محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829007055
عوامل تهدید زندگی بازیگران و فوتبالیستها/محمدخانی و شهلا جاهد روی پرده
واضح آرشیو وب فارسی:ایلنا: گفتگو با کارگردان فیلم یادم تورا فراموش؛ عوامل تهدید زندگی بازیگران و فوتبالیستها/محمدخانی و شهلا جاهد روی پرده
علی عطشانی میگوید؛ در فیلم یادم تو را فراموش اصلا وارد داستان جنایی ناصر محمدخانی و شهلا جاهد نشده بلکه دنبال روایت یک داستان عاشقانه بوده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عطشانی (کارگردان جوان سینما) در تازهترین ساخته خود فیلم سینمایی "یادم تو را فراموش" ماجرای پرکشش و پرحاشیهای را جلوی دوربین برده است. او قصه شهلا جاهد و ناصر محمدخانی را دستمایه یک فیلم ملودرام عاشقانه قرار داده و با دخل و تصرفاتی که در آن داشته؛ سعی کرده فیلمی متفاوت ارایه دهد. با این کارگردان که در سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد؛ گفتگو کردهایم. چرا باوجود آنکه چند فیلم درباره داستان ناصر محمدخانی و شهلا جاهد ساخته شده؛ بازهم به سمت این قصه و داستان حرکت کردید؟ زمانی که پیمان عباسی؛ فیلمنامهنویس فیلم برای من طرح و داستان فیلم را تعریف کرد؛ متوجه شدم که میتوان از بستر این داستان یک قصه عاشقانه روایت کرد. به او گفتم فیلمنامهای که میخواهیم بنویسیم باید همه سکانسهایش فضای ابری و گرفته داشته باشد. این مساله را ما در فیلم نیز رعایت کردیم و تمام سکانسهای فیلم دارای فضای ابری و گرفته است زیرا معتقدم هوای ابری؛ هوایی عاشقانه و دلگیر است و من دوست داشتم ساخت چنین فیلمی را تجربه کنم البته نمونههای خوبی از سینمای عشقی در فیلمهای ایرانی وجود دارد و سینمای ایران از قبل از انقلاب با فیلمهایی مثل بیتا و سوتهدلان با داستانهای ملودرام عاشقانه آشنا بوده است. چرا به سمت داستان واقعی ناصر محمدخانی نرفتید؟ خط اصلی داستان از ماجرای ناصر محمدخانی گرفته شد اما اصلا دوست نداشتیم وارد فضای جنائی و قضاوت بشوم. نمیخواستیم در فیلم نان دهیم چه کسی مقصر است بلکه فقط میخواستیم یک بستر عاشقانه را روایت کنیم و به خلوت قهرمانهای اصلی فیلم برویم و اینکه چه چیزی باعث اتفاقاتی همچون خیانت میشود. 5 بار فیلمنامه نوشته شد و نسخه آخر بازنویسی شد. از ابتدا فقط میخواستیم یک عاشقانه جذاب بسازم و به نظرم همین اندازه که گفته شود داستان این فیلم از یک ماجرای واقعی الهام گرفته؛ کفایت میکند.
بازنده نهایی فیلم مرد ماجراست زیرا هر دو نفری را که دوست داشته؛ از دست داده و حسین یاری آن را بازی میکند. من اگر بخواهم بهعنوان یک مخاطب و به دور از تفکر علی عطشانی بهعنوان کارگردان فیلم پاسخ این سوال را بدهم باید بگویم احساس میکنم این فیلم میخواهد بگوید که دامون عاشق نیست. در این فیلم فقط یک عاشق وجود دارد که آنهم تیارا (میترا حجار) است. اما اینکه چه اتفاقی میافتد که تیارا عاشق شخصیتی مانند دامون میشود؛ حرفیست که فیلم به دنبال واکاوی آن است. از طرف دیگر نقش دامون بسیار پررنگ است زیرا عاشق؛ تمام تلاش خود را میکند که معشوق را به دست بیاورد اما اگر معشوق نخواهد هرگز اتفاقی نمیافتد. بهنظرم بزرگترین تلنگری که میتواند فیلم به همه ما بزند این است که در یک ثانیه و در پی یک غفلت؛ کل زندگی از بین میرود و باید مراقب باشیم هر علاقمندی و دوست داشتن را به حساب عشق نگذاریم زیرا عشق مساله بسیار عزیزی است اما باید آن را مدیریت کرد و نمیتوان همزمان عاشق دو نفر شد. این توضیح بهصورت کلی درباره رفتار انسانی درست است اما افرادی که از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردارند مانند فوتبالیستها و هنرمندان سینما و تئاتر این مساله برایشان مشکلتر است. آنها اگر به طرفداران خود روی خوش نشان ندهند؛ متهم میشوند به اینکه اهل روابط اجتماعی نیستند و اگر برخورد گرمی داشته باشند؛ آسایش زندگی خودشان از دست میرود. ازنظر شما حد میانه کجاست؟ هر شغلی سختی خاص خود را دارد. طبیعیست وقتی فردی تبدیل به ستاره و هنرمند یا فوتبالیست مشهور میشود دچار مشکلاتی میشوند که یکی از این مشکلات نوع رفتار با طرفداران خود است بهخصوص اگر کسی که سلیبریتی شده؛ یک جوان باشد. طبیعیست همه افراد علاقه دارند با هنرمند محبوب خود بسیار نزدیک شوند اما این هنرمند هستم که باید بتواند این موضوع را مدیریت کند. طبعا رابطه با مخاطبان سخت است. دامون برخلاف آنکه گالری فروش ابزار موسیقی و ساز دارد اما روحیه لطیفی ندارد؛ چرا؟ دامون اصلا هنرمند نیست بلکه یک فوتبالیست مشهور است که با یک هنرمند مشهور (مازیار فلاحی) دوست شده و باهم یک تجارت جدید راهاندازی کردهاند، امری که در میان افراد مشهور بسیار عادیست. دامون فقط به دید تجارت به فروش سازهای موسیقی نگاه میکند.
درست است که دامون به دنبال یک هوس گیر افتاده و زندگیاش متلاشی میشود اما از طرفی دامون زندگی بانشاطی ندارد و همسرش (ماهچهره خلیلی) هم شادابی لازم را ندارد. من هنگام نوشتن فیلمنامه درباره اصل اتفاقی که برای ناصر محمدخانی افتاده بود و درباره اصل داستان تحقیق و پژوهشهای زیادی داشتم و متوجه شدم فارغ از آنکه مردها چه شغلی داشته باشند و از چه درجه محوبیتی برخوردار باشند؛ همسرانی دلسوز و معقول دارند. پس اگر مرد به سمت زن دیگر یا دختری جوانتر از همسر خود میرود به این دلیل است که به دنبال ویژگیهایی است که در همسر خود سراغ ندارد. همسران چنین مردهایی هم بیشتر زنانی در خانه هستند و بیشتر با زندگی در خانه اخت هستند. اگر ما همسر اول دامون را فردی نشان میدادیم که بسیار شوخ و شنگ و اکتیو است؛ این سوال برای بیننده به وجود میآمد که چرا باید دامون به سمت زن دیگری گرایش پیدا کند. البته من در فیلم به دنبال آن نبودم که گناهکار را معرفی کنم و گناه کسی را سنگین یا فردی را بیگناه نشان بدهم بلکه میخواستم آنچه در جامعه رخ داده را نشان بدهم. آیا جمع این دو خصلت امکان دارد یعنی اینکه فرد همزمان همسری داشته باشد که هم باطراوت و شاداب باشد و هم کدبانو و اهل خانه؟ یعنی آیا میتوان بین ترانه و تیارا جمع قائل شد؟ امکان دارد و غیرممکن نیست البته را هم بگویم که من به هیچ عنوان تایید نمیکنم اگر فردی مثلا همسری دارد که در خانه آنگونه که باید به وی توجه نمیکنند، به سمت دیگری گرایش پیدا کند زیرا راهحل کمتوجهی رفتن به سمت فرد دیگری نیست. در فیلم نمیخواستم این مساله را نشان بدهم. حتی بسیاری از مردهایی که عاقلانه نگاه میکنند بیشتر علاقه و عشق خود را به سمت همسر واقعی خود میبرند و سعی میکنند اگر مشکلی وجود دارد مشکل را حل کنند. دلیل انتخاب مازیار فلاحی برای فیلم چه بود؟ دلیل اصلی این بود که در فیلمنامه دو شخصیت معروف باهم در یک کار تجاری مشارکت میکنند. یکی از این شخصیتها خواننده بود و ما دو راه بیشتر نداشتیم یا باید خوانندهای میآوردیم که نقش بازیگر را ایفا کند یا یک هنرمند واقعی را برای بازی در فیلم انتخاب کنیم. ما هم راهحل دوم را انتخاب کردیم و از مازیار فلاحی دعوت کردیم. من هم از حضور فلاحی راضی هستم زیرا او خوانندهای آهنگساز است و ترانههای احساسی و عاشقانه میخواند. او درنهایت توانست نقش خود را به خوبی ایفا کرده و انرژی خوبی در کار داشت. چرا فیلم در بخش مسابقه حضور ندارد؟ درباره اینکه این فیلم در چه بخشی نمایش دارد یا نه؛ باید هیئت انتخاب توضیح بدهد اما واقعیت این است که این فیلم در جشنواره سال گذشته فیلمبرداری شد و خردادماه 95 آماده شد. برنامه ما این بود که تابستان امسال فیلم را اکران کنیم. هدف من اصلا جشنواره فیلم فجر نبود. فیلم هم یک فیلم داستانگو بود که هدفش ارتباط با مخاطب است. پروانه نمایش ما دیر صادر شد و ما تابستان را از دست دادیم. از طرفی محمد حیدری (دبیر جشنواره) فیلم را دیده بود و پیشنهاد کرد فیلم در جشنواره به نمایش دربیاید. من هم بعد از اعلام آرای هیئت انتخاب به دو دلیل قبول کردم که فیلم در جشنواره باشد ابتدا به این دلیل که دیگر مانند گذشته خیلی به دنبال این نیستم که حتما فیلم در جشنواره باشد بلکه برایم نظر مخاطبان و اهالی رسانه مهم است. میخواستم فیلم توسط این دو گروه دیده شود. از طرف دیگر در طول برگزاری جشنواره متوجه شدم با تدبیر خوب دبیر و برگزارکنندگان شرایط نمایش برای دو بخش چشمانداز و سودای سیمرغ یکسان است به همین دلیل موافقت کردم فیلم در بخش چشمانداز حضور داشته باشد.
۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ۰۹:۳۲:۵۶
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]
صفحات پیشنهادی
برداشتی از زندگی شهلا جاهد در یک فیلم/ اعتراض یک خبرنگار به قضاوت عطشانی
جشنواره فیلم فجر- برج میلاد برداشتی از زندگی شهلا جاهد در یک فیلم اعتراض یک خبرنگار به قضاوت عطشانی نشستخبری فیلم سینمایی یادم تو را فراموش با حضور عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد به گزارش خبرنگار ایلنا ابتدای این نشست علی عطشانی کارگردان فیلم «یادم تو را فراموش&raفیلم/ تیزر فیلمی درباره پرونده ناصر محمدخانی و شهلا جاهد
فیلم تیزر فیلمی درباره پرونده ناصر محمدخانی و شهلا جاهد شناسهٔ خبر 3883953 - یکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱ ۴۸ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; دریافت 26 MB تیزر فیلم سینمایی یادم تورو فراموش به کارگردانی علی عطشانی رونمایی شد به گزارش خبرنگار مهر تیزر فیلپرونده شهلا جاهد فیلم شد
پرونده شهلا جاهد با فیلم سینمایی یادم تو رو فراموش به کارگردانی علی عطشانی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بازخوانی می شود به گزارش رکنا فیلم سینمایی یادم تو رو فراموش به کارگردانی علی عطشانی در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید این فیلم براساس پرسلفی بازیگران روی پوستر یک فیلم! +عکس
سلفی بازیگران روی پوستر یک فیلم عکس پوستر اصلی فیلم سینمایی مادری به کارگردانی رقیه توکلی تهیهکنندگی سیاوش حقیقی و سرمایهگذاری حمیدرضا صالحیهیزدی برای حضور سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد آفتابنیوز علیرضا نجاتی پوستر اصلی فیلم سینمایی مادری را طراحی کرده درپشت پرده افزایش دوباره تعرفه کاغذ کارخانه چوپ و کاغذ مازندران است/ تهدید روزنامهها با توقف انتشار
در نشست نمایندگان تشکلهای کاغذ و مطبوعات مطرح شد پشت پرده افزایش دوباره تعرفه کاغذ کارخانه چوپ و کاغذ مازندران است تهدید روزنامهها با توقف انتشار نشست نمایندگان تشکلهای چاپ نشر مطبوعات و کاغذ در پی صحبتهای مجدد درباره افزایش تعرفه کاغذ صبح امروز دوشنبه چهارم بهمن ماه برگزرنگ زندگی روی تابلوهای شهری
اگر این روزها نگاهی به بیلبوردهای شهری انداخته باشید متوجه واکنش این بیلبوردها به وقایع روز میشوید برای مثال حادثه پلاسکو و شهادت تعدادی از آتشنشانان قهرمان کشور در این بیلبوردها بازتاب یافته است به گزارش جامجم بسیاری از کارشناسان نقش بیلبوردهای شهری را در تبلیغات محیقصاص و فمنیسم شهلا جاهد را همچنان سوژه سینما کرده است!
قصاص و فمنیسم شهلا جاهد را همچنان سوژه سینما کرده است تقریباً هفت سال از به دار آویخته شدن شهلا جاهد همسر صیغهای ناصر محمدخانی به جرم قتل لاله سحرخیزان و بسته شدن پرونده پرسروصدای آن میگذرد اما این ماجرا همچنان سوژهای جذاب برای برخی فیلمسازان سینمای ایران است نویسندهرقابت بازیگران زن برای کسب جایزه در جشنواره پروین اعتصامی
رقابت بازیگران زن برای کسب جایزه در جشنواره پروین اعتصامی شناسهٔ خبر 3888774 - جمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵ ۲۶ هنر > سینمای ایران jwplayer display inline-block; بازیگران زن سینمای ایران همچون کرامتی بوبانی آسایش مقدمی طباطبایی شریفی نیا پناهی ها و گلستانی با آثارشان در جشبازگشت «زنده باد زندگی» با رویکرد اقتصادی
فصل هشتم برنامه زنده باد زندگی با رویکرد اقتصادی تولید میشود و بر اساس اظهارات محمدجعفر خسروی تهیهکننده و مجری این برنامه فصل جدید قرار است با نگاهی کاربردی به مساله اقتصاد در زندگی ساخته شود به گزارش جامجم «زنده باد زندگی» طی هفت فصل و در 700 برنامه بهمحمدهادی کریمی: هیچ شورشی بیدلیل نیست/اکثریت راستدستی که نمیتواند اقلیت چپدست را تحمل کند؛ به تهدید و شکنج
فیلم "کمدی انسانی" به دنبال چیست محمدهادی کریمی هیچ شورشی بیدلیل نیست اکثریت راستدستی که نمیتواند اقلیت چپدست را تحمل کند به تهدید و شکنجه روی میآورد محمدهادی کریمی معتقد است جامعه مسلما به قهرمان نیاز دارد اما قهرمان واقعی و نه شمایلهای پوشالی و تندیسهای توخ-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها