تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798398966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات بي رويه، کام کارگران کارخانه قند شازند را تلخ کرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: واردات بي رويه، کام کارگران کارخانه قند شازند را تلخ کرد
در کشور ما قند وشکر از محصولات پرمصرف محسوب مي شود تا انجا که میزان مصرف شکر در ایران 3 برابر متوسط جهانی است. این مصرف بالا باعث شده است که با وجود سطح زیر کشت بالای چغندر و نیشکر در کشور، همواره ما وارد کننده قندو شکر باشیم ،این واردات آنقدر زیاد است که از سال 85 به بعد میزان واردات شکر از تولید داخلی پیشی گرفته است ویکی از بزرگترین کارخانه های تولیدکننده قند وشکر کشور رادر شهرستان شازندبه تعطیلی کشانده وشیرینی قند وشکر را در کام فعالین این کارخانه تلخ کرده است.
نویسنده : فاطمه قاسمی 


واردات بی رویه، اقتصاد مقاومتی پایدار و فرهنگ مصرف بومی را متزلزل کرده نظام اقتصادی کشور را با یک جهش به عقب بازگردانده و منجر به بسته تر شدن اقتصاد و تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها شده است. مقام معظم رهبری در دیداری که با دولتمردان داشتند، فرمودند که واردات باید کنترل و تعرفه‌ها اصلاح شود و اگر قانونی وجود دارد که دولت را ممنوع می‌کند از جلوگیری از واردات این قانون را مجلس محترم باید اصلاح کند تا تولید ملی افزایش یابد. معظم له در دیدار با جامعه مهندسین نيز با اشاره به ضربه وارات بی‌رویه و قاچاق به کشور فرمودند، امروز فشار واردات کشور را دارد از پا در می‌آورد، مبنای اقتصاد مقاومتی تکیه بر «تولید داخلی» و استحکام بنیه درونی اقتصاد است رونق اقتصادی نیز «فقط» با «تولید» و فعال کردن ظرفیت‌های درونی محقق می‌شود و نه با چیز دیگر. در سال‌های اخیر با وجود اینکه، میزان بیکاری جوانان چند برابر افزایش یافته است، عده‌ای با وارد کردن کالاهای خارجی که به طور تقريبی در سال 93، نزديک 70 ميليارد دلار كالای خارجی در بازارهای ايران عرضه شده است، به این معضل دامن می‌زنند. درحالی‌که اگر دولتمردان به جای اینکه به فکر وارد کردن کالای موردنیاز کشور از خارج باشند، در فکر ایجاد زمینه‌ای برای تولید همان کالاها، حتی با کیفیت بهتر در داخل بودند، هم مشکل بیکاری جوانان حل می‌شد وهم اقتصاد مقاومتی تحقق می يافت. واردات قند شازند را از سکه انداخت قند و شکر در ایران و جهان به عنوان کالاهای استراتژیک شناخته می‌شوند و تجارت‌شان اهمیت بالایی دارد. ایران هم واردکننده قند و شکر است و هم مقداری صادرات این دو محصول را در کارنامه تجاری خود دارد.
بررسی آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد در 10 ماهه سال 94 معادل 168 میلیون دلار قند و شکر به ایران وارد شده است. در این بازه زمانی، این محصول با شرح تعرفه «قند و شکر نیشکر یا چغندر و ساکارز خالص از لحاظ شیمیایی، به حالت جامد» و کد تعرفه 1701 به میزان 79 میلیون دلار از سوئیس، 45 میلیون دلار از امارات متحده عربی، 24 میلیون دلار از هند، 16 میلیون دلار از سنگاپور، دو میلیون دلار از بحرین، 99 هزار دلار از برزیل، 53 هزار دلار از ترکیه و پنج میلیون دلار از دانمارک وارد ایران شده است. کارخانه قند شازند در ورودی شهر شازند و در زمینی به مساحت ۱۶۱ هزار متر مربع واقع شده و يکي از مهم ترين کارخانه هاي قند کشور محسوب مي شود. اين کارخانه در زمان فعالیت علیرغم پایین بودن سطح تولید، نزدیک به ۳۲۰ نفر نیروی کار و پرسنل داشت که در زمان بهره برداری و فصل چغندر قند به بیش از ۸۰۰ نفر نیرو می رسید ولی متاسفانه از بهمن ماه سال ۸۹ این کارخانهبدلیل واردات بی‌رویه شکر و از توجیه افتادن تولید شکر و قند اقدام به تعدیل نیرو از طریق بازخرید و بازنشسته کردن کارکنان کردو در نهایت تعطیل وبلاستفاده ماند. چندی پیش معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: در صورتی که امکان احیای کارخانه قند شازند که سال ها است به طور کامل تعطیل شده وجود نداشته باشد، صنعت دیگری در محل آن راه اندازی خواهد شد. ظفر افشون در حاشیه بازدید از کارخانه تعطیل شده قند شهرستان شازند، گفت: این کارخانه با وجود ۸۰ سال پیشینه، هم اکنون به طور کامل تعطیل شده اما با توجه به اینکه ۲۰ هکتار زمین در اختیار این کارخانه است باید احیا شود. وی افزود: همچنین این کارخانه از تجهیزات و زیرساخت های مناسب تولید همچون فضای فیزیکی و انشعابات برق، آب و گاز برخوردار بوده و در پی آن هستیم از آنجا که این کارخانه تحت مالکیت بنیاد مستضعفان کشور است در رایزنی با رئیس بنیاد مستضعفان، این صنعت را دوباره به فعالیت و رونق برگردانیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: چغندرقند محصولی است که به آب کمی نیاز دارد بنابراین تولید آن دراستان امکان پذیر است بنابراین زمینه و بستر برای احیای کارخانه قند وجود دارد. افشون تصریح کرد: سعی داریمحتی الامکان کارخانه قند شازند با کارکرد قبلی خود احیا شود، اما در صورتی که این پیگیری عملیاتی نشود و به هر دلیل امکان احیا موجود نباشد، کارخانه ای جایگزین آن خواهد شد تا از امکانات این کارخانه بهره گرفته شود. اکنون مسئولان شهرستانی از جمله امام جمعه شهر،نماینده مردم در مجلس، فرماندار و شهردار شازند پای کار آمده و با جدیت پیگیر راه اندازی این نماد هویت شازند هستند که امیدواریم تلاش های آنان برای احیا کارخانه به نتیجه رسیده و موجبات خوشحالی مردم شازند را فراهم آورد. با این حال زندگی کارگران ما فدای بی خردی مسئولان شده و در نهایت اشتغال، درآمد و آینده بیگانگان در موطن ما تضمین می شود، چرا که تا قبل از لغو تحریم ها تنها واردات کالاهای به کشور رواج داشت، اما از این پس و با برداشتن تحریم ها، در دوران پساتحریم دروازه تجارت ایران به سوی همه کشورها باز شده و کالاهای مخرب، روانه بازارهای ایران می شود تسخیر بازار توسط این مهمانان ناخوانده صدمات جبران ناپذیری به سفره کارگران و تولیدکنندگان وارد می کنند، و هر چه فروش کالاهای وارداتی در بازارهای کشور توسط شهروندان و خریداران ایرانی افزایش پیدا کند، در نتیجه سفره کارگران کشور کوچک تر می شود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن