تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797811940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هراس دولت از پاسخگویی به سپرده‌گذاران بانکی | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تکذیب طرح سوال نمایندگان مجلس از روحانی تکذیب شد! هفته گذشته اعلام شد 85 نماینده مجلس طرح سوال از رئیس‌جمهور را به خاطر وجود مشکلات فراوان بر سر راه سپرده‌گذاران موسسات اعتباری تهیه کرده‌اند که تیرماه تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌‌شود.

به گزارش تراز ،در کنار این طرح سوال، نامه تذکرگونه‌ای به روحانی نوشته شده و در آن به وی هشدار داده شده که اگر تکلیف سپرده‌گذاران روشن نشود این مساله به بحران ملی تبدیل خواهد شد. دولت چهارشنبه از این موضوع استفاده کرد و تلویحا طرح سوال از رئیس‌جمهور را دروغ خواند و وجود 85 امضا را تکذیب کرد. حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری حتی عنوان کرد فقط 5 امضا برای سوال از رئیس‌جمهور گرفته شده و نماینده این طرح را امضا نکرده‌اند. وی گفت: طرح ادعاهایی نظیر اینکه 85 نماینده مجلس سوال از رئیس‌جمهوری را امضا کرده‌اند، خلاف واقع است و هیچ‌گونه پایه و اساسی ندارد. اینگونه ادعاها آن هم در ماه مبارک رمضان واقعا جای تاسف و تعجب دارد.
خوشبختانه امروز با گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر نمی‌توان با جریان‌سازی و جوسازی رسانه‌ای، مطالب نادرست را به مردم عرضه کرد و انتظار داشت که خلاف واقع بودن این مطالب نیز هرگز روشن نشود. امیری درباره اصل موضوع ارسال نامه به رئیس‌جمهوری یا طرح سوال از رئیس‌جمهوری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: روز سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی حدود ۷۰ تن از نمایندگان از فراکسیون‌های مختلف نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهوری امضا کردند و در آن نامه از روحانی درخواست و تقاضا کردند که مسائل و مشکلات مربوط به موسسات مالی و اعتباری را به جهت ارتباط آن به 3 قوه در جلسه سران قوا یا شورایعالی امنیت ملی مطرح کند.
امیری اظهار داشت: در روز چهارشنبه این هفته ظاهرا یکی از نمایندگان مخالف دولت مطلبی را تحت عنوان سوال از رئیس‌جمهوری تهیه و به امضای 5 نفر دیگر می‌رساند که متاسفانه مشارالیه درخواست نمایندگان از رئیس‌جمهوری را به عنوان امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهوری مطرح می‌کند و مدعی می‌شود بیش از ۶۰ یا بیش از ۸۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس‌جمهوری را امضا کرده‌اند.
 طراح سؤال از روحانی: مشخص شد دروغگو کیست
دکتر علی وقف‌چی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس طراح سوال از رئیس‌جمهور است. وی ادعای امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور را بشدت رد کرد و به «وطن امروز» گفت: امضاهای نمایندگان برای طرح سوال از رئیس‌جمهور را منتشر می‌کنم تا دروغگو مشخص شود. دولت مشکلات علیه سپرده‌گذاران را پنهان می‌کند و فکر نمی‌کردیم حتی حقیقت امضای 85 امضای نماینده مجلس را هم کذب بخواند. دکتر وقف‌چی با اشاره به تکذیب طرح سوال از رئیس‌جمهور به «وطن‌امروز» گفت: انتشار امضای نمایندگان سوال‌کننده نشان می‌دهد که چه کسی دروغ می‌گوید.
وی افزود: نمایندگان مجلس خواهان رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران هستند و بهتر است دولت به جای تکذیب حقیقت، مشکلات مردم را رفع کند و درباره عملکرد خود پاسخگو باشد. وقف‌چی با اشاره به افزودن نام بانک سرمایه در طرح سوال اولیه گفت: نه‌تنها سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز و مجاز دچار مشکل هستند بلکه امروز شاهد هستیم بانک‌های وابسته به دولت مثل بانک سرمایه نیز دچار مشکل هستند و میلیون‌ها سهامدار و سپرده‌گذار آن سرنوشت نامعلومی دارند.
مشخص نیست هزاران میلیارد سرمایه این بانک‌ها کجا رفته و سرنوشت سرمایه مردم چه خواهد شد. وی با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: نظام بانکی خود بیمار است و این بیماری مشکلاتی برای مردم به وجود آورده و در دولت هیچ مسؤولی پاسخ واضحی به این وضعیت نمی‌دهد. به همین علت نماینده‌ها تصمیم گرفتند طرح سوال از رئیس‌جمهور را مطرح کنند تا لااقل رئیس دولت مجبور به پاسخگویی شود. سوال از رئیس‌جمهور موجب خواهد شد حداقل ما تکلیف خود را بدانیم.
اگر رئیس‌جمهور پاسخ روشن بدهد، می‌فهمیم اراده‌ای برای تعیین تکلیف سرمایه‌های مردم وجود دارد و اگر رئیس‌جمهور هم پاسخ دقیق نداشته باشد که معلوم می‌شود در دولت چه می‌گذرد. وقف‌چی در پایان گفت: انتظار می‌رود دولت از منتقدان منصف تشکر و قدردانی کند. سوال از رئیس‌جمهور چه پیامدهای ناگواری دارد که به ظاهر از آن هراس دارید؟ آیا جز این است که این موضوع به شفاف‌سازی کمک کرده و نظارت بیشتر مجلس را سبب می‌شود؟
 متن طرح سؤال از روحانی
 متن کامل سوال از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:
هیات‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی!
به استناد اصل 88 قانون اساسی، سوال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود. نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و... در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه کنند، اگرچه قبول داریم نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.
 پنجشنبه ناآرام
در حالی بازار شایعات ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری داغ شده که بانک مرکزی با سکوت خود زمینه را برای ترویج این شایعات مهیا کرده است؛ شایعاتی که پنجشنبه بسیاری از سپرده‌گذاران بانکی را ناآرام کرد. به گزارش تسنیم، خبرهای رسیده و مشاهدات عینی خبرنگار ما از سطح شهر حکایت از وضع ناآرام سپرده‌گذاران موسسات اعتباری ثامن، کوثر، ملل و بانک مهر اقتصاد در روزهای اخیر دارد. دل‌نگرانی سپرده‌گذاران این موسسات بعد از آن ایجاد شد که بازار شایعات داغ شد و خبر آمد که ادغام موسسات وحدت و ملل و بعد از آن موسسات ثامن، کوثر و بانک مهر اقتصاد در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است. البته اطلاعات به دست آمده از بانک مرکزی حکایت از آن دارد که هنوز هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده و در صورتی که شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی رأی به ادغام موسسات و بانک‌ها بدهند به طور رسمی خبرهای مربوطه را اعلام خواهند کرد.
بازار شایعات ادغام و انحلال بانک‌ها و موسسات اعتباری بعد از آن داغ شد که خبرهای جزئی از سیاست جدید بانک مرکزی در این حوزه بیرون آمد و اعلام شد که ادغام در دستور کار این بانک است. هرچند قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری بسیاری از این سیاست بانک مرکزی و احتمال اجرای آن بعد از انتخابات سخن می‌گفتند که همان هم شد. ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی چندی قبل با اعلام ادغام برخی بانک‌های مجاز، این اطمینان را به سپرده‌گذاران بانکی داد که «سپرده‌گذاران، سرمایه‌گذاران بانک‌ها هستند و بانک مرکزی هرگز اجازه‌ نخواهد داد منافع سپرده‌گذاران دچار مشکل شود، از سوی دیگر بانک‌ها در فضای رقابتی به هیچ عنوان اقدامی نخواهند کرد که مشتریان خود را از دست بدهند؛ از این رو جای نگرانی برای آنها وجود ندارد». سپرده‌گذاران این موسسات که چند ماه است شاهد وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین و ثامن‌الحجج هستند با دلهره و نگرانی شدید خود را به شعب موسسات یاد شده رسانده و خواستار دریافت کل سپرده‌های‌شان هستند.
به طور حتم مراجعه همزمان تعداد زیادی از سپرده‌گذاران به شعب کار را برای این موسسات سخت کرده است ولی مردم که دلهره مسدود شدن حساب‌های‌شان را دارند چاره‌ای جز این کار ندارند. همین موضوع موجب شده در چند نقطه از شهر شعب برخی موسسات از جمله ثامن فعالیت خود را تعطیل کنند که این موضوع بر نگرانی سپرده‌گذاران افزوده است.


منبع: وطن امروز

رزرو هتل


تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf






زمانبندی انتشار: 27 خرداد 1396 - 08:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن