تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798440473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترین کاهش قیمت نفت در دو دهه گذشته رقم خورد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: نفت روز جمعه در پی انتشار آمار کاهش شمار دکلهای حفاری نفت آمریکا و تقاضای قوی‌تر از سوی چین، برای هفتمین روز متوالی افزایش یافت اما شش ماه نخست سال میلادی جاری را با بزرگترین کاهش قیمت نیمه اول سال از سال ۱۹۹۸ به این طرف به پایان برد.

به گزارش تراز ،نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک ۱.۱۱ دلار یا ۲.۵ درصد رشد کرد و در ۴۶.۰۴ دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات این بازار در سه ماهه دوم حدود ۹ درصد کاهش داشت و ۱۴.۳ درصد کاهش برای نیمه اول سال را ثبت کرد. نفت وست تگزاس اینترمدیت ۴.۷ درصد برای کل ماه ژوئن کاهش یافت اما ۷ درصد رشد هفتگی داشت. نفت برنت برای تحویل در اوت در بازار لندن، ۵۰ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش یافت و در ۴۷.۹۲ دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات تحویل سپتامبر در این بازار ۱.۱۴ دلار یا ۲.۴ درصد افزایش یافت و در ۴۸.۷۷ دلار در هر بشکه بسته شد. برنت از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۱۴.۲ درصد کاهش قیمت داشته است.حجم معاملات در آستانه تعطیلات روز استقلال آمریکا در پایان هفته اندک بود. نفت دو هفته قبل تحت تاثیر افزایش تولید آمریکا که نگرانی‌ها را نسبت به اشباع عرضه در بازار جهانی تشدید کرد، به پایین‌ترین قیمت ۱۰ ماه اخیر سقوط کرده بود. اما قیمت‌های نفت روز چهارشنبه پس از اینکه آمار رسمی نشان داد تولید نفت آمریکا در هفته پیش ۱۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است، بهبود پیدا کرد.با این‌همه برخی از تحلیلگران بر این باورند که کاهش مذکور موقتی و به دلیل طوفانی بود که از خلیج مکزیک عبور کرد. اما سایر تحلیلگران می‌گویند روند رو به رشد تولید ممکن است بزودی آهسته شود و کاهش دکل‌های حفاری آمریکا بر این حقیقت صحه می‌گذارد. با وجود بهبود اخیر قیمتها، سرمایه گذاران نسبت به تثبیت بازارهای نفت بدبین مانده‌اند زیرا انتظار می‌رود تولید نفت لیبی و نیجریه که از اعضای اوپک هستند اما در توافق کاهش تولید این سازمان مشارکت نداشته‌اند، افزایش پیدا کند.طبق آماری که روز جمعه از سوی بیکرهیوز منتشر شد، شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا دو حلقه در هفته گذشته کاهش یافت و به ۷۵۶ حلقه رسید که دومین کاهش هفتگی این آمار در سال جاری بود. شمار دکل‌های حفاری برای بیست و سه هفته متوالی روند صعودی داشت.پیش از انتشار این آمار، یک گزارش نشان داد فعالیت کارخانه‌های چینی با سریع‌ترین روند در سه ماه گذشته رشد کرده است. راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در بانک ولث منیجمنت آمریکا در این باره اظهار کرد: آمار چین قطعا این امیدواری را می‌دهد که تقاضا در سطح جهانی رو به رشد است.نظرسنجی ماهانه رویترز برای قیمت نفت نشان داد تحلیلگران قیمت‌های مورد پیش بینی را دوباره کاهش داده اند. متوسط قیمت مورد پیش بینی برای نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲ دلار نسبت به ماه قبل کاهش یافت.تحلیلگران بانک امریکا مریل لینچ قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۱۷ را از ۵۴ به ۵۰ دلار در هر بشکه تنزل دادند. همچنین قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت را از ۵۲ به ۴۷ دلار کاهش دادند. این تحلیلگران به تولید رو به افزایش لیبی و نیجریه و همچنان افزایش تولید شیل آمریکا به همراه رشد ضعیف‌تر تقاضا به عنوان دلایل تصمیم خود اشاره کردند.


منبع: ایسنا

اخبار اقتصادی


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 10 تير 1396 - 13:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن