تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798515433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال بازی روس‌ها با کارت ايران! | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: جامعه آمريکا به سمت و سوي افراطي‌تر شدن پيش می‌رود و اين می‌تواند ناشي از بحران‌هاي اقتصادي، فرهنگي و نژادي در آمريکا باشد.

به گزارش تراز ، جامعه آمريکا به سمت و سوي افراطي‌تر شدن پيش می‌رود و اين می‌تواند ناشي از بحران‌هاي اقتصادي، فرهنگي و نژادي در آمريکا باشد. در اينجا دو تحليل مي‌توان ارائه کرد؛ يکي اينکه دولت ترامپ براي اينکه پشتوانه اقتصادي خود را که معمولا از سطح کمپاني‌هاي نفتي و تسليحاتي تامين مي‌شود، منافعشان را تامين کند در خاورميانه جنگ جديدي به راه می‌اندازد. 
تحليل دوم اين است که براي مقابله براي اين ناکارآمدي ها و افزايش اشتغال به درون جامعه آمريگا برگردد و به‌گونه‌اي بازتابي باشد از سياست مونرو رئيس‌جمهور قرن نوزده آمريکا که شعار آمريکا براي آمريکا را سر داده بود. اگر اين تحليل پيش رود، بدين معناست که آمريکا درگير جنگ جديدي در خاورميانه و در هيچ نقطه اي از جهان نخواهد شد. اما مي‌توان گفت که آمريکا در ماجراي برجام به عنوان يک دولت با دولت ايران طرف نيست بلکه به عنوان بخشي از پازل جامعه جهاني در کنار روسيه و چين برجام را پذيرفته و آن را به شوراي امنيت فرستاده است.
 
اما ترديدي وجود ندارد که آمريکا تلاش مي‌کند ايران را در وضعيتي قرار دهد که ما برجام را نقض کنيم. فضاسازي آنها درباره آزمايش موشک‌ها، آزمايش‌هاي طبيعي موشکي ايران که حق دفاعي ماست و وظيفه داريم مثل همه کشورها همواره سطح هوشياري خود را بالا نگه داريم، ايجاد نوعي زمينه منفي در ميان افکار عمومي است. اما فعلا ترامپ دست پايين را دارد. ناسازگاري اجتماعي درون آمريکا، مواضع غلط ترامپ، مخالفت رهبران اروپايي و مخالفت جامعه جهاني با ترامپ، ما را در وضعيت بهتري در مقابل افکار عمومي قرار داده است. لذا ما بايد در نوع گفتمان، اظهار نظرها، توئيت‌ها، کنش‌هاي نظامي و امنيتي به گونه‌اي عمل کنيم که اين توازن همچنان به نفع ايران و به ضرر آمريکا باقي بماند.
 
در اين صورت مي‌توان گفت که به اظهارات خانم موگريني مبني بر تعهد آمريکا براي اجراي برجام، بيش از اظهارات آقاي ترامپ می‌توان اعتماد کرد. امروز در جامعه آمريکا شديدترين اعتراض‌ها نسبت به دولت روسيه و شخص آقاي پوتين احساس می‌شود. ترامپ به تنهايي تصميم گيرنده درباره مساله روسيه نيست و کنگره و نهادهاي دولتي- امنيتي هم در موضوع نقش دارند. روس‌ها به خوبي مي‌دانند همه تخم مرغ هايشان را نمي‌توانند در سبد رئيس جمهور آمريکا؛ دشمن تاريخي خود بگذارند، به اين دليل که ترامپ اصلا آدم قابل اعتمادي نيست. روس ها همه مناسبات خود با ايران را به حساب آمريکايي‌ها واريز نمي‌کنند.
 
چرا که ايران امروز يک بازيگر منفعل در صحنه بين الملل و منطقه نيست، ايران امروز به يک بازيگر بزرگ و موثر در خاورميانه تبديل شده است. در برخي از کشورها توانايي و اثرگذاري ايران از رويه هم بالاتر است. از سوي ديگر روسيه هم به خوبي مي‌داند، مقامات ايران و ساختار سياسي- امنيتي- انقلابي اين اجازه را نمي‌دهد که ايران هم همه تخم مرغ هايش را در داخل سبد روسيه بريزد. روس‌ها شاید بخواهند که با کارت ايران امتياز بگيرند اما کاملا پشت ايران را خالي نکنند، به اين دليل که به ضررشان تمتم خواهد شد.
 
 
 



منبع: آٰرمان

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 11 اسفند 1395 - 08:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن