تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799231618




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ سود تسهیلات با احتساب جریمه تا ۴۰ درصد می‌رسد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس‌خانه صنعت با انتقاد از عملکرد نظام بانکی در خصوص سود‌های بالای بانکی گفت: نرخ سود تسهیلات بانکی با جریمه و دیرکرد نزدیک ۳۹ تا ۴۰ درصد است.

به گزارش تراز ،روز گذشته مراسم بزرگداشت روز صنعت با حضور مقامات ارشد کشور از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس‌خانه صنعت و... برگزار شد که باز هم عملکرد ضعیف دولت در حوزه تولید در آن خودنمایی می‌کرد.
اکنون پس از چهار سال از روی کارآمدن دولت روحانی همچنان تولید‌کنندگان در وضعیت نا‌به‌سامانی به سر برده و هر چند روز یکبار یا خبر تعطیلی کارخانه‌ها و یا خبر کاهش ظرفیت تولید بنگاه‌های تولیدی به گوش می‌رسد. هرچند رشد بخش صنعت و معدن در سال گذشته به رقم 2/2 درصد رسید (که در جای خود عدد قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی‌شود) اما در سال 94 نیز شاهد رشد منفی 6/1 بودیم که نشان می‌دهد صنعت و معدن کشور هنوز سرپا نشده است. ضمن اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد طی یکسال گذشته سهم اشتغال بخش صنعت در کل کشور از 32/5 به 31/9 درصد کاهش پیدا کرده و در کل، سهم بخش صنعت از محصولات ناخالص داخلی کشور (بدون معدن، نفت و گاز، ساختمان و تامین آب، برق و گاز طبیعی) از سال 93 با روند نزولی مواجه شده و در سه سال اخیر حدود ۵/۱ درصد کمتر شده است.
متاسفانه تولید کنندگان با بحران‌هایی از جمله سود بالای وام تسهیلات رو به رو هستند و این موضوع با توجه به شرایط رکودی کشور که مانع از گردش مالی مناسب تولید کنندگان می‌شود، اجازه پرداخت چنین سود‌هایی را به آن‌ها نمی‌دهد و لذا این تولیدکنندگان عمدتا بدهکار بانک‌ها می‌شوند.
در همین راستا، رئیس‌خانه صنعت در مراسم روزگذشته وزارت صنعت اظهار داشت: سود تسهیلات برای صنعت در مراحل اولیه 18 درصد و طوری است که حتما باید سپرده‌گذاری انجام شود که به این ترتیب نرخ واقعی سود تسهیلات به 22 تا 23 درصد می‌رسد.
به گزارش فارس، سید عبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه سالهاست انتظار تک نرخی شدن ارز را می‌کشیم، ادامه داد: طبق گفته آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نرخ سود بانکی کاهش یافته است، اما من می‌گویم که هیچ کاهشی اتفاق نیفتاده و نرخ سود با احتساب جریمه و دیرکرد، ارقام بالایی می‌شود.
وی افزود: نرخ سود تسهیلات بانکی با جریمه و دیرکرد نزدیک ۳۹ تا ۴۰ درصد است.رئیس‌خانه صنعت همچنین با اشاره به صحبت‌های رئیس‌سازمان امور مالیاتی مبنی بر حمایت مالیاتی از تولیدکنندگان، گفت: در شرایط رکود، تولیدات ما در مدت‌های طویل به فروش می‌رسد و بازپرداخت پول ما بیش از یک سال زمان می‌برد، چطور انتظار دارید که ما هر سه ماه یکبار مالیات بر ارزش افزوده بپردازیم؟
سهل آبادی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی عنوان می‌کند که بخشی از مالیات تولیدکنندگان را بخشیده است، این چه منت بزرگی است که بر سر ما می‌گذارند؟ باید به آنها مراجعه کنیم و در مورد دینی که به گردن نداریم التماس کنیم که جرایمش را ببخشند.
وی توضیح داد: قرار بود 30 درصد درآمد هدفمندی به صنعت پرداخت شود که هنوز پرداخت نشده است.رئیس‌خانه صنعت در ادامه با اشاره به دستگیری برخی صنعتگران به دلیل معوقات بانکی، اضافه کرد: یکی از صنعتگران در زندان درگذشت و اواخر سال گذشته نیز با شکایت بانک، همسر 73 ساله وی نیز دستگیر شد و به زندان رفت.
سهل آبادی با طرح این سؤال که تبلیغات کالای ایرانی با چه قیمتی در صدا و سیما انجام می‌شود؟ این پرسش را نیز مطرح کرد که کدامیک از تولیدکنندگان توان پرداخت این هزینه را دارند؟
اما آنچه که درباره این بزرگداشت به نظر می‌رسید صورت بپذیرد، ارائه شفاف عملکرد وزارت صنعت در دولت یازدهم بود، موضوعی که ظاهرا باز هم مورد غفلت دولتمردان قرار گرفته و حتی خبرگزاری حامی دولت ایسنا نیز در خصوص این بزرگداشت نوشته است: نکته قابل تامل در ارتباط با برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن این بود که علی رغم دعوت از بسیاری از واحدهای صنعتی و معدنی، حضور مسئولان دولتی و اصحاب رسانه شاهد اعلام خبر جدیدی در حوزه صنعت و معدن نبودیم و این مراسم بدون خبر خاص و جدید برای بخش صنعت و معدن کشور رو به پایان است.
غیبت رئیس‌جمهور در مراسم روز صنعت
وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در همایش روزگذشته با اشاره به غیبت روحانی در این بزرگداشت، گفت: قرار بود مراسم روز ملی صنعت با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود ولی به دلیل کسالت مختصری که داشتند، نتوانستند در این مراسم حاضر شوند.
محمدرضا نعمت زاده ادامه داد: با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای افزایش درآمد سرانه کشور از 5800 دلار فعلی به 10 هزار دلار طبق برنامه راهبردی صنعت، گفت: ارزش افزوده سرانه صنعت از 520 دلار فعلی باید به هزار دلار برسد.وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر یک میلیون اشتغال جدید در بخش صنعت، معدن، تجارت و اصناف ایجاد شده است، گفت: امسال نیز ایجاد 450 هزار فرصت شغلی پیش‌بینی شده است.
گفتنی است، وزیر صنعت در حالی از تبدیل درآمد سرانه 5800 دلاری فعلی به 10 هزار دلار سخن می‌گوید که خود دولتمردان در زمان انتخابات وعده 2/5برابر کردن درآمد ملی یکی از کاندیدا‌ها را به تمسخر می‌گرفتند! ولی در حال حاضر خودشان تصمیم گرفتند درآمد سرانه را تقریبا دو برابر کنند.
همچنین در خصوص اشتغال نیز باید گفت وقتی نرخ بیکاری رکورد پنج سال اخیر را شکسته و از ابتدای دولت که 10/4 درصد بود به 12/6 درصد افزایش پیدا کرده، خصوصا اینکه همانطور که در سرآغاز نوشته هم ذکر شد حتی سهم اشتغال بخش صنعت طی یکسال اخیر کمتر شده، ارائه آمار‌هایی مبنی بر تعداد فرصت‌های شغلی، چه ما به ازای قابل لمسی برای مردم خواهد داشت؟


منبع: کیهان

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 18 تير 1396 - 12:36





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن