تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798488054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روح و جسم برجام نقض شد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: قانون «تحریم‌های جامع غیرهسته‌ای ایران» در سنای آمریکا تصویب شد؛ قانونی که به نظر می‌رسد به راحتی تأیید مجلس نمایندگان آمریکا را گرفته و به امضای ترامپ می‌رسد.

به گزارش تراز ،تصویب این قانون اما پایان کار برجام است و بر اساس لایحه S.722 تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌شود اما این لایحه فراتر از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران است و کارشناسان آن را مادر تحریم‌ها می‌دانند.قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران»
در 23 مارس 2017 یعنی سوم فروردین ماه بود که پیش‌نویس قانون «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» برای نخستین بار از سوی سناتور جمهوری‌خواه «باب کورکر» ارائه و در اردیبهشت ماه کمیته روابط خارجی سنا به تصویب رسید، قانونی که قرار بود فروردین ماه تصویب شود اما رییس جمهور‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این زمینه اعلام کرد: «به دلیل نگرانی اتحادیه اروپا از اثرگذاری این طرح بر انتخابات، کنگره بررسی این تحریم‌ها را متوقف کرده است!»
حال بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران، لایحه S.722 در مجلس سنای آمریکا با حداکثر آرا به تصویب رسید. این قانون وزارت خارجه، دفاع و خزانه‌داری آمریکا و همچنین اداره اطلاعات ملی این کشور را ملزم می‌کند هر دو سال یکبار استراتژی خود را برای مقابله با آنچه «اقدامات تهدیدآفرین ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و ماورای آن» خوانده شده است، ارائه دهند.
این قانون همچنین تحریم‌های موجود علیه اشخاصی که به برنامه موشکی بالستیک ایران کمک می‌کنند یا از «اقدامات تروریستی بین‌المللی ایران» (!) حمایت می‌کنند را تا مادامی که رئیس‌جمهور متوقف شدن اقدامات آنها را تأیید نکند، تمدید می‌کند. این تمدیدها به صورت دوره‌های 90 روزه خواهد بود.
در بند آخر این قانون تصریح شده است رئیس‌جمهور می‌تواند در چارچوب اختیارات خود اعمال یا تداوم اعمال برخی تحریم‌ها را در شرایط خاص موقتاً تعلیق کند.
علاوه بر این، «جان کورنین» سناتور ایالت تگزاس معتقد است که «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران از جمله خطوط هوایی مسافربری ماهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
این قانون در جلسه 25 خردادماه مجلس سنا در حالی‌که برای تصویب نهایی در صحن علنی به 51 رأی نیاز داشت، در نهایت با 98 رأی موافق و تنها 2 رأی مخالف به تصویب رسید.
طرح «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهد کرد، اما این طرح نه تنها جسم و روح برجام را نقض می‌کند بلکه بر اساس آن تحریم‌هایی وضع می‌شود که انتظار برای مؤثر بودن لغو كامل برخی تحریم‌ها پس از هشت سال، اجرای برجام را از بین می‌برد، در واقع بر اساس این لایحه تمام امیدها از برجام منتفی می‌شود.
همزمان با تصویب پیش نویس تحریم‌های جدید علیه ایران، آقای محمد جواد ظریف از رایزنی‌هایش با خانم موگرینی، خبر داد و گفت: «من پیش از این برای خانم فدریکا موگرینی پیامی را به‌صورت کتبی، دوبار در چند هفته اخیر در مورد بدعهدی‌های ایالات متحده و تأثیری که سیاست‌های مخرب این کشور در این زمینه دارد، ارسال کردم. همچنین در یک جلسه کمیسیون مشترک که یکی دو ماه قبل برگزار شد، در این زمینه بحث کردیم و در جلسه آینده کمیسیون مشترک نیز این موضوع بحث خواهد شد.»
 خلأهای برجام و سوءاستفاده از آن
بر همین اساس حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار با کارگزاران نظام با اشاره به قضیه «برجام» گفتند: به مسوولانی که پیگیر این مساله بودند اعتماد داشتیم و داریم چرا که آنها را خودی و مؤمن می دانیم اما در همین ماجرا در مواردی به علت اعتماد به حرف طرف مقابل از مسائلی صرف نظر کردیم یا اهتمام لازم را به خرج ندادیم که در نتیجه خلأهایی باقی ماند که دشمن در حال استفاده از آنهاست.
ایشان تاکید کردند:«گاهی می‌گفتند روح برجام نقض شده ،فقط روح برجام نیست،یک جاهایی هم خود برجام -یعنی جسم برجام- هم به وسیله آمریکایی‌ها نقض شده است.»
ولایتی: اقدام سنای آمریکا در وضع مجدد تحریم‌ها بر خلاف برجام است
همچنین آقای علی اکبر ولایتی  عضو هیات ویژه نظارت بر برجام نسبت به تحریم‌های جدید علیه ایران واکنش نشان داد و گفت: اقدام سنای آمریکا در وضع مجدد تحریم‌ها علیه کشورمان مسلماً بر خلاف روح و جسم برجام است، قطعاً هیات نظارت بر برجام نیز این مساله را بررسی و پاسخ مناسبی به اعمال تحریم‌های آمریکا خواهد داد.
 قاسمی: تحریم‌های جدید در ادامه خصومت‌های ذاتی آمریکا با ایران است
آقای بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش اقدام سنای آمریکا در تصویب قانون جدید مربوط به تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران، اظهار داشت: تصویب قانون جدید مربوط به تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران در سنای آمریکا با توجه به عملکرد و سوابق این‌ مجلس در ضدیت و دشمنی با ملت شریف ایران غیرقابل پیش بینی نبود و در ادامه خصومت‌های ذاتی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مفاد و متن این قانون و روند تصویب آن در مجلس نمایندگان و امضای احتمالی توسط رئیس جمهور آمریکا را با دقت زیر نظر و بررسی دارد و هیات نظارت بر اجرای برجام اقدامات متقابل و متناسب را برای تأمین منافع ملی کشور با قاطعیت اتخاذ
 خواهد کرد.
بعد از تصویب تحریم‌های جدید در مجلس سنای آمریکا، حال بهارستان درصدد تهیه طرحی دو فوریتی برای مقابله با اقدامات این کشور است، طرحی که در آن «اقدامات مناسبی در برابر بدعهدی‌ها و نقض عهدهای آمریکایی‌ها» پیش بینی شده است.
 نقوی حسینی: طرح دو فوریتی مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس تهیه شد
آقای سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با روزنامه صبح نو درباره لایحه جدید آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: به دلیل برجام آمریکا نمی‌توانست مستقیم وارد عمل شود به همین دلیل به تحریم‌های غیر هسته‌ای پناه برد و آن را تا حدی تشدید کرد که تحریم‌ها به چارچوب قبل از برجام بازگردد. لایحه «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» موسوم به S.722 یک طرح مادر محسوب می‌شود و تحریم‌های پی در پی را به دنبال دارد و این طرح نقض روح و مفاد برجام است.
وی از آماده شدن طرح دو فوریتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای مقابله با اقدامات سنای آمریکا خبر داد و افزود: پیش نویس این طرح با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس آماده شده است، این پیش نویس تجمیع قوانین قبلی مصوب بوده و در آن اقدامات مناسبی در برابر بدعهدی‌ها و نقض عهدهای آمریکایی‌ها پیش بینی شده است، تقریباً همان اقدام تهیه طرح مادر را انجام داده‌ایم که  پس از تعطیلات مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: قطعاً مجلس شورای اسلامی از حقوق ملت ایران در برابر
زیاده خواهی‌های آمریکا دفاع خواهد کرد و صبر و تحمل ما در برابر بد عهدی‌های آمریکایی‌ها همیشگی نخواهد بود. از مسوولان، به ویژه مسوولان وزارت‌ خارجه توقع داریم در برابر اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها اقدامات لازم را
انجام دهد.
 فلاحت پیشه: نباید در میدان ترامپ بازی کنیم
همچنین آقای حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو درباره تحریم‌های جدید سنای آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: برخی از سناتورها مخالف طرح تحریم‌های تازه سنا برای ایران  بوده و آن را نقض برجام می‌دانستند و به همین علت بود که یک سری اصلاحات انجام شد تا رأی اکثریت سنا را کسب کرده و ادعای نقض برجام را رد کند ولی واقعیت این است که هرگونه تحریم تازه علیه ایران نقض صریح برجام است  و در این توافق آمده است اقدامات تحریمی جدید علیه ایران ممنوع است.
وی ادامه داد: ما نباید در میدان ترامپ بازی کرده و برجام را نقض کنیم، در عین حال باید از سیاست‌های اعتراضی استفاده کرده و مجلس هم طرح‌هایی ارائه کند که اجرایی شود، در گذشته طرح‌هایی برای مقابله با اقدامات آمریکا به تصویب رسید که متاسفانه با آن برخورد فرمایشی شد که این امر نباید تکرار شود.
حال باید منتظر ماند و واکنش دولت را در برابر این تحریم‌های جدید دید چراکه اوباما هم گفته بود هدف واقعی از برجام این است که وقتی تحریم‌ها اضافه می‌شود، ایران نتواند به آن«پاسخ هسته‌ای» بدهد، به همین دلیل هم هست که آمریکا به سرعت در مسیر بدل کردن برجام به یک توافق یکسویه علیه ایران پیش
می‌رود.


منبع: صبح نو

رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 27 خرداد 1396 - 10:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن