تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799465081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی آلودگی هوا کودکان را هدف قرار می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتی آلودگی هوا کودکان را هدف قرار می دهد
رییس مرکز تحقیقات سرطان انیستیتو کانسر گفت: افزایش غلظت آلاینده ها در هوای تنفسی کاهش ضریب یادگیری در کودکان را منجر می شود.
محمدعلی محققی رییس مرکز تحقیقات سرطان انیستیتو کانسر بیان کرد: آلودگی هوا یکی از مسائل شناخته شده تهدید کننده سلامت در کلان شهرهای دنیا محسوب می شود. آلودگی هوا ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعادش تاثیر آلودگی هوا و تراکم آلاینده ها در محیط های زندگی است.


وی اظهار داشت: تراکم مواد آلاینده در محیط های زندگی باعث کاهش درصد اکسیژن و افزایش آلاینده ها در هوای تنفسی می شود که این آلودگی خصوصا در افرادی که ناراحتی های قلبی و تنفسی دارند سبب مخاطرات جدی و فوری می شود.


رییس مرکز تحقیقات سرطان انسستیتو کانسر توصیه کرد: در روزهایی که غلظت آلاینده ها در هوا بالا است افراد آسیپ پذیر و در معرض خطر باید از فضاهای بسته محدود خانگی خود خارج نشوند زیرا بیش ترین آسیب ها در این روزها برای این گروه از افراد رخ می دهد.


محققی افزود: افزایش غلظت آلاینده ها در هوای استنشاقی در کودکان سبب بروز بیماری های تنفسی، آسم و آلرژی می شود.


وی تصریح کرد: افزایش سرب در هوای تنفسی در کودکان موجب کاهش ضریب یادگیری می شود و تبعات نامطلوبی را در سطح آموزشی و آینده تحصیلی آن ها بر جا می گذارد.


رییس مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر در خصوص ارتباط آلودگی هوا با بیماری سرطان تاکید کرد: وجود فلزات سنگین به خصوص سرب در هوای تنفسی که ناشی از سوخت ناکامل و ناقص خودروها است تهدیدی جدی برای سلامتی افراد محسوب می شود.رابطه ای بین مواجهه طولانی مدت با غلظت های مسموم کننده سرب در هوای استنشاقی و سرطان به خصوص در گروه سنی کودکان شناخته شده است.


محققی اظهار داشت: آلودگی هوا یک ریز فاکتور اصلی سرطان به شمار نمی آید و مواردی مانند استعمال سیگار و دخانیات، رژیم غذایی ناصحیح و مصرف مواد غذایی حاوی چربی های اشباع و کالری بالا ریز فاکتورهای اساسی در بروز سرطان هستند.


وی با بیان اینکه در صورتی که افزایش وزن و چاقی توام با کم تحرکی باشد، عنوان کرد: این دو عامل خطر به صورت مضاعف در بروز سرطان نقش دارند و احتمال ابتلا به این بیماری را چند برابر افزایش می دهد.


رییس مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر در خصوص استعمال سیگار و دخانیات تاکید کرد: مصرف دخانیات یک عامل خطر بسیار نافذی است که مواد آلاینده حاصل از آن به سرعت وارد خون می شوند  و اثرات مهلکشان در ایجاد موتاسیون(جهش های ژنتیکی) خطرناک و مرگبار در بدن آشکار می شود.


محققی تصریح کرد: اگر فردی از محیطی عبور کند که شخص دیگری سیگار کشیده است تا 72 ساعت بدنش تحت تاثیر سموم ناشی از این استنشاق ناخواسته قرار می گیرد و امکان بروز موتاسیون و سرطان را در آینده فراهم می کند.


وی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته سالانه حدود 3 هزار نفر در آمریکا به خاطر دود سیگار دیگران در اثر بیماری سرطان جان خود را از دست می دهند.


رییس مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر اظهار داشت: افراد سیگاری که در فضاهای بسته و محدود داخل خانه سیگار مصرف می کنند علاوه بر اینکه خودشان را در معرض هلاکت و نابودی قرار می دهند امکان بروز آسیب های جبران ناپذیر در  فرزندشان( به ویژه کودکان در سنین پایین) فراهم می کنند.


محققی یادآور شد: متاسفانه در جامعه مان تاکنون هیچ گونه تلاش فرهنگی، قانونمند، آموزشی و پژوهشی برای کنترل مصرف دخانیات صورت نگرفته است و آنچه که بیش ترین تاثیر را بر کاهش استعمال سیگار دارد مالیاتی است که بر دخانیات  وضع می کنند که متاسفانه در ایران سیگار کالایی بسیار ارزان و در دسترس همگان است.  




منبع : باشگاه خبرنگاران



تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن