تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798383233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیرصنعت: به خودرو همان‌قدر توجه مي‌كنم كه به لبنيات و صنايع غذايي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وزیرصنعت: به خودرو همان‌قدر توجه مي‌كنم كه به لبنيات و صنايع غذايي
وزير صنعت و تجارت كه در دوران وزارتش همواره از صنايع بزرگي مانند خودروسازي و پتروشيمي‌ها دفاع كرده، مدعي شد من به همان اندازه كه به صنعت لبنيات و صنايع غذايي توجه دارم، به صنعت خودرو نيز توجه دارم.
وزير صنعت و تجارت كه در دوران وزارتش همواره از صنايع بزرگي مانند خودروسازي و پتروشيمي‌ها دفاع كرده، مدعي شد من به همان اندازه كه به صنعت لبنيات و صنايع غذايي توجه دارم، به صنعت خودرو نيز توجه دارم.
دفاع از صنايع بزرگ در كارنامه مديريتي وزير صنعت و تجارت ثبت شده است اما وي معتقد است به عنوان وزير به تمام بخش‌هاي صنعت و توليد توجه دارد. البته اين اظهارات وي با سخنان روز مراسم تحويل تاكسي به متقاضيان و عملكردش در سه سال و نيم گذشته در تناقض است. وقتي تمام و كمال از صنعت خودرو دفاع كرد و صنعت لوازم خانگي را مستحق تعطيلي دانست و گفت خودروهاي داخلي آدم نمي‌كشند بلكه اين راننده است كه مقصر تصادفات است يا زماني كه دليل تعطيلي كارخانجات قديمي را عدم به روز رساني عنوان كرد و... همه و همه حكايت از برخورد يكسان نعمت‌زاده دارد؟
بگذريم از وام‌هاي خريد خودرو‌يي كه در سال گذشته صنعت خودرو را از ورشكستگي نجات داد و در مقابل طرح خريد كالاي داخلي در نيمه راه رها شد و براي صنعت لوازم خانگي عايدي نداشت و...
شايد هم حق با وزير صنعت است و خودرو‌ها مشكل كيفيتي ندارند. ماشيني كه از زمان ترمز‌گيري تا توقف كامل اين همه روي زمين كشيده مي‌شود غير از كيفيت پايين دليل ديگري هم مي‌تواند داشته باشد؟ البته نعمت‌زاده در مراسم اخير قول داد در سال آينده خودروهاي يورو ۵ تحويل مشتريان شود؛ البته به شرطي كه وي همچنان وزير باشد و سياست‌هاي خودروسازان كه به گفته وي خصوصي هستند نه دولتي تغييري نكند.
وزير صنعت همچنين در گفت‌و‌گو‌ي ويژه خبري افزود: خودروسازي در كشور دولتي نيست و دولت فقط 20 درصد در خودروسازي‌ها سهم دارد. وي در پاسخ به اينكه برخي معتقدند توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودرو بيش از ساير بخش‌هاست و اين رشد مربوط به بخش دولتي است و نه بخش خصوصي تصريح كرد: خير اينگونه نيست. خودروسازي ما دولتي نيست. ما به عنوان حاكميت سياستگذاريم و اين مسئله شامل بخش خصوصي و دولتي مي‌شود. خوشبختانه با توجه به اينكه به حرف‌هايمان در اين بخش توجه شده است، توانسته‌ايم كار را جلو ببريم.  وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اينكه سازمان گسترش با رنو قراردادي امضا كرده و ايران‌خودرو و سايپا نيز قراردادهاي مجزا بسته‌اند و از سوي ديگر نيز شركتي به نام نگين‌خودرو واردات را انجام مي‌دهد، نگراني‌هايي در خصوص زمينه آينده بازار خودرو وجود دارد، بيان كرد: اين صحبت‌ها را اصلاح مي‌كنم؛ ايران‌خودرو و سايپا درست است كه مذاكراتي انجام داده‌اند اما نه قراردادي امضا كرده‌اند و نه قراردادي خواهند بست. ما به اين جمع‌بندي رسيديم كه آراي مختلف مي‌تواند به ضرر كشور تمام شود، به همين دليل سازمان ايدرو را كه سهامدار اين دو خودروساز نيز است با رنو وارد مذاكره كرديم كه هم براي توليد داخل و سرمايه‌گذاري مشترك و هم در صورت لزوم براي واردات اقدام كند. نگين‌خودرو نيز بخش خصوصي است كه از سال‌ها قبل فعال بوده و واردات را انجام مي‌داده است. قرار بر اين شده كه نگين‌خودرو نيز زير نظر مشاركت ايدرو و رنو كار خود را انجام دهد و با حفظ استقلال سهام عمده آن زيرمجموعه كار تلقي مي‌شود.
نعمت‌زاده درباره واحدهاي توليدي و مشكلاتي كه در زمينه ماليات‌ها وجود دارد، گفت: من به شخصه معتقدم كه نبايد فشارها بر واحدهاي توليدي مضاعف شود. اين مسئله در مورد واحدهايي كه فرار مالياتي دارند درست است، اما اگر واحدي پرداخت‌هايش را به درستي انجام مي‌دهد افزايش فشار درست نيست.
در دنيا سازمان امور مالياتي خود را شريك مجاني‌اي مي‌داند كه در تمام بنگاه‌ها فعاليت كند. در كشور ما ماليات مقطوع ۲۵ درصد است و دولت بدون اينكه سهمي بياورد، ۲۵ درصد سود را برمي‌دارد و ۷۵ درصد نيز مربوط به سهامداراني است كه آورده مالي داشته‌اند؛ بنابراين بايد سياستي اتخاذ شود كه سوددهي بنگاه‌ها افزايش يابد تا دولت به ۲۵ درصد سهم خود برسد، اما وقتي فشار بيش از حد وارد مي‌شود واحدها فلج مي‌شوند و نه تنها نمي‌توانند ۲۵ درصد ماليات را پرداخت كنند، بلكه جريمه روي جريمه انباشته مي‌شود.  وي افزود: چندين‌بار از وزير اقتصاد و دارايي درخواست كرده‌ايم كه قاعده كلي براي ماليات‌ها در نظر بگيرند، اما وزير اقتصاد مي‌گويد دستم بسته است و دولت پول مي‌خواهد و ما نمي‌توانيم كاري انجام دهيم.  وي با اشاره به افزايش توليد در صنعت لوازم خانگي و صنايع غذايي گفت: در توليد مصالح ساختماني به دليل ركود بخش ساختمان، رشد عمده‌اي نداشته‌ايم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن