تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829451762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام فیلم مریلا زارعی را به سیمرغ رساند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: کدام فیلم مریلا زارعی را به سیمرغ رساند؟
مریلا زارعی با ایفای نقش یک مادر درگیر با موضوع طلاق عاطفی در زیر سقف دودی حاضر شد و با وجود ضعف های بزرگ این فیلم توانست سیمرغ بازیگر نقش اول زن جشنواره را کسب کند. در ادامه نقدی بر این فیلم را میخوانید.
آفتاب‌‌نیوز :
مریلا زارعی در زیر سقف دودی
سرویس فرهنگی فردا؛ مازیار وکیلی: پوران درخشنده نامی آشنا در سینمای ایران است. همیشه هم مسیر مشخصی را در این سینما طی کرده. سینما برایش ابزار بوده نه هدف. سعی کرده از سینما استفاده کند تا اندرزهایش را به خورد تماشاگر دهد. فیلم‌های درخشنده از دهه شصت تغییر محسوسی نداشته‌اند. همان ملودرام‌های همیشگی بوده‌اند با کیفیتی مشخص. ملودرام‌هایی کهنه و مضمون‌زده که خیلی زود فراموش می‌شوند. بیشتر شبیه مقاله روزنامه هستند تا فیلم. پر از نصیحت و پند و اندرز و بدون خلاقیت خاصی. درخشنده به جای روایتی نو از جامعه سعی می‌کند نگاه محافظه کارانه‌اش را پی بگیرد و مدام نصیحتمان کند. به نظر می‌رسد تاثیر این نصیحت‌ها هم برای درخشنده چندان مهم نیست. همین که حرفش را بزند و فیلمش اکران شود کافیست. ماندگاری برای او ملاک نبوده و نیست. زیر سقف دودی هم خارج از منطق فیلم‌سازی درخشنده ساخته نشده. فیلمی به شدت معمولی و تلویزیونی با اُفق دیدی محدود. 
فرهاد اصلانی و بهنوش طباطبایی در زیر سقف دودی
ماجرای طلاق عاطفی موضوع به نسبت ملتهب و حساسی است. اما در خشنده به جای روایتی ملتهب و جذاب داستانش را چنان بی‌خاصیت روایت کرده که تماشاگر را پس می‌زند. مسئله صرفاً در حجم نصیحت‌های رو و گل‌درشت درخنده نیست مسئله اُفق دید محدود اوست که سعی می‌کند همه چیز را در همان حریم خانواده مطرح کند و سری به اجتماع نزند. درخشنده اگر واقعا اجتماع اطرافش را خوب نگاه می‌کرد شخصیت‌های منفی فیلمش انقدر کلیشه‌ای از کار در نمی‌آمدند. نگاه کنید به گریم‌ها غلو شده و بازی‌های تماماً بد بازیگران نقش منفی فیلم. از شهرام حقیقت‌دوست بگیر تا حسام نواب صفوی. همگی یک اندازه بد هستند. حتی صحنه‌های پارتی و مهمانی فیلم شبیه همان ده پانزده سال پیش اجرا می‌شود. این یعنی درخشنده اطلاعی از اجتماع اطرافش ندارد. از جوان‌های امروز و روابطشان چیزی نمی‌داند. این اُفق دید محدود و اصرار برای صدور بیانیه و پیام فیلم را ملال‌آور می‌کند. برای همین هم هست اصلاً رابطه‌ای بین زن و شوهر (مریلا زراعی و فرهاد اصلانی) شکل‌ نمی‌گیرد که بخواهد جذاب باشد یا نباشد. مهم باشد یا نباشد. حتی اگر این برخوردها بین زن و شوهر واقعی هم باشند، قابل باور نیستند. حتی ماجرای فرعی زن دوم مرد (بهنوش طباطبایی) هم انقدر پر شده از سکانس‌های زائد و تصنعی که کمکی به جان گرفتن درام نمی‌کند. 
نفیسه روشن و مریلا زارعی در زیر سقف دودی
بگذریم از شخصیت‌های زائد و بی‌خاصیت متعددی که در فیلم وجود دارند و بیشتر مزاحم هستند تا لازم. پدر و مادر زارعی و نامزد پسرش دقیقاً در فیلم چه می‌کنند؟ این‌ها معلوم نیست چون خانم کارگردان می‌خواهد اندرزمان کند و همین کافیست. انقدر کافی که به خاطرش صد دقیقه وقت ما را بگیرد. زیر سقف دودی یک ملودرام بی‌خاصیت و مثلاً پیام دار است که بیشتر شبیه یک مقاله روزنامه است تا فیلم سینمایی. فیلم ما را یاد سریال‌های برنامه خانواده در نیمه دهه هفتاد می‌اندازد. سوال اصلی این‌جاست که بر چه مبنایی چنین فیلم سطحی و ملال‌آوری کاندیدای شش سیمرغ بلورین شده؟ این مسئله از آن مسائلی که فقط هیئت داوران از آن خبر دارد و همه از آن بی‌خبرند. مثل سایر کاندیداتوری‌های پرحاشیه امسال. هیئت داوران باید بگویند چرا صدابرداری این کار معمولی شهری دیده شده و صدابرداری ماجرای نیم‌روز خیر و باید توضیح دهند این فیلم چه اتفاق ویژه‌ای را رقم می‌زند که در دو بخش مهم بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شده است.




۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن