار گرفته‌اند، بنابراين بايد با حمايت مسئله را حل كرد.
لاريجاني گفت: وضعيت كشور از يك جهت مقداري از لحاظ آموزش‌ها نامتعادل است، به طور طبيعي در قبال يك مهندس بايد حدود 50 نفر تكنسين باشد، اما اين تركيب نيروي انساني متوازن نيست و تقريباً براساس صحبت‌هايي كه نظام مهندسي شد، در قبال 30 الي 40 مهندس يك تكنسين وجود دارد كه بيانگر اشكال در كار است.رئيس قوه مقننه كشورمان تصريح كرد: در برخي از آموزش‌ها به تكنولوژي‌هاي جديد نياز است و امكان دارد كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي سازمان فني و حرفه‌اي آمادگي لازم را در اين راستا نداشته باشند.
 
وي ادامه داد: در بازديدي كه از يكي از مراكز آموزش فني و حرفه‌اي چندي پيش در قم داشتم، آموزش‌ها روي موتور اتومبيل قديمي روسي ارائه مي‌شد، خب اين چه خاصيتي دارد؟ بنابراين بايد در تكنولوژي‌هاي روز و جديد سرمايه‌گذاري بهينه شود.
رئيس قوه مقننه كشورمان تصريح كرد: اينكه سازمان فني و حرفه‌اي مسئول و سياستگذار اصلي باشد، قابل قبول است اما بايد شرايط كشور از لحاظ مهارتي با يك تغيير اصولي روبه‌رو شود و كارها عملياتي و داراي نتيجه باشد.  
سازمان فني و حرفه‌اي اساسنامه هم ندارد
لاريجاني ادامه داد: اينكه آقاي سازگارنژاد رئيس سازمان فني و حرفه‌اي اظهار مي‌كنند اين سازمان اساسنامه ندارد، عجيب و غريب است. سؤال اين است كه پس چگونه كار مي‌كنيد؟ در هر صورت بايد اساسنامه‌اي در قالب چارچوب و اصول مذكور تدوين و تصويب شود.
 
وي با تأكيد بر لزوم حمايت از آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي گفت: مجلس حمايت‌هاي خود را از گسترش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي انجام خواهد داد و اين موضوع را در اصلاح قانون مالياتي لحاظ خواهد كرد، اما بايد حمايت‌ها به نحوي باشد كه بار مالي دولت زياد نشود، به دليل اينكه منابع براي انجام اين كار وجود ندارد، بنابراين بايد بخش خصوصي را دراين راستا حمايت كرد.
 
دكتر لاريجاني تأكيد كرد: سازمان فني و حرفه‌اي بايد سياستگذار، هدايتگر و نظارت‌كننده باشد و در جاهايي كه بخش خصوصي به دليل بالا بودن قيمت برخي تجهيزات سنگين قادر به سرمايه‌گذاري نيست، سازمان فني و حرفه‌اي ورود كند.
 گفتني است كه به ادعاي وزارت اقتصاد دولت حدود 700هزار ميليارد تومان بدهي دارد و اين حجم از بدهي با بودجه دو سال عمومي كشور برابري مي‌كند. با توجه به هزينه‌هاي جاري و متعهدات سالانه دولت، پرداخت اين حجم از بدهي براي دولت ميسر نيست و كاهش درآمدهاي نفتي و ضعف در ماليات‌ستاني از اشخاص حقيقي و حقوقي ثروتمند نيز مزيد بر علت شده است تا دولت نتواند به‌خوبي در اقتصاد ايران نقش‌آفريني كند.


منبع: جوان

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 24 تير 1396 - 12:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن