تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817504237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پسربچۀ 5 سالۀ ایرانی پس از آن‌که بیش از چهارساعت در فرودگاه بین‎المللی دالس در شهر واشنگتن دی‌‎سی، پایتخت امریکا، مورد بازجویی قرار گرفت، به مادرش تحویل داده شد.

به گزارش پرس تی وی سخنگوی کاخ سفید با طرح ادعایی در واکنش به خبر بازداشت 4 ساعتۀ یک کودک ایرانی در فرودگاهی در امریکا گفت یک کودک 5 ساله هم می‎تواند تهدید امنیتی باشد.

شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در یک نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سؤالی دربارۀ بازداشت یک پسربچۀ 5 سالۀ ایرانی در فرودگاه بین‎المللی دالس در واشنگتن دی‎‎سی، آن را امری عادی قلمداد کرد.

وی گفت: «این‎که فرض کنیم یک نفر به خاطر سن یا جنسیش تهدید به حساب نمی‎آید، امری گمراه‎کننده و اشتباه است.»
 

واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله
 



بازداشت و دستبند زدن به این کودک و سپس انتشار ویدئویی پس از آزادشدن وی در آغوش مادرش، توجه رسانه‎های جهان را به خود جلب کرد.

بر اساس گزارش رسانه‎ها این پسربچه شهروند امریکا است و مادرش یک ایرانی است. این کودک یکی از بیش از 100 نفری به حساب می‎آید که پس از امضای دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‎‏جمهور امریکا، در فرودگاه‎ها و هنگام ورود به خاک ایالات‎‏متحده بازداشت شدند.

فرمان اخیر ترامپ برای منع 90 روزۀ سفر شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و سودان به ایالات‌متحده، ممنوعیت ورود پناه‌جویان سوری به‌صورت نامحدود و ممانعت 120 روزه از ورود هر پناه‌جویی به امریکا، جنجال‌آفرین شده است.

از ابتدای هفتۀ جاری و پس از آن‌که ترامپ این فرمان جنجالی را امضا کرد، مسافرانی که از کشورهای مذکور وارد امریکا می‎شدند، بازداشت یا اخراج می‎شدند و همین موضوع منجر به تجمع هزاران معترض امریکایی در مناطق مختلف از جمله فرودگاه‎های این کشور شد.


 

واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله
 


 
در ویدئویی که از صحنۀ آزاد شدن پسربچۀ ایرانی منتشر شده است، مادر این کودک در حالی که به شدت نگران و در انتظار فرزندش است، به تصویر کشیده می‎شود. گزارش‎ها حاکی است که این پسربچه همراه با خانوادۀ دیگری سفر می‎کرده است.

مادر این کودک حاضر به گفت‎وگو با خبرنگاران نشده است، اما بر اساس گزارش روزنامۀ ایندیپندنتِ بریتانیا، کریس ون هولن، یکی از سناتورهای دموکرات امریکایی، اعلام کرده است که این پسربچه شهروند امریکا است و با مادرش در مریلند زندگی می‎کند.

این سناتور اقدام نیروهای امنیتی امریکا را ظالمانه توصیف کرد و افزود این اتفاق درحالی رخ داده است که مادر کودک، پیش از رسیدن فرزندش به مأمورین فرودگاه دربارۀ ورود پسرش خبر داده بود.

دستور مهاجرتی رئیس‎جمهور امریکا با انتقادات شدید در داخل و خارج از ایالات‎متحده روبرو شده است. هم‌زمان با اجرای این دستور، چندین پروندۀ حقوقی علیه آن در امریکا ثبت شده است و سازمان‎های بین‎المللی مرتبط با پناه‎‏جویان در سراسر دنیا این اقدام را محکوم کرده‎‏اند.

رئیس‎جمهور امریکا روز دوشنبه وزیر موقت دادگستری این کشور را به دلیل سرپیچی از دستور دولت جدید در مورد منع ورود مهاجران مسلمان به ایالات‎متحده، اخراج کرد.
 

واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله
 



سلی ییتز که یکی از وکلای دولتی رده‌بالای فدرال است روز دوشنبه و پس از آن‎که از دستور دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور امریکا، مبنی بر اعمال محدودیت‏‎های شدید بر سفر شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان دفاع نکرد، اخراج شد.

ترامپ در حالی ادعا می‌کند که اعمال محدودیت علیه شهروندان هفت کشور مذکور باهدف حفاظت از ایالات‎متحده در برابر حملات تروریستی نظیر حملات 11 سپتامبر صورت گرفته است که هیچ‌کدام از شهروندان این کشورها نقشی در این حملات نداشته‎اند.

پیشتر دادستانان 15 ایالت و منطقۀ کلمبیا از دستور مهاجرتی ترامپ به‌شدت انتقاد و آن را محکوم کرده بودند.



۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن