تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798115160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از کارزار داعش علیه ایران تا انتصاب آیت‌الله مایک در سازمان سیا/ کدام تهدید برای ایران جدی‌تر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


خطر حملات دوباره و ترور یک نگرانی برای مقام‌های ایرانی است
از کارزار داعش علیه ایران تا انتصاب آیت‌الله مایک در سازمان سیا/ کدام تهدید برای ایران جدی‌تر است؟
خطر حملات دوباره و ترور یک نگرانی روشن برای مقام‌های ایرانی است. داعش یک کارزار جنگ روانی خشونت را علیه ایران به راه انداخته است. با این حال، از نظر امنیتی ایران با خطر بالقوه بزرگتری در مقایسه با داعش مواجه است؛ خطری از جانب سیا.
روز نو : خطر حملات دوباره و ترور یک نگرانی روشن برای مقام‌های ایرانی است. داعش یک کارزار جنگ روانی خشونت را علیه ایران به راه انداخته است. با این حال، از نظر امنیتی ایران با خطر بالقوه بزرگتری در مقایسه با داعش مواجه است؛ خطری از جانب سیا.


سرویس بین‌الملل- حملات تروریستی هفته گذشته در تهران نشان می‌دهد که داعش تهدیدی جدی برای ایران است با این حال، سایت «میدل ایست ای» اشاره می‌کند که تهران نگرانی‌ای عمده‌ای از تشدید تهاجم‌های تازه از سوی سازمان سیا یا سازمان اطلاعات مرکزی امریکا دارد. 


به گزارش روز نو؛ این سایت می‌نویسد: «حملات داعش در هفته‌های اخیر در ایران شدت گرفت. پنج سال پیش مشخص شده بود که افسران موساد سعی کرده بود تا اعضای گروه تروریستی جندالله را جذب کنند. عملیات اخیر داعش اما در مقیاس گسترده‌تری انجام شده و کمتر از سه ماه پس از انتشار ویدئویی به زبان فارسی بود. در آن ویدئو خواسته شده بود که با حملات تروریستی علیه دولت مرکزی ایران اقدام شود.»


از کارزار داعش علیه ایران تا انتصاب آیت‌الله مایک/ کدام تهدید برای ایران جدی‌تر است؟


خطر حملات دوباره و  ترور یک نگرانی روشن برای مقام‌های ایرانی است. داعش یک کارزار جنگ روانی خشونت را علیه ایران به راه انداخته است. با این حال، از نظر امنیتی ایران با خطر بالقوه بزرگتری در مقایسه با داعش مواجه است؛ خطری از جانب سیا. در اوایل این ماه اعلام شد که مایکل دی اندریا ملقب به آیت الله مایک رییس تازه منصوب‌شده بخش عملیات ایران در سازمان سیا بوده است. در آن زمان پیش‌بینی شد که عملیات تهاجمی سیا علیه ایران افزایش یابد. مدیریت تهدیدات متوجه از جانب داعش و سیا برای ایران آن هم در بستر تنش‌های مطنقه‌ای ازمونی برای ایران به منظور استقرار نظم و امنیت خواهد بود.» 


سایت میدل ایست ای در ادامه می نویسد: «تهاجم تازه سیا علیه ایران همزمان با انتشار اخباری از شکست آن نهاد اطلاعاتی است؛ جایی که گفته شده است نیروهای ضداطلاعاتی چینی چندین مامور سیا را به قتل رسانده‌اند. سازمان سیا سابقه‌ای طولانی از فعالیت در مورد ایران دارد. این سازمان در خط مقدم برکناری دولت منتخب و دموکراتیک ایران در سال ۱۹۵۲ میلادی بود. حوادث سال ۱۹۵۳میلادی و پیامدهای آن منبع اصلی رویکرد ضدامریکایی ایران هستند. با این حال، در دهه‌های گذشته سیا بیش از پیروزی در ایران شکست خورده است. مشابه شکست اخیر در چین،‌ شکست مشابهی در دهه ۸۰ میلادی در ایران متحمل شد. در اواخر دهه ۸۰ میلادی آشکار شد که دستگاه‌های ضداطلاعاتی ایران شبکه‌ای از سازمان سیا را در اواخر سال ۱۹۸۵ میلادی کشف کرده بودند». 


این سایت می‌نویسد: «در نتیجه، با جانشینی اخیر آیت‌الله مایک به احتمال زیاد سیا تمرکز کمتری بر روی جاسوسی سنتی خواهد داشت و بیشتر در فعالیت‌های خرابکارانه سرمایه‌گذاری می‌کند تا موفقیت کسب کند. در زمینه بدافزار استاکس نت نیز حمله سایبری علیه تاسیسات هسته‌ای ایران در همکاری مشترک نیروهای امریکایی و کارشناسان اسرائیلی روی داد. علاوه بر آن مقام‌های ایرانی به مدت طولانی دست سیا و اسرائیل را در ترور دانشندان هسته‌ای خود دیده‌اند و بیم آن را دارند که موج ترورهای مجددی آغاز شود. به خصوص اگر دولت ترامپ چراغ سبزی را به اسرائیل برای بی‌ثبات کردن توافق هسته‌ای بدهد.»


این سایت در بخش پایانی گزارش خود با طرح پرسشی تحت عنوان داعش و امریکا دو روی یک سکه؟ می‌نویسد: «بلافاصله پس از حملات تروریستی در ایران، سپاه با انتشار بیانیه‌ای میان این حملات و عربستان سعودی ارتباط برقرار کرد. سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه نیز اشاره کرد که دست عربستان سعودی را در این حملات می‌توان دید. البته پیش‌زمینه‌هایی برای صحت این ادعا وجود دارد برای مثال، چندین هفته پیش از آن وزیر دفاع عربستان سعودی ایران را تهدید به جنگ در داخل آن کشور کرد. در چنین محیط تب‌داری است که سازمان سیا عملیات تهاجمی خود را علیه ایران افزایش داده است. البته در این میان سوء‌برداشت در صورتی که تحلیلگران ایرانی به این نتیجه برسند و یا ظن این موضوع ایجاد شود که ارتباطی میان تامین بودجه تروریسم از سوی عربستان سعودی و سازمان جاسوسی سیا بوجود دارد ایجاد خواهد شد.»


آفتاب نیوز




تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن