تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817376518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت برای کرسی‌های دانشگاه‌های مهم باید به طیف پرانرژی و تیزهوش محدود شود - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
کنکور سراسری نود و پنج - شهرستان ها
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: مجلس دانش آموزی نماد تمرین دموکراسی، قانونگرایی و قانون پذیری درجامعه است. به گزارش ایسنا، عبدالرسول عمادی در مراسم افتتاحیه هشتمین مجلس دانش آموزی که درمحل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی درحال برگزاری است، اظهار کرد: ما باید مجلس دانش آموزی را قدر بدانیم چون نظام قانونگذاری ما از آن مایه خواهد گرفت و شما این تجربه را سرمایه ای برای قانونگذاری در آینده کشور خواهید کرد.
وی افزود: مجلس نماد هویت مشارکت جویی مردم در قانونگذاری و قانون ترجمان اجتماعی عقل است. هر چقدر عقل بهتر کار کند بهتر زندگی خواهیم کرد. تفاوت جوامع هم در قوانین آنها است. به عبارتی دیگر قانون ترجمان عقل در عرصه عمل اجتماعی است.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص اهمیت وضع قوانین و انواع وضع قوانین در جوامع دنیا گفت: ما قانون را بر مبنای دموکراسی وضع می کنیم. بشر بعد از تجربه های گونه های مختلف زندگی در صده های مختلف دموکراسی را برگزید. دموکراسی مقدس نیست بلکه مقدر است و مجلس نماد دموکراسی است. دموکراسی یعنی همه به یک اندازه آزاد باشند و به یک اندازه حق داشته باشند.
وی با اشاره به نقش مجلس دانش آموزی در تمرین دموکراسی گفت: ما در مجلس دانش آموزی ضمن اینکه نیاز داریم دموکراسی، قانونگرایی و قانون پذیری را تمرین کنیم وظیفه داریم مشکلات جامعه مان را از منظر رابطه با قانون شناسایی کنیم. اینکه مشکلاتمان در حوزه قانون کجاست.
عمادی با خطاب قرار دادن نمایندگان مجلس دانش آموزی گفت: در جامعه ما چندمسئله در این زمینه وجود دارد یکی اینکه اهمیت قانون را در نیافتیم و نمی دانیم هرج و مرج چه آسیبی به جامعه می زند. دوم تمایل افراد به قانون گریزی است. شما نمایندگان مجلس دانش آموزی اگر در جلسات مجلس شورای اسلامی شرکت کنید ضعف فرهنگ قانون گذاری را همانجا هم مشاهده می کنید . به نظر من مجلس دانش آموزی فرصت خوبی است تا در این زمینه تمرکز کنیم و این مشکلات را رفع کنیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما تعدد مراجع قانونگذاری است. الان در آموزش و پرورش سه مرجع قانونگذاری وجود دارد؛ مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش. حال انکه قانون را باید کم، کوتاه، آسان یاب و قابل اجرا کنیم ؛ بنابراین ما مشکلاتی در قانونگذاری و قانونگرایی داریم که باید روی آن کار کنید.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، مجلس دانش آموزی را نمادی از نگاه اصلاح طلبانه به فضای اجتماعی سیاسی ایران قلمداد کرد و گفت: اجرای قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز گام بلندی در تحقق دموکراسی در ایران بود. امیدواریم این جریان در آینده تقویت شود و به رشد و توسعه جریان قانونگرایی در ایران کمک کند.
به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی خاطرنشان کرد: دغدغه بزرگ ما عدم توازن بین آموزش و پرورش است. به عنوان رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش این دغدغه را دارم که ما همیشه از آموزشهای دانش آموزان امتحان می گیریم و ارزشیابی رفتاری تربیتی نداریم.
عمادی به دغدغه کنکور به عنوان یک معضل بزرگ و دغدغه اصلی در ایران اشاره کرد و گفت: امروز قرار است 85 درصد ظرفیت دانشگاه از ظرفیت کنکور آزاد شود و این کار به زودی عملی خواهد شد. رقابت برای کرسی های دانشگاه های مهم باید به یک طیف پر انرژی و تیزهوش محدود شود و بقیه در سایر دانشگاه ها ثبت نام کنند و درس بخوانند. انتهای پیام


دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن