تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه هر كس نداشته باشد نه از من است و نه از خداى عزّوجلّ. عرض شد: اى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798582049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران به سختی تحت تاثیر تهدیدهای قرار می‌گیرد/ برجام بهترین توافقنامه‌ ممکن بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: ظریف در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان: ایران به سختی تحت تاثیر تهدیدهای قرار می‌گیرد/ برجام بهترین توافقنامه‌ ممکن بود
ایران به سختی تحت تاثیر تهدیدهای قرار می‌گیرد/ برجام بهترین توافقنامه‌ ممکن بود

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: علت آمدن باراک اوباما و جان کری پای میز مذاکره این بود که تحریم‌ها کارایی نداشتند. به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در گفت وگو با سی‌ان‌ان، برجام را بهترین توافقنامه ممکن، توصیف کرد و گفت: شاید همه طرف‌ها به صورت مطلق از توافقنامه رضایت نداشته باشند اما این توافقنامه بهترین توافقنامه ممکن بود. 
ایران پاسخ بسیار خوبی به احترام می‌دهد
او که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان این گفت‌وگو را انجام داده است، در پاسخ به سوالی درباره تهدیدات ترامپ علیه ایران پاسخ داد: اول باید بگویم که همه در سی و هشت سال گذشته ایران را آزمایش کردند. همه آنها می‌دانند که ایران به سختی تحت تاثیر تهدیدات قرار می‌گیرد. ما در مقابل تهدید پاسخ خوبی نشان نمی‌دهیم اما پاسخ بسیار خوبی به احترام، احترام متقابل و منافع متقابل داریم.
اوباما و دولت او همه گزینه‌های درباره ایران را امتحان کردند
وزیر امور خارجه ادامه داد: من معتقدم رئیس جمهور اوباما و دولت او همه گزینه‌های دیگر را امتحان کردند، آنها نخستین کسانی بودند که تحریم‌های فلج‌کننده را  امتحان کردند. نتیجه این بود که وقتی آنها تحریم‌ها را شروع کردند ما کمتر از دویست سانتریفوژ داشتیم که می‌چرخیدند اما زمانی که به پای میز مذاکرات آمدند ما بیست هزار سانتریفوژ داشتیم که می‌‌چرخیدند. پس علت آمدن رئیس جمهور اوباما و جان کری وزیر امور خارجه پای میز مذاکره این بود که تحریم‌ها کارایی نداشتند. 
برجام بهترین توافقنامه‌ ممکن و شدنی برای همه بود
ظریف درباره اظهارات ترامپ درباره برجام هم اظهار داشت: اول از همه باید بگویم که این توافقنامه بهترین توافقنامه‌ای بود که برای همه طرف‌ها ممکن و شدنی بود، نه فقط برای ایران بلکه برای آمریکا نیز اینگونه بود. من اطمینان دارم که آنها تلاش می‌کردند و تلاش هم کردند که به توافقنامه‌ای متفاوت دست یابند اما این توافقنامه آن چیزی بود که ممکن و شدنی بود. ما نیز ترجیحات دیگری داشتیم اما باید به توافقنامه‌ای می‌رسیدیم که حد وسط باشد. به اعتقاد من این توافقنامه یک توافقنامه خوب است اما همه به صورت مطلق از این توافقنامه خشنود نیستند. 
 همگان می‌گویند برجام مشمول مذاکره دوباره نمی‌شود  مجری سی‌‌ان‌ان پرسید: شما که در تهران نشسته‌اید چه فکر می‌کنید؟ آیا شما باور دارید که دولت ترامپ تلاش خواهد کرد به نوعی توافقنامه را تغییر دهد؟ شما می‌گوئید که این توافقنامه یک توافقنامه دوجانبه نیست اما شما از طرف‌های دیگر چه شنیده‌اید؟ شما از وزرای اروپایی که با دولت ترامپ صحبت کردند، چه شنیدید؟ که ظریف در پاسخ تصریح کرد: من بر این باورم که همه از جمله کارشناسان در آمریکا، می‌دانند که این توافقنامه، بهترین توافقنامه ممکن بود، به خصوص در اروپا، اروپا نقشی مهم در دستیابی به توافقنامه ایفا کرد. ما از تک‌تک نمایندگان کشورهای اروپایی، انگلیس، فرانسه، آلمان، اتحادیه اروپا و دیگران شنیدیم که همین حرف را می‌زنند و می‌گویند که این توافقنامه مشمول مذاکره دوباره نمی‌شود. ما از روسها و چینی‌ها شنیدیم که  همین نظر را بیان کردند. 
 دیگران به انتخاب‌های نادرست خود نگاه کنند  مجری سی‌ان‌ان از وزیر امور خارجه پرسید: همانطور که شما خوب می‌دانید، دولت آمریکا به ریاست ترامپ، برخی همپیمانان عرب آمریکا شامل عربستان سعودی، کشورهای خلیج فارس و قطعا اسرائیل و بسیاری دیگر از کشورها، بسیار نگران توسعه قدرت ایران هستند. شما اخیرا سخنرانی مهیجی درباره آزمایش موشک بالستیک داشتید که طی آن گفتید این برنامه دفاعی است. اما افرادی که به سوریه نگاه می‌کنند می‌‌بینند که بدون ایران، این دولت دیگر در قدرت نبود آنها در این صورت از خود می‌پرسند ماهیت دفاعی شما از طرف بشار اسد در سوریه چه بود؟ که ظریف خاطرنشان کرد: اگر آنها می‌خواهند به نفوذ منطقه‌ای نگاه کنند، باید به انتخاب‌های نادرستی نگاه کنند که دست به انتخاب‌شان زده بودند. 
 کسانی که داعش را مسلح کردند صدام و القاعده را مسلح کرده بودند ظریف در پاسخ به ادعاهای مجری سی‌ان‌ان درباره سوریه ابراز داشت: خیر! اینها واقعیت نیستند چون شما در سوریه گروهی را داشتید که مسلح بود، مجهز بود و به وسیله نیروهای خارجی تامین مالی شده بود. در آغاز اشتباهاتی رخ داد اما بدترین اشتباه این بود که گروهی از تروریست‌ها را مسلح کنند که نه تنها تهدیدی برای سوریه هستند بلکه تهدیدی جهانی هستند. اشتباهاتی در سوریه رخ داد همانطورکه در گذشته هم اشتباهاتی رخ داده بود. همان افرادی که داعش را مسلح کردند و اقدام به مسلح کردن گروه‌های تروریستی کردند همان افراد بودند که صدام حسین را مسلح کردند، همان افراد بودند که القاعده مسلح را ایجاد کردند. 
او تاکید کرد: گروهی از کشورها که آمریکا آنها را همپیمان می‌نامد، به علاوه خود آمریکا، من در اینجا به شخص رئیس جمهور ترامپ اشاره می‌کنم که در جریان رقابت‌های انتخاباتی خود گفته بود: داعش محصول دولت آمریکا است. 


۱۳۹۵/۱۱/۳۰ ۱۱:۲۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن