تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817629762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقاوم سازی گنبد امام حسین(ع) در برابر سرما، انفجار، گرما، رطوبت و ریزگردها+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:الف: مقاوم سازی گنبد امام حسین(ع) در برابر سرما، انفجار، گرما، رطوبت و ریزگردها+تصاویر

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۲
فولاد و بتن در مراحل ساخت گنبد امام حسین(ع) به‌کار رفته چرا که کارشناسان ذیربط به‌دنبال پدافند غیر عامل هستند و این پروژه باید در مقابل انفجار، سرما و گرما، رطوبت و نفوذ ریزگردها مقاوم باشد. به گزارش تسنیم، نشست مشترک هیئت عراقی و ستاد بازسازی عتبات در محل ساخت گنبد جدید حرم مطهر سید الشهدا(ع) در کرمان برگزار شد. در این نشست که با حضور سید حسن خشرو؛ معاون فنی‌مهندسی ستاد عتبات عالیات و رئیس ستاد بازسازی کربلا، علی مهاجری رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمان، باسم‌عباس‌علی مدیر امور برنامه‌ریزی و شهرسازی وزارت بلدیه عراق، محمد حسن‌ کاظم ابوسرمد مسئول فنی ‌مهندسی حرم، عبدالکریم ‌صالح‌ الانباری مسئول تعمیرات و نگهداری حرم و رعد‌لفته‌ حسینی مسئول معماری حرم برگزار شد، هیئت عراقی در جریان روند اجرای پروژه مرتفع‌سازی گنبد حرم امام حسین(ع) در کرمان قرار گرفتند.

ساخته شدن صددرصد سازه فلزی گنبد امام حسین(ع) مهدی نیکویی در حاشیه بازدید مسئولان عراقی از کارگاه ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) در شهر کرمان اظهار کرد: سازه فلزی گنبد جدید حرم امام حسین (ع) صد درصد ساخته شده است؛ کار ساخت خشتهای مطلای گنبد نیز در ماه های آتی آغاز خواهد شد وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود طی چهار ماه آینده کار ساخت پانل‌های بتونی تمام شود و پس از آن کار ساخت و نصب خشت‌های مسی که روکش طلایی دارند، آغاز خواهد شد.

معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان تصریح کرد: نمونه‌هایی از خشت‌ها که با پوشش طلا آبکاری شده‌اند، ساخته و نقشه‌های کارگاهی تمامی مراحل ساخت گنبد، آماده است و طی چند ماه آینده ساخت آن به پایان خواهد رسید. نیکویی توضیح داد: پس از مراحل ساخت قطعات، یک بار گنبد در کرمان نصب خواهد شد و اشکالات آن گرفته می‌شود و نصب نهایی در کربلای معلا صورت خواهد گرفت. وی اظهار کرد: ساخت سازه اصلی بنا در ساخت گنبد امام حسین (ع) قسمت اول کار است که به صورت فولادی بوده و روی آن پوششی بتنی از پانل‌های بتنی در نظر گرفته شده که این پوشش باید خاصیت پدافند غیرعامل داشته و در مقابل انفجار، سرما و گرما، رطوبت و نفوذ ریزگردها مقاوم باشد.

معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان ادامه داد: پس از ساخت سازه فلزی و نصب پانل‌های بتنی، ساخت خشتهای مسی و در نهایت روکش طلاکاری روی این گنبد انجام می‌شود و در نهایت خشتهای طلاکاری شده به صورت خشکه چین روی گنبد نصب خواهد شد. ابراز رضایت مسئولان عراقی از پیشروی پروژه ترفیع گنبد مدیر امور برنامه ریزی و شهرسازی وزارت بلدیه عراق نیز در نشست پیش از بازدید از کارگاه ساخت گنبد امام حسین (ع) گفت: این پروژه از ابتدا بر اساس محاسبات دقیق و با آزمایش بر روی جنس خاک و دیوارها آغاز شد و به خوبی در حال پیشروی است.

باسم عباس علی افزود: فعالیت گروه، تعامل و دستی که برای ساخت گنبد امام حسین (ع) بین ایران و عراق داده می‌شود باید در حد اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

وی گفت: گنبد طلایی حرم امام حسین (ع) پس از اتمام ساخت، قبله‌ای برای تمام عشاق خواهد شد و این صحبت‌ها و ارائه نظرات برای بهتر شدن کار ساخت گنبد است.







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن