تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798318728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازتاب گسترده اظهارات ضد‌ایرانی «فلین» در رسانه‌ها/لاف است یا تهدیدواقعی؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: بازتاب گسترده اظهارات ضد‌ایرانی «فلین» در رسانه‌ها/لاف است یا تهدیدواقعی؟
نیویورک‌تایمز اشاره می‌کند که اظهارات فلین، تحلیلگران را درباره چشم‌انداز روابط ایران و امریکا در وضعیت دشواری قرار داده است. «کلیف کاپلان» تحلیلگر گروه اوراسیا در واشنگتن می‌گوید که اظهارات او بسیار نگران‌کننده است. او می‌گوید در حال حاضر استیو بانون، مایکل فلین و استفن میلر همگی در یک راستا علیه ایران حرکت و اقدام می‌کنند. او آنان را انقلابی‌های و تندروهای دولت ترامپ خوانده است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- پس از اظهارات اخیر «مایکل فلین» مشاور ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ رییس‌جمهوری منتخب امریکا علیه ایران و اظهارنظر او در این‌باره که از این‌پس ایران در مرکز توجهات دولت امریکا و زیر ذره‌بین خواهد بود، رسانه‌های بین‌المللی نظر کارشناسان را در این‌باره جویا شده‌اند. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ خبرگزاری «رویترز» اشاره می‌کند که مشخص نیست تهدید فلین علیه ایران چگونه عملی خواهد شد اما این سیگنالی از سوی دولت ترامپ است که می‌خواهد تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران برای برهم‌زدن برجام وضع نماید. 


این خبرگزاری اشاره می‌کند که اظهارات اخیر مایکل فلین تهاجمی‌ترین اظهارات دولت جدید امریکا علیه ایران بوده است. این خبرگزاری در ادامه با تحلیلگرانی در این‌باره صحبت کرده است؛ در این‌باره که آمریکا چگونه واکنش نشان خواهد داد. «اظهارات فلین بدان معناست که قصد دارد به ایران این پیام را منتقل کند که اگر آن کشور آزمایش‌های موشکی بیشتری را انجام دهد هزینه سنگینی را باید بپردازد. سه دیپلمات امریکایی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود در این‌باره گفته‌اند که هدف پیام فلین اشکار است؛ او می‌خواست بگوید که‌ دولت امریکا خجالتی از رویارویی با ایران نمی‌کشد و در مقابل اقدامات ایران ساکت نخواهد ماند. این دیپلمات‌ها با بیان این‌که هنوز در حال ارزیابی چگونگی واکنش نشان‌دادن به ایران هستند، افزوده‌اند که امیدوارند ایران رفتار خود را در منطقه تغییر دهد.» 


«سایمون هندرسون» کارشناس مسائل خاورمیانه در موسسه واشنگتن اما نگران است و می‌گوید که خطر خطای محاسباتی توسط واشنگتن و تهران وجود دارد. او می‌گوید که احتمالا امروز منطق ایران این است؛ «‌خدای من، این مرد (ترامپ) واقعا جدی است؟ خب بگذارید ببینیم واقعا جدی است یا خیر. بگذارید او را کمی آزمایش کنیم.».


رویترز اشاره می‌کند که بیانیه سخت اخیر ترامپ همزمان‌شده با مانور سه روزه با حضور استرالیا، فرانسه، بریتانیا و امریکا در نزدیکی مرز ایران در آبهای خلیج فارس. این خبرگزاری اشاره دارد که همزمانی این رویدادها‌ با مکالمات تلفنی ترامپ با نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی می‌تواند برای ایران زنگ‌خطر باشد. 


روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که اظهارات فلین بدون ذکر جزئیات برنامه دولت‌ ترامپ نشان از آن دارد که ترامپ می‌خواهد با ایران مقابله کند. این روزنامه می‌نویسد: «ترامپ می‌خواهد علیه تهران در چند جبهه وارد عمل شود و همه گزینه‌ها از جمله حمله نظامی را روی میز قرار دهد. فلین به طور خاص به حمایت ایران از انصارالله در یمن اشاره کرده است.»


این روزنامه اشاره می‌کند که چالش اصلی پیش‌روی دولت ترامپ آن است که نمی‌تواند اجماع بین‌المللی برای اعمال فشار برای تحریم‌های سخت‌گیرانه نفتی و بانکی بر ایران ایجاد کند و ایران را به پای میز مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای هر‌چند به صورت محدود شده بکشاند. 


یک مقام دولتی به نیویورک‌تایمز می‌گوید که مقام‌های سعودی در حال سوق دادن امریکا برای حمایت بیشتر حملات هوایی خود در یمن هستند با این حال، روز چهارشنبه مقام‌های وزارت دفاع گفتند که تغییری در وضعیت نظامی بوجود نخواهد آمد. این روزنامه اشاره می‌کند که اوباما اگرچه از حملات هوایی سعودی‌ها در یمن حمایت کرد اما این حمایت بسیار محتاطانه و محدود شده بود چرا که نگران قربانیان غیر‌نظامی زیاد در این حملات بود. 


این روزنامه به نقل از  منبعی در کاخ سفید اشاره می‌کند که اوباما همواره دغدغه غیر‌نظامیان را داشت و می‌گفت که نهادهای اطلاعاتی پیش از هر حمله‌ای باید اطمینان کسب کنند که غیرنظامیان کشته نخواهند شد.  


نیویورک‌تایمز اشاره می‌کند که اظهارات فلین، تحلیلگران را درباره چشم‌انداز روابط ایران و امریکا در وضعیت دشواری قرار داده است. «کلیف کاپلان» تحلیلگر گروه اوراسیا در واشنگتن می‌گوید که اظهارات او بسیار نگران‌کننده است. او می‌گوید در حال حاضر استیو بانون، مایکل فلین و استفن میلر همگی در یک راستا علیه ایران حرکت و اقدام می‌کنند. او آنان را انقلابی‌های و تندروهای دولت ترامپ خوانده است. 


با این حال افرادی چون ری تکیه عضو ارشد شورای روابط خارجی امریکا گویند که بسیار طبیعی و محسوس بود که در اوایل دولت ترامپ این دولت نسبت به فعالیت‌های ایران هشدار دهد. او اشاره می‌کند واقعیت آن است که ایران در طول سال‌های گذشته چندان هشدارهای امریکا را جدی نگرفته ست.


لس‌انجلس تایمز هم با انتشار سرمقاله‌ای اشاره می‌کند که ترامپ پیش از تعیین دیپلمات‌های خود زبان تندی علیه ایران ر ا در پیش گرفته است. این روزنامه اشاره می‌کند که ما اکنون با دولت کاملا متفاوتی در امریکا و رویکرد تازه‌ای از سوی آن علیه ایران مواجه هستیم‌. این روزنامه اشاره می‌کند که تنها ۱۲ روز پس از به دست‌گرفتن قدرت دولت ترامپ رویکردی مستقیما تهاجمی اتخاذ کرده است. او دولت اوباما را متهم کرد که پاسخ مناسبی به اقامات تهران نداده است و توافق هسته‌ای را ضعیف و بی‌اثر خواند و اعلام کرد که به طور رسمی موضوع ایران را در دستور کار قرار خواهد داد. 


این روزنامه اما می‌پرسد این در‌دستور‌کار قرار دادن به‌چه‌معناست؟ یک مقام ارشد دولتی گفته است که این به معنای در نظر گرفتن طیف وسیعی از گزینه‌ها است؛ از جمله اقدام نظامی.  


لس‌انجلس‌تایمز اشاره می‌کند که این پرسش‌ها مطرح است که آیا بیانیه فلین یک تهدید واقعی است یا یک لاف است؟ ایا هشدار توسط فلین، یک فرد ضد‌اسلام قدیمی تنها به سبب خلق و خوی اوست یا بخشی از راهبرد هماهنگ طراحی‌شده برای ایرانیان است؟ اگر چنین باشد آیا راه جنگ میان دو کشور هموار خواهد شد؟‌ لس‌انجلس تایمز اشاره می‌کند غیر‌ممکن است که بتوانیم اکنون پاسخی برای این پرسش‌ها بیابیم. 


این روزنامه اشاره می‌کند که امریکایی‌ها به قلدر‌مابی‌های ترامپ عادت کرده است او همه را تحقیر می‌کند اما آیا می توان در نظر داشت که در سیاست خارجی این‌گونه نباشد؟ لس‌آنجلس‌تایمز می‌نویسد: «البته دولت ترامپ در حال خاضر ناشایستگی خود را نشان داده است اما تهدید دیگر کشورها قبل از درک واقعی مسائل اقدامی بی‌پروا است». 


لس‌آنجلس‌تایمز اشاره می‌کند که تغییر سیاست خارجی امریکا در دوران ترامپ طبیعی بود چرا که آنان سیاست اوباما را بیش از حد ضعیف می‌دانستند با این حال بی‌تجربه‌بودن ترامپ و دستیاران و مشاوران ارشد او در سیاست خارجی دلیلی است که نشان می‌دهد آنان باید بسیار مراقب اظهارات و مواضع خود باشند.»


لس‌آنجلس‌تایمز اشاره می‌کند که امیدوار است برای منافع امریکایی‌ها هم که‌شده ترامپ بزودی متوجه شود که در سیاست خارجی تهدید باید متکی بر دیپلماسی باشد. او باید در نظر گیرد که کشورهای دیگر در برابر توهین به منافع‌شان تحمل زیادی نخواهند داشت اگر ایران موشک دیگری آزمایش کند و فلین بازهم تهدید کند اغاز یک جنگ نامحتمل نخواهد بود.


روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی اشاره کرده که جمهوریخواهان بسیار از اظهارات فلین در هشدار دادن به ایران خوشحال شده‌اند. 


این روزنامه اشاره می‌کند که فلین حمایت کنگره را با خود خواهد داشت. واشنگتن‌پست می‌نویسد: «‌اغلب نمایندگان جمهوریخواه کنگره با ترامپ بر سر سیاست خارجی به خصوص بر سر رویکرد او در قبال روسیه تفاهم ندارند با این حال، این موضوع درباره ایران صدق نمی‌کند. جان کورنین از نمایندگان اکثریت سنا و از سناتورهای جمهوریخواه از تگزاس می‌گوید موضوع اصلی ابهام موجود در پاسخ احتمالی ترامپ به ایران است با این حال او می‌گوید که جمهوریخواهان از تغییر لحن ترامپ در قبال ایران و ارسال این پیام که همه چیز تغییر کرده استقبال می‌کنند و معتقد است که این رویکرد مفید است. سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو از فلوریدا یکی از منتقدان سیاست خارحی‌ ترامپ نیز اظهارات ‌اخیر فلین و هشدار او به ایران را تایید کرده است. جمهوریخواهان اظهارات اخیر فلین را نخستین گام امریکا برای متقاعد‌کردن جامعه بین‌المللی برای اعمال فشار بر تهران قلمداد کرده‌‌اند. سناتور دیوید پردو در این میان می‌گوید که هیچ‌کس درباره جنگ مستقیم صحبت نکرده است.


روزنامه «گاردین» نیز با انتشار گزارشی درباره اظهارات اخیر فلین به نقل از علی واعظ کارشناس مسائل ایران در گروه بین‌المللی بحران اشاره می‌کند که این اظهارات چه تهدیدی توخالی باشد چه بیانیه‌ای شفاف برای جنگ با ایران، هر دو خطرناک هستند. این تلاشی از سوی دولت ترامپ برای اتخاذ موضعی قوی‌تر علیه ایران است. این موضوع می‌تواند به سادگی ایران و امریکا را به جنگ بکشاند؛ همان‌طوری که افغانستان و عراق را کشاند. این روزنامه اشاره می‌کند که در کارزار انتخاباتی نیز ترامپ تکرار کرده بود که موضع سرسختانه‌تری را در قبال تهران اتخاذ کرده بود و انتخاب متیس و فلین دو چهره مخالف ایران نیز در همین راستا بوده است.




۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 166]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن