تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817409060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني روحاني از تكرار سرنوشت سال84هاشمي در انتخابات96


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


رویارویی روحانی با جبهه محافظه کاران در ایران
نگراني روحاني از تكرار سرنوشت سال84هاشمي در انتخابات96
به نظر می رسد تاریخ در جمهوری اسلامی ایران احتمال تکرار شدن دارد. این موضوع تا حدودی نگران کننده است چرا که وضعیت کنونی تا حد زیادی مشابه سرنوشت پایانی برای ایت الله هاشمی است ممکن است این سرنوشت برای روحانی در انتخابات پیش رو تکرار شود.
روز نو : به نظر می رسد تاریخ در جمهوری اسلامی ایران احتمال تکرار شدن دارد. این موضوع تا حدودی نگران کننده است چرا که وضعیت کنونی تا حد زیادی مشابه سرنوشت پایانی برای ایت الله هاشمی  در سال 84 است ممکن است این سرنوشت برای روحانی در انتخابات پیش رو تکرار شود. 

نگراني روحاني از تكرار سرنوشت سال84هاشمي در انتخابات96

به گزارش سايت روزنو،«شهیر شهید ثالث» تحلیلگر مسائل سیاسی ایران در مقاله ای در سایت «گلف نیوز» امارات با اشاره به چالش های پیش روی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می نویسد:«در ۲۶ دسامبر بخشی از محافظه کاران خبر از تشکیل جبهه ای موسوم به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دادند. 
این گروه جدید محافظه کار خود را متعهد به ایجاد اتحاد میان تمام گروه هاي چند پارچه محافظه کاران ایران می داند که در ایران از آنان تحت عنوان اصولگرایان یاد می شود. آنان می خواهند در نهایت برای قرارگیری پشت سر یک نامزد واحد محافظه کار با یکدیگر به اجماع برسند. هدف آن ها این است که از تقسیم و تشتت آرا در چالش با حسن روحانی رییس جمهوری کنونی ایران در انتخاباتي که در سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار مي شود جلوگیری بعمل آوردند.
 این گروه  حمایت چندین سازمان مذهبی را به سوی خود جلب کرده و در اولین گردهمایی اش كه در تاریخ ۲۳ فوریه برگزار کرد گفته شد سه هزار نفر به نمایندگی از ۲۵ حزب در آن حضور داشتند اند تا ۳۰ عضو کمیته مرکزی این جبهه را انتخاب کنند. واقعیت آن است که در صورتی که نهادهای خاص نظامی و شبه نظامی حمایت خود را از جبهه نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کنند روحانی در انتخابات با منازعه ای دشوار برای انتخاب مجدد مواجه خواهد شد». 
شهید ثالث در ادامه می نویسد:«کمیته تازه انتخاب شده این جبهه متشکل از چهره های رادیکال است که در طول چهار سال گذشته فارغ از موضع خصمانه شان نسبت به روحانی و  تیم سیاست خارجی او مخالف برجام نیز بوده اند و مخالف مذاکره با امریکا برای دستیابی به هرگونه توافقی بودند. در طول برگزاری این نشست سه هزار نفره فهرست مختصری از ده نامزد احتمالی ریاست جمهوری که در نهایت یکی از آن ها به عنوان نامزد نهایی برای مصاف با روحانی انتخاب شود مطرح شدند». 
او در ادامه با اشاره به افراد معرفی شده توسط جبهه می نویسد:«جبهه مردمی پیشنهاد نامزدی نهایی را به ابراهیم رئیسی ارائه کرد اما او از پذیرش این پیشنهاد خودداری کرد. او متولی استان قدس رضوی است که مسئولیت مدیریت دارایی گسترده متعلق به استان امام هشتم شیعیان امام رضا (ع)را برعهده دارد. 
در برخی از محافل درباره احتمال برعهده گیری نقش های مهم تری توسط او در آینده ایران گمانه زنی هایی می شود. برخی از ناظران معتقدند که دلیل امتناع ابراهيم رئیسی نگرانی او از این موضوع بود که اگر در انتخابات ریاست جمهوری بازنده شود هیچ شانس دیگری برای برعهده گیری نقشی مهم تر در اینده ایران را نخواهد داشت. 
نکته قابل توجه غیاب علی لاریجانی رییس کنونی مجلس و یک اصولگرای وابسته به جناح محافظه کاران میانه رو در جبهه مردمی است. او اکنون از محافظه کاران تندرو که بسیاری از آنان در جبهه مردمی حضور دارند فاصله گرفته است و به روحانی نزدیک شده است. 
در تاریخ ۲۶ فوریه، کمی پس از تشکیل همایش جبهه مردمی، حسین علی امیری معاون رییس جمهوری در امور پارلمانی اعلام کرد که حسن روحانی قصد نامزدی در رقابت های انتخاباتی را دارد. نشریه «صبح صادق» ارگان سیاسی رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این میان شادی خود را نسبت به تشکیل جبهه مردمی پنهان نکرد. در بخشی از نوشته های این هفته نامه آمده است:«نتیجه گیری مهم آن است که نظریه عدم وجود رقیب جدی برای روحانی که از سوی اعتدالیون و اصلاح طلبان مطرح می شد مشخص شد که یک مغالطه بوده است و تحولات جدیدی مانند ظهور جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حال روی دادن هستند». 
شهید ثالث در ادامه اشاره می کند که نهادهای خاص نظامی از جانبداری سیاسی منع شده است با این حال، با توجه به منابع مالی فراوانی که در اختیار دارند و در صورتی که آن نهادها بخواهند از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حمایت کنند برای انتخاب مجدد روحاني با مشکلات زیادی ايجاد خواهد شد.
 او می نویسد:«روحانی در تاریخ ۲۵ فوریه در سخنرانی ای درباره احتمال مداخله نیروهای نظامی و سازمان های وابسته به آن که میلیون ها نفر عضو دارند در انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرد. در ژوئن سال ۲۰۰۵ میلادی محمود احمدی نژاد یک اهنگرزاده از شهر کوچکی در ایران که تقریبا به طور کامل در کشور و در جامعه بین المللی ناشناخته بود به رییس جمهوری ایران تبدیل شد. 
هشت روز قبل از انتخابات وب سایت «بازتاب» در خبری نوشته بود که تعدادی از مقامات برخي نهادهادرگیر فعالیت های گسترده با هدف حمایت از یک نامزد خاص می باشند. این افرد به صراحت به زير مجموعه هاي خود دستور داده اند که باید از یک نامزد خاص حمایت کنند پس از شکست ایت الله هاشمی در انتخابات به احمدی نژاد، رییس جمهوری سابق ایران در مصاحبه ای اظهار کرد که در اقدامی بی سابقه با استفاده از میلیاردها پول و منابع دولتی در روشی سازمان یافته برخی از افراد در انتخابات دخالت کردند. من تنها می توانم بگویم که از خدا می خواهم که حافظ ما باشد. روحانی نیز به نظر می رسد ترس از تکرار تاریخ و دچار شدن به سرنوشت ایت الله هاشمی در انتخابات سال84  را دارد». 






تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن