تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817573482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میزان آمادگی خانواده‌ها در برابر بحران


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مرتضی سلیمی، سرپرست سازمان امداد و نجات در شرق نوشت:

براساس مطالعات انجام‌شده در معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر میزان آمادگی خانوارهای کشور از ١٠٠ حدود ٩,٣ درصد است. در همین پژوهش‌ها بیان شده است در هر خانواده حداقل یک کیف کمک‌های اولیه و کیف اضطرار ندارند و حداقل یک نفر دوره‌های آموزشی کمک اولیه را نگذرانده است. بسیاری از منازل مسکونی بنا بر التزام ساختمان‌سازی، دارای نقشه اضطرار است؛ اما هیچ کس هنگام خرید خانه این نقشه را از فروشنده درخواست نمی‌کند، چون اصلا نسبت به این موضوع آگاهی ندارد. 
 
همچنین مطالعات نشان می‌دهد ٩٩ درصد مردم کشور به‌جز خرمشهر و آبادان، در معرض خطر متوسط به بالا هستند، ٧٠ درصد در مسیر زلزله و بیش از ٥٠ درصد شهرهای کشور در مسیر سیل هستند. با توجه به حساسیت موضوع مطرح‌شده در برنامه ششم توسعه، افزایش آگاهی‌های عمومی به‌ویژه آموزش‌های همگانی براي کاهش خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری جامعه در مقابل حوادث و سوانح بر عهده جمعیت هلال‌احمر گذاشته شده است و همچنین ریاست کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی بر عهده جمعیت هلال‌احمر است که مجموع این وظایف جمعیت هلال‌احمر را را به عنوان متولی اصلی آموزش‌های همگانی مقابله با بلایا و سوانح مطرح کرده است.
 

اقدامات بسیاری در سال‌های متوالی درخصوص آموزش همگانی مقابله با بلایا به‌ویژه پس از زلزله بم آغاز شد که با رویکرد جدید ریاست محترم جمعیت هلال‌احمر همه این آموزش‌ها در قالب معاونت آموزش، پژوهش و فناوری شکل منسجم‌تر و هدفمندتری به خود گرفته است. در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی در شعب، با توجه به اینکه تمامی خانواده‌های کشور برای دریافت آموزش‌های آمادگی دربرابر مخاطرات، به مراکز آموزشی مرتبط مراجعه نمی‌کنند، جمعیت هلال‌احمر تصمیم گرفته است به تناسب مسئولیتی که در قبال عموم افراد جامعه دارد به منازل آنها مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را ارائه دهد.
 
طرح خادم که هم‌اکنون به صورت سراسری با هدف خانواده آماده دربرابر مخاطرات پس از مطالعات بسیار و هم‌فکری‌ها و هم‌اندیشی‌های بسیار در جمعیت هلال‌احمر با هدف بالابردن سطح آمادگی مردم در مقابله با بلایا و مخاطرات اجرا شده است و سازمان‌های جوانان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز با تربیت نیروهای داوطلب و جوان به توسعه کمی و کیفی آموزش‌های همگانی کمک می‌کنند در کنار این موضوع اجرای مانور‌ها یا تمرین‌های امداد و نجات در سطح محلات و سازمان‌ها و مدارس نیز با همکاری سازمان امداد و نجات به صورت علمی‌تر در بالابردن مهارت‌های مردم نقش خواهد داشت؛ البته در کنار همه اینها رسانه‌ها به عنوان ابزاری مؤثر می‌توانند کمک مؤثری به بهبود و بالاتربردن مهارت‌ها و دانش ایمنی و مقابله با مخاطرات مردم داشته باشد که لزوم فرهنگ‌سازی به وسيله این رکن مهم جامعه می‌تواند اثرات شگفت‌انگیزی در توسعه آمادگی‌ها داشته باشد.
 

در کنار همه این فعالیت‌ها اعضای کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی نیز با شرکت مستمر در جلسات ستادی، استانی و شهرستانی نسبت به فعالیت‌های مختلف در حوزه آمادگی در مقابل بلایا می‌پردازند.



۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن