تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799016356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشتركان تعداد خطوط تلفن همراه ثبت شده به نام خود را استعلام كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مشتركان تعداد خطوط تلفن همراه ثبت شده به نام خود را استعلام كنند
مالكان قانوني بايد پاسخگوي جرائم باشند / امضاي تفاهمنامه قوه‌قضائيه و تلفن همراه براي كاهش جرم در حالي صورت گرفت كه بر اين اساس ضرورت دارد، مشتركان نسبت به استعلام تعداد خطوط تلفن همراه ثبت شده به نام خود اقدام كنند.
نویسنده : نیره ساری 


سال‌هاست كه دنياي ارتباطات و فناوري مرزهاي جديدي را ايجاد كرده و متناسب با اين مسئله كنترل تهديدها در اين فضا مهم و البته دشوارتر نيز شده است.
پيشرفت روز افزون دنياي ارتباطات و الكترونيك ما را بدين سمت رهنمون كرد تا براي پيشگيري از مشكلات احتمالي و سهولت در برطرف كردند آنها، راهكاري منطبق با تكنولوژي روز با هدف جلوگيري از وقوع تخلف و دفع اثرات ناشي از آن ارائه كنيم.

البته اين را بايد گفت كه در برخورد با جرائمي كه از طريق موبايل انجام مي‌شود، قوانين موجود به ويژه قانون مجازات اسلامي قابل استفاده و استناد بوده اما براي رسيدن به نقطه‌ ايده‌آل، افزايش هماهنگي‌ ميان دستگاه‌ها از ملزومات ديگري است كه مي‌تواند به مقوله‌ پيشگيري كمك شاياني كند.
  
انعقاد تفاهمنامه قوه‌قضائيه و تلفن همراه براي كاهش جرم
در همين راستا روز گذشته به منظور همفكري و گسترش پيشگيري از وقوع جرائم ناشي و مرتبط با سيمكارت‌هاي تلفن همراه، تفاهمنامه همكاري بين معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه و شركت‌هاي همراه اول، ايرانسل و رايتل منعقد شد.
توليد و پخش محتواي پيشگيرانه رسانه‌اي، نوشتاري، صوتي و تصويري، ارتقاي سطح فرهنگ و آگاهي‌هاي عمومي در استفاده از ابزار بهره‌برداري از خدمات مخابراتي و ظرفيت‌هاي مجازي و ترغيب مشتركان به استفاده از تلفن‌هاي همراه از موضوعات مهم اين تفاهمنامه بود كه نظر به توضيحات بيشتر در اينباره ساوري، مديركل پيشگيري‌هاي وضعي معاونت اجتماعي قوه‌قضائيه به «جوان» گفت:‌«با توجه به وجود تعداد قابل توجهي سيمكارت‌ كه استفاده‌كنندگان آن غير از صاحبان اصلي و قانوني آنها بوده‌اند و به منظور پيشگيري از جرائمي كه به وسيله اين قبيل سيمكارت‌ها در سطح جامعه شكل گرفته است، از قبيل سرقت‌ها، جعل، توهين و مزاحمت تفاهمنامه‌اي با مديران عامل سه اپراتور همراه اول، رايتل و ايرانسل به امضا رسيد.»
   
مشتركان تعداد خطوط تلفن همراه ثبت شده به نام خود را استعلام كنند
ساوري تصريح كرد: در بحث توليد محتواي پيشگيرانه در نظر داريم با توليدات رسانه‌اي توسط شركت‌هاي فرهنگي و اجتماعي (توليد انيميشن و اينفو‌‌گرافي‌ها نسبت به ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي اقدام كنيم كه البته محتواي توليدي آنها توسط معاونت اجتماعي پيشگيري از جرم از طريق يك كارگروه تخصصي صورت مي‌گيرد.  وي افزود: سامانه استعلام تعداد خطوط مشتركان تلفن سيار(mobilecount. cra. ir) نيز راه‌اندازي شده است و مشتركان با ارسال پيامك مي‌توانند از ميزان تعداد سيمكارت‌هايي كه به نامشان صادر شده مطلع شوند. بر اين اساس اگر سيمكارتي بدون اطلاع فرد فعال باشد، بايد از طريق دريافت استعلام، مورد بررسي قرار گيرد و در اولين فرصت نسبت به قطع سيمكارت مبادرت ورزند؛ چراكه در صورت استفاده از سيمكارت‌ها در حوزه جرم و تخلف قطعاً مالكان قانوني بايد پاسخگو باشند.

وي در توضيح اين هدف اين تفاهمنامه در راستاي سلب ابزارها و فرصت‌هاي جرم در جامعه خاطر نشان كرد: سلب ابزار ارتكاب جرم از اهداف ماست و اميد است با امضاي اين تفاهمنامه و اجرايي شدن آن گام مهمي در اين جهت برداشته شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن