تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798360611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم منتظر گزارش دولت از اجرای اقتصاد مقاومتی هستند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در جامعه گفت: مردم باید بدانند که عملکرد دولت درباره اقتصاد مقاومتی چه بوده است؟ با آمار نمی شود؛ دولت باید اقدامات صورت گرفته روی زمین را نشان دهد.

به گزارش تراز ،آیت الله جنتی در افتتاحیه دومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری گفت:دشمنی با آمریکا را نباید ساده گرفت؛ در برابر آمریکا نباید خود را دست کم گرفت زیرا امام راحل فرمودند در برابر آمریکا و ابر قدرت ها اظهار ضعف نکنید . 
وی با بیان اینکه انقلابی بودن یعنی عمل به اسلام ناب محمدی (ص) گفت: فتنه یعنی براندازی اسلام نه فقط براندازی نظام.
 
وی با اشاره به لزوم برخورد با عوامل فتنه در کشور تصریح کرد:‌ مردم فتنه‌گران را سرجای خود نشاندند اما آنها در سمت‌های مختلف هستند؛ آنها چطور با حزب اللهی ها برخورد می‌کنند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید آنها را شناخت و عامل نفوذی تلقی کرد اما آنها مساله آشتی ملی را مطرح می‌کنند و این بدان معنا است که می‌گویند هر بلایی سر مردم آوردیم و الان دنبال کرسی مدیریتی هستیم و به ما جایگاه بدهید.
 
وی تاکید کرد: مردم از دست آنها( فتنه گران) ناراضی هستند و فتنه‌ای که آنها ایجاد کردند را فراموش نمی کنند؛ لذا وظیفه علما سنگین و وظیفه خبرگان سنگین‌تر است.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: رئیس جمهور گزارش عملکرد دولت درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی را به مردم ارائه کند.


 
آیت لله جنتی خطاب به آقای روحانی رئیس جمهور گفت: مردم باید بدانند که عملکرد دولت در این خصوص چه بوده است؟ با آمار نمی شود. باید اقدامات صورت گرفته روی زمین را نشان داد. 
 
وی تأکید کرد: باید معلوم شود که چه کارهایی انجام شده است. اگر کارهای انجام شده را بگویند، مردم خوشحال می شوند که مطالبات رهبر معظم انقلاب زمین نمانده و اگر به این مطالبات عمل نشده است از مردم عذرخواهی کنند و عذرشان را هم بگویند که به چه علت بوده است.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری بخشی از مشکلات کشور را ناشی از جدی گرفته نشدن اقتصاد مقاومتی دانست.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات سال آینده و لزوم بررسی صلاحیت نامزدها تصریح کرد: انتخابات شورای شهر مصیبت است و حساب و کتاب ندارد و صلاحیت ها به خوبی رسیدگی نمی شود چون 400 هزار نفر وارد گود انتخابات می‌شوند.
 
آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت ها باید احراز شود، خاطرنشان کرد: یک مساله کار شورای نگهبان است که واقعا سنگین است و مساله دیگر مردم هستند؛ باید همه بر مشارکت بالای مردم تاکید کنند ،احساس مسئولیت کنند و رای بدهند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: جای برادرمان آقای هاشمی رفسنجانی واقعا خالی است. ایشان همکار ما و عضو خبرگان بوده‌اند، سال‌های متمادی و از قدیمی‌ترین یاران امام بودند و به زندان رفتند و شکنجه دیدند و ما امیدواریم راه امام را ادامه دهیم و کوتاهی نکنیم.
 
با استفاده از امکانات کشور می توانیم روی پای خود بایستیم
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: این مملکت امکانات و منابع زیرزمینی و روزمینی فروانی دارد که اگر از آنها استفاده شود می توانیم روی پای خود بایستیم  و نباید این طور فکر کنیم که چیزی نداریم.
 
آیت الله جنتی در ادامه سخنانش در مراسم آغاز به کار دومین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، فتنه را مسئله ای مهم دانست و افزود: چه کسی باید به مردم بفهماند که فتنه یعنی چه؟ چه هدفی داشته و از کجا سرچشمه گرفته است و اکنون چه وضعی دارد؟
 
وی تصریح کرد: فتنه خاموش نشده است و عده ای در پی فتنه هستند؛ چه کسی باید بفهماند که عده ای در پی براندازی اسلام هستند و نه فقط نظام که نظام و انقلاب هم برای اسلام بود. پس دشمنی فتنه گران با اسلام است زیرا از اسلام ضربه و سیلی خورده اند.
 
آیت الله جنتی گفت: آنان می خواهند به دست فتنه گران اسلام را براندازی کنند. فتنه گرانی که مدتی کشور را به آشوب کشیدند اما به خواست خدا سرجایشان نشانده شدند و مردم آنان را از صحنه پرت کردند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری بار دیگر هشدار داد: فتنه گران بیکار ننشستند. آنان در پست هایی در نظام جمهوری اسلامی حضور دارند. باید بررسی شود که با مردم و حزب اللهی ها چگونه برخورد می کنند. آنان را باید بشناسیم و بعنوان عامل نفوذی در نظام تلقی کنیم.
 
وی با اشاره به طرح موضوع آشتی ملی از جانب برخی افزود: معنی آشتی ملی یعنی اینکه همه کارها را کرده اند و حالا می خواهند دوباره بازگردند و از ما می خواهند که آنان را بپذیریم تا فردا دوباره وارد مجلس شوند و با گرفتن پست های مدیریتی بر کرسی ها بنشینند. یعنی اینکه از ما می خواهند بابت مصیبت هایی که سر کشور آورده اند به آنان جایزه بدهیم.
 
آیت الله جنتی با تکریم رهبر معظم انقلاب بابت برخورد با فتنه گران تأکید کرد: آنان باید بدانند که مردم از دستشان ناراضی اند و به این زودی ها فتنه گری شان را فراموش نمی کنند.
 
وی از علما به ویژه اعضای مجلس خبرگان خواست که با استفاده از تریبون هایی که دراختیار دارند فتنه گران و نقش و وضعیت آنان را برای مردم تبیین کنند.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری  همچنین تبیین مسئله دشمنی امریکا با ملت ایران را از دیگر مسائل مهم دانست و تأکید کرد: دشمنی با امریکا را نباید ساده گرفت بلکه باید رصد کرد که مبادا کسانی در پی این باشند که طرح رفاقت با امریکا را بریزند.
 
آیت الله جنتی با قرائت بخش هایی از وصیت نامه امام خمینی (ره)  به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع دست اندرکاران راهیان نور  اشاره کرد و افزود: به فرموده معظم له نباید در مقابل دشمنان اظهار ضعف کنیم، ما ضعیف نیستیم بلکه تصور می کنیم که ضعیفیم.
 
وی گفت: این مملکت امکانات و منابع زیرزمینی و روزمینی فروانی دارد که اگر از آنها استفاده شود می توانیم روی پای خود بایستیم و نباید این طور فکر کنیم که چیزی نداریم و در پی این باشیم که برای معیشت زندگی از خارج کمک بگیریم.
 
آیت الله جنتی با استناد به بخش هایی از سخنان امام در صحیفه نور مبنی بر انذار از اعتماد به ابرقدرت ها و استمداد از آنان افزود: اینها را باید فهمید و دشمنی ابرقدرت ها را باور کرد.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به نزدیک بودن انتخابات 96 تأکید کرد: دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیش است و باید در این زمینه هم مراقب باشیم.
 
وی درخصوص انتخابات شوراها تصریح کرد: انتخابات شوراها واقعاً مصیبت است زیرا هیچ حساب و کتاب منظمی ندارد و نظارتی بر آن نمی شود؛ به صلاحیت داوطلبان رسیدگی نمی شود یا به شکل سطحی رسیدگی می شود.  
 
آیت الله جنتی افزود: باید مشخص شود که چه کسانی وارد شوراها می شوند. و اینکه از شرایط لازم برخوردارند یا نه؟ این مسئله بسیار حساسی است زیرا خیلی جاها عملکرد شوراها خوب نبوده است و بابت برخی کارهایشان به دادگاه کشیده شدند.
 
وی شروط 9 گانه لازم برای داوطلب ریاست جمهوری را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: این شروط اعم از شروط مربوط به رجال مذهبی سیاسی و مدیر و مدبر بودن باید محرز شود.
 
آیت الله جنتی همچنین شرط امانت و تقوا را برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری شروط عظیمی دانست و گفت: این تقوا باید احراز شود و این مسئله ای بسیار سنگین است.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه خطیر مجلس خبرگان تأکید کرد: همه اعضای خبرگان باید در صحنه ها حضور داشته باشند و پابه پای رهبر معظم انقلاب حرکت و مسائل را رصد کنند.
 
آیت الله جنتی با شکرگزاری بابت انتخاب آیت الله خامنه ای بعنوان رهبر معظم انقلاب پس از امام راحل افزود: معظم له از هر جهت شایستگی این مقام را دارند و راه امام را با شهامت، شجاعت، قوت و استقامت ادامه می دهند و ما هم باید پیرو ایشان باشیم.
 
وی با تأکید بر لزوم استمرار انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن گفت: انقلابی بودن را باید معنی کنیم و بدانیم چه شرایط و لوازمی دارد و چه وظایفی به عهده انقلابیون گذاشته شده است.
 
آیت الله جنتی انقلابی بودن را به معنی اسلام ناب محمدی داشتن، قرآنی بودن، علوی بودن، حسینی بودن، عاشورایی بودن، دفاع از ارزش های اسلام، جهاد فی سبیل الله و موضع گیری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی برشمرد.
 
وی افزود: انقلابی بودن یعنی اعتقاد به شعار هیهات من الذله یعنی مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم و یعنی پیروی از نهج البلاغه.
 
رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: انقلابی بودن یعنی در مقابل دشمن ایستادن، با دشمن دشمنی کردن و طرح دوستی  با او نریختن؛ راه اسلام راه مبارزه با دشمنان است. راه مبارزه با دشمنان و ایستادن در صحنه و با قدرت پیش رفتن است.
 
آیت الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به مشکلات کشور، مشکلات معیشتی و بیکاری را از مهم ترین مشکلات دانست و تأکید کرد: اینها دردهایی است که باید برای درمانش کاری کنیم زیرا هر جا می رویم با جوان های آراسته ای مواجهیم که در پی اشتغال هستند. باید بدانیم که اینها عوارض دارد.
 
وی با اشاره به پیامدهای بیکاری برای جوانان متأهل افزود: مشکلات زیادی در حوزه های فرهنگی، سیاسی و دیگر عرصه ها داریم اما مشکل بیکاری دامنگیر عده ای بسیاری در کشورمان است؛ چه کسی باید جواب اینها را بدهد؟ چه کسی در برابر آنان مسئول است؟ باید برای حل و فصل این مشکل اقدام کنیم.
 
پس از مراسم افتتاحیه ، اجلاس رسمی خبرگان با نطق چهار نفر از اعضای این مجلس درحال برگزاری است.

 
 
* محورهای اجلاسیه امروز 

آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هم گفت: اولین دستور اجلاس، تدوین بیانیه پایانی است که با نظر تمامی اعضاء تهیه خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: دو نفر از مسئولان کشور هم در این اجلاس در مورد معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی و فضای مجازی سخنرانی خواهند کرد.
 
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: در این جلسه اصلاح آئین نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه می یابد.
 
خبر تکمیل می شود

 


منبع: واحد مرکزی خبر

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 17 اسفند 1395 - 11:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن