تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798293206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مکتب امام حسین(ع) جهان اسلام را در برابر تکفیری ها بیمه کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
مکتب امام حسین(ع) جهان اسلام را در برابر تکفیری ها بیمه کرد
محسن صالح تحلیل گر لبنانی مطرح کرد:
مکتب امام حسین(ع) جهان اسلام را در برابر تکفیری ها بیمه کرد امروزه شناخت امام حسین (ع) و تحلیل حرکت ایشان یک نیاز اساسی است. بدون این شناخت دنیا به مکانی سخت برای زندگی تبدیل می‌شود و ما قادر نخواهیم بود آن را تحمل و در آن زندگی کنیم.


گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز به نقل از کرب‌و‌بلا، محسن صالح، تحلیلگر سیاسی در بیروت ، امام حسین علیه‌السلام نماد درستکاری می داند که بدون حرکت و نقش ایشان در تاریخ، امروزه ما نمی‌توانستیم مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی را متصور باشیم.وی با اشاره به برگزاری مراسم‌ عزاداری برای امام حسین (ع) در بسیاری از نقاط جهان، ادامه داد: امام حسین (ع) نماد درستکاری و نشان‌دهنده ارزش‌های اسلام است و ما هر ساله با نو کردن بیعتمان با ایشان و راه ایشان، تاریخ را زنده می‌کنیم. امروزه بسیاری از انسان‌ها معتقدند امام حسین (ع) پناهگاه و میعادگاهی برای آن‌ها است تا در خود احساس آرامش کنند. بدون امام حسین (ع) ما تاریخ اندیشه، تاریخ آرمان‌ها و تاریخ ارزش‌ها را از دست می‌دادیم.وی تاکید کرد: امام حسین (ع) از همان ابتدا نماینده این ارزش‌ها بود. او رفت تا ملت اسلامی، ملت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را اصلاح کند.به همین دلیل است که انسان‌ها بدون رجوع به امام حسین (ع) که نشانگر اسلام واقعی، اسلام خالص و نجات‌دهنده مردم از دست ستمگران در دنیا است، احساس نوعی پوچی و بیگانگی با دنیای اطرافشان می‌کنند. امام نشان‌دهنده یک انسان کامل در تمام ابعاد وجودی است.صالح با اشاره به حضور تکفیری‌ها در منطقه خاطر نشان کرد: بی توجهی به هدف والای امام حسین (ع) سبب می‌شود افراد امور منفی و تاریک دنیا را ببینند و در دامان ستمگران و دیکتاتورها بیفتند و این کشتارها را علیه مسلمانان اعم از شیعه و سنی، مسیحیان و همه مردم انجام دهند.وی ادامه داد: به همین دلیل است که من فکر می‌کنم امام حسین (ع) در این دوره و در این فضای فرهنگی و سیاسی نمایانگر راه حل نهایی است. اگر این سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق که توسط آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و وهابی‌ها حمایت می‌شوند با افرادی که دنباله‌رو امام حسین(ع) هستند مواجه نمی‌شدند انسان‌های بیشتری کشته می‌شدند. چرا که در شهرها با افرادی که می‌گویند: «این ترورها را تمام کنید، این ظلم و ستم‌ها را تمام کنید» مواجه نمی‌شدند.وی تصریح کرد: امروزه شناخت امام حسین (ع) و تحلیل حرکت ایشان یک نیاز اساسی است. بدون این شناخت دنیا به مکانی سخت برای زندگی تبدیل می‌شود و ما قادر نخواهیم بود آن را تحمل و در آن زندگی کنیم. این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: امام حسین (ع) نه تنها نماینده مسلمانان و شیعیان است، بلکه انسانیت را در کامل‌ترین شکل خود نمایندگی می‌کند، بدون ایشان انسان‌ها خود را در دوران پیش از اسلام می‌یابند. به همین دلیل است که من گمان می‌کنم این گروه‌ها و سازمان‌ها در دوران پیش از اسلام، بدون دین، بدون ارزش، بدون احساس و بدون حس نوع‌دوستی نسبت به انسان‌های دیگر زندگی می‌کنند.وی ادامه داد: امام حسین (ع) پاک‌ترین و خالصانه‌ترین ارزش‌ها را به انسان‌ها عرضه می‌کند. شما اگر دنبال عدالت هستید، اگر به دنبال از جان گذشتگی در مسیر درست و در مسیر خدا هستید به دنبال امام حسین (ع) بروید. صالح در پایان گفت: تمامی این مسائل از جمله دلایلی است که انسان‌ها هر ساله در سالروز شهادت ایشان در هر گوشه و کناری یاد ایشان را زنده نگه می‌دارند.








96/4/4 - 15:19 - 2017-6-25 15:19:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن