تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798429049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 19 درصدی نزاع و درگیری در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: کاهش 19 درصدی نزاع و درگیری در کشور
مدیرکل دفتر امور آسیبهای اجتماعی وزارت رفاه با اشاره به اینکه در دولت تدبیر بدلیل توجه ویژه‌ای که به مقوله کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی صورت گرفته است و همچنین به دلیل ورود دغدغه مندانه رهبری نظام به این مقوله در برخی حوزه‌ها و شاخص‌های اجتماعی شاهد بهبود وضعیت هستیم، اظهار کرد: میزان نزاع منجر به معاینه در کشور در سال 1394 نسبت به سال 1391 کاهش 8.6 درصدی را نشان می دهد.

روزبه کردونی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مسئله نزاع و خشونت در جامعه در زمره آن دسته از آسیب هایی محسوب می شود که با ایجاد اختلال در روابط اجتماعی، فضایی آکنده از کینه، نفرت و دشمنی را در میان افراد جامعه به وجود می آورد، گفت: بر اساس گزارش پزشکی قانونی میزان معاینات نزاع در سال 1394 در کشور، 716  مورد به ازای هر صد هزار نفر بوده، که این میزان نسبت به سال 1391 که812 در هر صد هزار نفر بوده است در حدود 9 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه با تاکید بر اینکه  گزارش های منتشر شده از سوی نیروی انتظامی هم موید کاهش میزان نزاع در کشور است عنوان کرد: برای نمونه سخنگوی نیروی انتظامی  نیز تایید کرده است  نزاع و درگیری‌ها در کشور در 9 ماه اول سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبلش کاهش 19 درصدی داشته است.

 روزبه کردونی اشاره کرد: طبق تعریف پزشکی قانونی، زد و خورد فیزیکی بین دو یا چند نفر که منجر به بروز آثار یا عوارض جسمانی و روانی گردد را نزاع و به مواردی که به علت صدمات ناشی از نزاع جهت معاینه به پزشکی قانونی معرفی می گردند معاینات نزاع می گویند.

وی عنوان کرد: طی سال های 92-94 در دولت تدبیر و امید در 27 استان کشور شاهد کاهش در میزان نزاع منجر به معاینه هستیم . طبق آمار پزشکی قانونی استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، خراسان جنوبی ، بوشهر و خوزستان 5 استان با کمترین میزان معاینات نزاع در کشور به شمار می روند.

وی در ادامه توضیح داد البته علی رغم روند نزولی معاینات نزاع در کشور، در برخی استان های کشور شاهد رشد این شاخص بوده ایم.

کردونی گفت: با توجه به تدوین و انتشار اطلس مسائل اجتماعی کشور توسط دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه هم اکنون تصویر نسبتاً روشنی از استان ها و شهرستان هایی که بالاترین و کمترین میزان معاینات نزاع را دارند وجود دارد که این امکان را فراهم کرده است تا با همکاری مسئولین منطقه ای و دستگاه های ذیربط مداخلات موثر و محلی انجام پذیرد . برای نمونه با اینکه استان تهران در زمره 5 استان با بالاترین میزان معاینات نزاع محسوب نمی شود اما 3 شهرستان استان تهران در لیست 10 شهرستان با بالاترین میزان معاینات نزاع قرار گرفته اند.

وی ادامه داد : نکته قابل توجه این است با تدوین اطلس مسائل اجتماعی کشور هم اکنون، ابزاری سنجیده جهت شناسایی مسائل اجتماعی بر مبنای داده‌هایی قابل اتکا در سطوح استانی و شهرستانی کشور در اختیار سیاست گذاران است تا  بتوانند سیاست های کارامد جهت کنترل و کاهش مسائل اجتماعی تدوین کنند.

کردونی در خصوص تاثیر ماه های سال بر میزان نزاع گفت: در سال 1394 میزان نزاع در کشور در فصل بهار رشد فزاینده‌ای را داشته و این روند در فصل تابستان ادامه می یابد که نهایتاٌ در ماه مرداد به بیشترین میزان خود می رسد. در واقع بالاترین میزان نزاع در کشور در فصل تابستان اتفاق افتاده است. این در حالی است که این روند فزاینده نزاع در ماه شهریور متوقف می شود.

کردونی در خصوص علل بروز نزاع اشاره کرد: عوامل زمینه ساز بروز نزاع می توانند عواملی نظیر مسائل بیولوژیکی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی راشامل می‌شود، در عین حال که برخی عوامل منطقه ای نیز می تواند تشدید کننده باشد.

مدیرکل دفتر امور آسیب های اجتماعی رفاه در پایان اظهار کرد: با تداوم اقدامات مدبرانه انجام‌شده در  دولت تدبیر و امید  و همچنین  اجرایی شدن بند سوم سیاست های کلی سلامت ابلاغی توسط مفام معظم رهبری مبنی بر "ارتقاء سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی، تحکیم بنیان خانواده، رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی و ارتقاء شاخص‌های سلامت روانی"  می‌توان امیدوارانه به سمت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش رفت.


تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 21 April 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن