تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799559538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پوتین به نیروی هوایی روسیه آماده باش داد | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کمتر از یک ماه پیش، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مطلبی برای مجله تایم، «کارزار تسلیحاتی جدید» را مهم‌ترین مشکل پیش‌روی جهان امروز خواند و گفت: «جهان برای جنگ آماده می‌شود».

به گزارش تراز ، کمتر از یک ماه پیش، میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مطلبی برای مجله تایم، «کارزار تسلیحاتی جدید» را مهم‌ترین مشکل پیش‌روی جهان امروز خواند و گفت: «جهان برای جنگ آماده می‌شود». 
حرف‌های گورباچف را اگر در کنار فرمان آماده‌باش روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به نیروی ‌هوایی این کشور و  استقرار ارتش آمریکا در نزدیکی مرز روسیه قرار دهیم، پی می‌بریم که جنگ با روسیه حالا دست‌کم دیگر دور از انتظار نیست. روز ‌گذشته و هم‌زمان با ورود بخش جدیدی از ارتش ایالات متحده و ناتو به استونی، پوتین به نیروهای هوایی روسیه دستور‌ داد برای زمان جنگ آماده شوند. به گزارش روزنامه «ایندیپندنت»، به نقل از خبرگزاری «تاس»، اقدامات لازم برای ارتقای آمادگی نظامی و رزمی نیروهای‌ هوایی ‌روسیه آغاز شده است. سرگئی ‌شویگو، وزیر دفاع روسیه، با اعلام این خبر گفت: نیروی هوایی روسیه اولین بخش از ارتش است که آمادگی رزمی‌اش مورد آزمایش قرار می‌گیرد. وزیر دفاع روسیه تأکید کرد: «در تطابق با تصمیم فرمانده کل قوای روسیه، بازرسی سرزده از نیروهای هوایی این کشور آغاز شده است تا میزان آمادگی نهادها و نیروهای فرماندهی برای اجرای مأموریت‌های رزمی ارزیابی شود». به گفته سرگئی شویگو، در این بازرسی‌های سرزده، آمادگی نهادها و نیروهای نظامی روسیه برای نبرد نظامی نیز بررسی می‌شود. در اجرای همین فرمان، از میزان آمادگی سامانه‌های نظامی برای نبرد و جنگ نیز اطمینان حاصل می‌شود.
 
نیروهای نظامی روسیه در حالی خود را برای جنگ احتمالی آماده می‌کنند که با وجود نزدیکی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید ایالات متحده، به پوتین، اعزام نیروهای نظامی آمریکا به مرزهای روسیه همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش‌ها ، بیش از ٥٠ واحد از تجهیزات نظامی آمریکا از جمله چهار تانک جنگی و ۱۵ نفربر به شهر «تاپا» در شمال استونی منتقل شدند. در همین راستا ادوارد بیچر، یکی از مقامات نظامی آمریکا، اعلام کرد: سربازان آمریکایی که اخیرا وارد استونی شدند، در رژه روز استقلال استونی شرکت خواهند کرد. پیش‌تر پنتاگون اعلام کرده بود که حدود چهار هزار نیروی ناتو در لهستان، لیتوانی و استونی در ماه‌های آتی مستقر می‌شوند.  براساس برنامه ناتو، نیروهای آمریکایی برای تضمین امنیت متحدان این پیمان در شرق اروپا در مواجهه با افزایش تهدیدات روسیه، وارد کشورهای همسایه مسکو در اروپای‌شرقی می‌شوند.
 
حدود یک ماه پیش و از روز هشتم ژانویه هم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، اعزام سه هزار و ٥٠٠ نیروی آمریکایی به لهستان آغاز شد که بزرگ‌ترین برنامه تقویت نظامی آمریکا در اروپا در دهه‌های اخیر بود. بر اساس گزارش‌ها، این مأموریت ٩ ماه طول می‌کشد و ازهمین‌رو زمانی طولانی برای استقرار واحدهای نظامی آمریکا در شرق اروپاست. در زمان ورود سربازان آمریکایی، لهستان از آنها به گرمی استقبال کرد، اما همان زمان کرملین ورود بیش از سه هزار نیروی آمریکایی به خاک یکی از کشورهای همسایه خود را تهدیدی برای روسیه خواند.
 
تنش میان روسیه و غرب از سال ٢٠١٤ و پس از الحاق کریمه به خاک روسیه و حمایت پنهانی مسکو از جدایی‌طلبان شرق اوکراین آغاز شد و سال گذشته و با مداخله نظامی روسیه در سوریه در حمایت از بشار اسد شدت گرفت. به باور برخی تحلیلگران، عملکرد نظامی روسیه رو به بهبود است، چراکه پوتین در مقایسه با کشورهای عضو ناتو کنترل بیشتری بر ارتش کشور خود دارد. درگیری میان ناتو و روسیه رو به افزایش است که بسیاری پیش‌بینی می‌کردند با روی‌کارآمدن دونالد ترامپ، روابط روسیه و آمریکا بهبود پیدا کند. ترامپ بارها و در بسیاری از گفت‌و‌گوهای خود از ولادیمیر پوتین دفاع و از عملکرد ناتو انتقاد کرده است. برخی تحلیلگران بر پایه اظهارات خود ترامپ بر این باور بودند که رویکرد او به ناتو با رویکرد باراک اوباما متفاوت است و حتی برخی گمان می‌کردند با قدرت‌گرفتن او، روند اعزام نیروهای نظامی آمریکا به کشورهای اروپای‌شرقی متوقف خواهد شد، اما اقدام جدید واشنگتن در اعزام نیرو به استونی، نشان می‌دهد درحال‌حاضر چنین افقی در دسترس نیست. 
 
 



منبع: شرق

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 20 بهمن 1395 - 09:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن