تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821076093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش كتاب سال حوزه رسمي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: همايش كتاب سال حوزه رسمي مي‌شود
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: در صورت موافقت شوراي عالي انقلاب فرهنگي، همايش كتاب سال حوزه از اين پس به صورت رسمي برگزار مي‌شود.
به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، زهيري مسئول دبيرخانه كتاب سال حوزه با بيان اين مطلب گفت: برگزاري همايش كتاب سال حوزه تا كنون به صورت غير رسمي و غير حقوقي انجام مي‌گرفت و از سوي معاونت پژوهشي حوزه حمايت مي‌شد كه در صدد هستيم با جلب موافقت شوراي عالي انقلاب فرهنگي آن را رسمي كنيم.
وي تصريح كرد: در صورت رسمي شدن، جايگاه كتاب سال حوزه درجامعه ارتقا خواهد يافت.
زهيري به بيان اهداف و رويكردهاي برگزاري اين همايش پرداخت و اظهار داشت: كتاب سال حوزه در سال1377 در معاونت پژوهشي با هدف گسترش فرهنگ تحقيق در حوزه، معرفي آثار برترحوزويان، ساماندهي فرآورده‌هاي پژوهشي و شناسايي پژوهشگران جوان شكل گرفت.
وي افزود: متأسفانه نظام تحصيلي حوزه در حال رفتن به سمت آموزش براي آموزش يا همان آموزش محوري است كه با برگزاري كتاب سال حوزه تا حدي توانسته ايم اين حركت را به سوي پژوهش محوري سوق دهيم.
مسئول دبيرخانه كتاب سال حوزه يادآور شد: نيازهاي كنوني جامعه مي طلبد غير از مجتهد، افراد ديگري همچون مبلغ و امام جمعه هم داشته باشيم كه كتاب سال حوزه تا حدودي تواستنه حوزه را به اين سمت بكشاند، يعني نيازها راشناسايي كرده و به صورت پژوهشي به روي آن متمركز شويم.
به گزارش ايسكانيوز به نقل از مركز خبر حوزه ،وي در ادامه به تشريح عملكرد دوره‌هاي گذشته پرداخت و اظهارداشت: شوراي كتاب سال حوزه، سياستهاي كلي را تنظيم كرده و بر صحت داوري‌ها نظارت مي‌كند، همچنين نشريه «نويسه» به اطلاع‌رساني پيرامون همايش مي‌پردازد.
زهيري يادآور شد: داوري آثار رسيده در دوازده موضوع قرآن، فقه و حقوق، فلسفه، كلام، تاريخ، سيره، اخلاق و عرفان، ادبيات، دانش سياسي، علوم تربيتي، كتابشناسي، ترجمه، اقتصاد و تحقيق با حضور كميته هاي علمي برگزار مي‌شود.
مسئول دبيرخانه كتاب سال حوزه افزود: تمام طلابي كه داراي مدرك سطح دو به بالا باشند و كساني كه اشتهار به حوزوي بودن دارند مي‌توانند در اين همايش شركت كنند، طلاب غير ايراني نيز اگر آثاري ارائه كنند داوري خواهيم كرد.
وي از راه‌اندازي بخش مستقل داوري پايان نامه‌هاي سطح 4 در آينده نزديك خبر داد و گفت: اين كار در سال گذشته به صورت اجمالي انجام شد و امسال منسجم‌تر خواهد شد.
زهيري يادآور شد: جلسات نقد و بررسي نيز از چند ماه آينده برگزار خواهد شد كه در آن با همكاري انجمن‌هاي علمي حوزه آثار رسيده نقد مي‌شوند.
مسئول دبيرخانه كتاب سال حوزه در پايان، آخرين مهلت ارسال آثار را بيستم تيرماه اعلام كرد و گفت: تاكنون 500 اثر به دبيرخانه رسيده كه تا دو هفته آينده داوري آغاز خواهد شد./01
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن