تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798420453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای قانون مالیات بر مسکن ضربه کمر شکنی به بخش مسکن خواهد زد/ بهتر است این کار انجام نشود! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: اجرای قانون مالیات های مستقیم تبعات منفی بر بازار مسکن به جای خواهد گذاشت که از آن جمله می توان به عدم شناسایی درست و منصفانه سود اشاره کرد و معمولا ممیزین مالیاتی قدرت مانور بیشتری پیدا می کنند که این موضوع منجر به افزایش فساد خواهد شد.

به گزارش تراز ،مهدی سلطان محمدی استاد دانشگاه و کارشناس بازار مسکن با اشاره به عدم شفافیت در سیستم شناسایی درآمدها و تاثیر آن در بازار مسکن به خبرنگار تراز گفت: خوشبختانه وزارت کشور در تلاش است تا به آرامی و با رصد کردن حسابها وضعیت در آمدها را رصد کرده و سیستم منظم و دقیقی برای شناسایی درآمدها ایجاد کند. هر چند تا رسیدن به این مرحله و اجرایی شدن  آن فاصله زیادی پیش رو داریم.
سلطان محمدی دراین باره افزود: اجرای قانون 77 مالیات های مستقیم ریسک سازنده مسکن را به شدت افزایش می دهد و  آن را درمعرض مالیات های غیر منصفانه قرار می دهد بنابراین این مساله عامل بازدارنده ای برای سرمایه گذار خواهد بود. به نظر می رسد تصویب قانون 77 مالیات های مستقیم در شرایط حاکمیت رکود بر بخش مسکن اقدام ناپخته ای بوده که  امیدواریم مسئولین در آن تجدید نظر کنند یا اگر قادر به تغییر قانون نیستند در آیین نامه های اجرایی به نحوی عمل کنند که  نقاط ضعف این قانون پوشانده شود.
این کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: این قانون اگر در شرایط فعلی اجرا شود بخش ساختمان را فلج خواهد کرد و فساد در سیستم اداری را افزایش خواهد داد. نه تنها اجرای قانون 77 مالیات های مستقیم منجر به افزایش درآمدهای مالیاتی نخواهد شد بلکه ناکارآمدیها و فساد مالیاتی را افزایش خواهد داد. لذا بهتر است دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به این نکته توجه کنند که عدم آماده بودن زیر ساخت ها وشرایط برای اجرای قانون مالیات کاری جز اجحاف در حق سازنده و افزایش ریسک ساخت وساز و توقف بخش ساخت وساز نخواهد بود.
این استاد دانشگاه درادامه با بیان اینکه نسل اول سازندگان قربانی قانون مالیات مستقیم خواهند شد به تراز گفت: در واقع  وزارت دارایی باید سودی که خواهان آن است را یا از جیب عرضه کننده و یا مصرف کننده برداشت کند. اگر سود از جیب مصرف کننده پرداخت شود باید  قیمت فروش افزایش یابد و سازنده آنقدر قیمت فروش را بالا ببرد تا هزینه های مالیاتی اضافه شده را جبران کند که قطعا با توجه به اینکه مسکن از کالاهای ضروری  و محوری در راستای تامین سلامت اجتماعی است مورد نظر سیاست گذار نیست. وی ادامه داد: مسکن به قدری گران است که مردم قدرت خرید مناسبی ندارند. قطعا سازنده به دلیل عدم سودآوری در بخش مسکن  تمایلی به ساخت وساز ندارد وگرنه  اقدام به ساخت وساز می کرد. وقتی میزان ساخت وساز کاهش پیدا کرده به این مفهوم است که بخش مسکن سود دهی مناسبی نداشته است وقتی سود قابل قبول ندارد چطور می توانیم سود قلیلی که عاید سازنده می وشد را از او بگیریم وسازنده درصورتی که می داند زیان می کند باز هم به بخش مسکن تمایل نشان دهد!! قطعا در چنین شرایطی سرمایه گذار از ورود به این حوزه اجتناب می کند.
سلطان محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: به هر حال یا باید در دراز مدت  قیمت آپارتمان افزایش یابد  یا قیمت زمین کمتر شود. بی شک نسل اول سازنده ها در چنین شرایطی قربانی خواهند شد. در شرایطی که بخش مسکن به تازگی درصدد خروج از رکود است و مسکن یکی از بزرگترین حوزه های درگیر رکود بوده اجرای این قانون ضربه کمر شکنی به بخش مسکن خواهد بود



رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 3 تير 1396 - 11:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن