تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817649650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عبرت از تجربه تلخ برجام و واكنش قاطع به اقدام ترامپ


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: عبرت از تجربه تلخ برجام و واكنش قاطع به اقدام ترامپ
رئيس قوه قضائيه با اشاره به تصميم اخير رئيس‌جمهور جديد امريكا مبني بر ممنوعيت ورود اتباع برخي از كشورهاي اسلامي به اين كشور، با توجه به خوي امريكايي‌ها اين اقدام را دور از انتظار ندانست اما در عين حال از دولت كشورمان و ساير كشورهاي اسلامي خواست كه نسبت به اين تصميم واكنش قاطع و متناسبي نشان دهند.


به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضائيه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با تبريك فرارسيدن ايام الله دهه فجر و ميلاد مسعود حضرت زينب(س)، بار ديگر شهادت جمعي از آتش‌نشانان قهرمان در جريان حادثه ساختمان پلاسكو را تسليت گفت و تصريح كرد: نام اين آتش نشانان گرامي و ايثار و فداكاري‌شان در خاطره ملت عزيز ايران جاودانه شد و مردم نيز قدرشناسي خود را نسبت به اين جوانان قهرمان، به خوبي نشان دادند.

رئيس قوه قضائيه در ادامه با بيان اينكه آنچه انقلاب اسلامي ايران را از ساير انقلاب‌ها در سطح جهان متمايز مي‌كند، معنويت، ديانت و روح الهي جاري در اين انقلاب است، خاطرنشان كرد: عدالت، استقلال، آزادي و در كنار آنها جمهوري اسلامي شعارهاي اساسي مردم در جريان انقلاب بود. مقوم جمهوري اسلامي، حضور مردم در صحنه، اسلاميت و ارزش‌هاي معنوي بوده و هست. رئيس قوه قضائيه افزود: انقلاب‌هاي زيادي در دنيا رخ داده كه بسياري از آنها دچار انحراف از آرمان‌هاي اوليه شده‌اند اما انقلاب اسلامي ايران به آرمان‌هاي خود وفادار مانده و دليل اين عدم انحراف از آرمان‌ها نيز معنويت ناشي از «دين مبين اسلام» و «ترويج فطرت انساني» است كه از ابتدا در مباني اين انقلاب وجود داشته است.
   
حضور مردم و اقتدار ايماني كشور را بيمه كرده است
آيت‌الله آملي لاريجاني ادامه داد: نفوذ و تأثيرگذاري جمهوري اسلامي نه با اتكا به قدرت نظامي و لشكركشي بلكه ناشي از قدرت ايمان و گفتمان انقلاب اسلامي است كه امروز كشورهاي سلطه را به هراس افكنده است. رئيس قوه قضائيه اظهار كرد: اگر چه جمهوري اسلامي در پرتو ارزش‌هاي الهي توانسته قدرت دفاعي و نظامي خود را نيز ارتقا بخشد اما معتقديم آن چه اين كشور را بيمه كرده، سلاح نيست بلكه حضور مردم و اقتدار ناشي از ايمان به وعده‌هاي الهي است.

آيت‌الله آملي لاريجاني گفت: گفتمان جمهوري اسلامي از آن جهت قابليت صدور دارد كه گفتماني مبتني بر فطرت انساني و ارزش‌هاي الهي، اخلاقي و معنوي است. بر همين مبنا بود كه حضرت امام(ره) همواره تاكيد مي‌فرمودند كه قرار نيست ما صرفاً قدرتي جايگزين قدرت سابق باشيم بلكه ماهيت نظام سياسي ما مبتني بر ارزش‌هاي الهي است و از اين جهت حفظ اين نظام ارزش ايثار و از خودگذشتگي دارد. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه الگوهاي ديني در جهان امروز اهميت فراواني دارند، نظام جمهوري اسلامي را به عنوان يك نظام سياسي نوين در عصر حاضر داراي قابليت توسعه دانست و خاطر نشان كرد: همه ما مطمئنيم كه مسير روشني پيش روي انقلاب اسلامي است، منتها مردم و مسئولان موظفند كه به اقتضائات انقلاب و جمهوري اسلامي عمل كنند. بر همين مبنا بايد براي ارتقاي سطح كارآمدي نظام و به‌ويژه برخورد با مفاسد، برنامه روشني داشته باشيم. بي ترديد، هواپرستي و دنيا پرستي مانع تحقق اهداف عاليه انقلاب است و بر همين اساس همه مردم و مسئولان بايد با اتحاد و انسجام، در جهت رفع اين موانع گام بردارند.
  
دولت به رفتار ترامپ پاسخ قاطع بدهد
آيت‌الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تصميم رئيس‌جمهور جديد امريكا مبني بر صدور دستور ممنوعيت ورود مسلمانان به اين كشور، چنين اقدامي را رفتاري نامتعادل، غيرانساني و خلاف موازين حقوق بشر توصيف كرد و گفت: از خوي امريكايي‌ها چنين تصميمي بعيد نبود. سردمداران امريكا معمولاً به اقدامات سلطه‌جويانه خود رنگ و لعاب حقوق بشري مي‌دادند اما امروز چهره خود را آشكارتر نشان مي‌دهند. رئيس قوه قضائيه افزود: اينكه رئيس‌جمهور امريكا به يكباره دستور ممنوعيت سفر مسلمانان به اين كشور را صادر مي‌كند و به نحوي اسلام هراسي را توسعه مي‌دهد، برخلاف موازين اخلاقي و انساني است.

آيت‌الله آملي لاريجاني با محكوم كردن تحريك عده‌اي در داخل امريكا عليه مسلمانان و برخي اقدامات نظير آتش زدن مساجد، به برخي ادعاها عليه ايران نيز پاسخ داد و اظهار كرد: جمهوري اسلامي به دنبال نفوذ نيست، بلكه اين ارزش‌هاي انقلاب اسلامي است كه راه خود را در منطقه يافته است. وقتي مردم منطقه رفتار حكومت‌هاي سلطه‌طلب را مي‌بينند و شاهد پايبندي جمهوري اسلامي به مباني اخلاقي و انساني خود مبني بر حمايت از مظلومان و مستضعفان هستند، خود به خود به سمت اين ارزش‌ها سوق پيدا مي‌كنند. رئيس قوه قضائيه گفت: سلطه و نفوذ با رفت و آمد چند كارشناس به كشورهاي ديگر محقق نمي‌شود. اگر اين گونه بود امريكايي‌ها با آن همه ابزار و تجهيزات مي‌توانستند در عراق و افغانستان صاحب نفوذ باشند. اين در حالي است كه نفوذ جمهوري اسلامي يك نفوذ ايماني و معنوي است.
  
از تجربه تلخ برجام عبرت بگيريد
آيت‌الله آملي لاريجاني از دولت، رئيس‌جمهور و به‌ويژه دستگاه ديپلماسي كشورمان خواست كه با عبرت از تجربياتي نظير تجربه «مهم و تلخ برجام»، به اين رفتار نامتعادل، غيرمنطقي و غيرانساني امريكا واكنش قاطع، مناسب و متناسب نشان دهند.

رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه تصميم اخير ترامپ در كنار ساير سياست‌هاي امريكا تجربه مهمي است براي آنكه جمهوري اسلامي و مردم ما همّ خويش را براي دستيابي به پيروزي، معطوف به درون نمايند، تصريح كرد: اين اقدام بار ديگر ثابت كرد كه همه موظفيم با فعليت بخشيدن به استعدادهاي فراوان درون كشور و كثرت امكانات خدادادي، راه پيشرفت را طي كنيم و از امريكا يا انگليس خبيث هيچ انتظاري نداشته باشيم. آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر لزوم پاسخ قاطع كشورهاي اسلامي به تصميم اخير امريكا نيز يادآور شد: ايران، سوريه، عراق و يمن كه امروز مورد خشم رئيس‌جمهور امريكا قرار گرفته‌اند دقيقاً قرباني سياست‌هاي امريكا در حمايت از تروريست‌ها هستند.

رئيس قوه قضائيه خطاب به ترامپ گفت: شما همان كسي هستيد كه در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي به رقيب خود صراحتاً گفتيد كه داعش را او پديد آورده است. حالا چگونه است كه انتقام پديد آمدن داعش را از مسلمانان مي‌گيريد؟ آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي همواره در طول سال‌هاي اخير در صف اول مبارزه با تروريسم بوده است، اظهار كرد: پاسخ قاطع و قوي ايران و ساير كشورهاي اسلامي نسبت به تصميم اخير رئيس‌جمهور امريكا به آنها مي‌فهماند كه ديگر نمي‌توانند با قلدرمآبي بر جهان سلطه داشته باشند.





تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن