تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817538420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقاي ايوبي «امپراطور جهنم» حمایت‌می‌خواهد نه آثار ضدنظام!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آقاي ايوبي «امپراطور جهنم» حمایت‌می‌خواهد نه آثار ضدنظام!
پرويز شيخ‌طادي و محمد خزاعي، كارگردان و تهيه‌كننده فيلم استراتژيك «امپراطور جهنم» كه بنا بود در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلم فجر به نمايش درآيد، با نگارش نامه‌اي سرگشاده به ايوبي انصراف خود را از حضور در جشنواره فجر اعلام كردند.
نویسنده : مصطفي شاه كرمي 


پرويز شيخ‌طادي و محمد خزاعي، كارگردان و تهيه‌كننده فيلم استراتژيك «امپراطور جهنم» كه بنا بود در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلم فجر به نمايش درآيد، با نگارش نامه‌اي سرگشاده به ايوبي انصراف خود را از حضور در جشنواره فجر اعلام كردند. اين اتفاق تأسف‌آميز كه منبعث از نگاه دگم و نوك‌دماغي هيئت انتخاب آثار جشنواره سي و پنجم فيلم فجر است درحالي است كه طي روزهاي اخير رسانه‌هاي عربي وابسته به جريانات وهابي و صهيونيستي از ساخت اين فيلم ابراز نگراني و وحشت كرده‌اند.

از روزي كه تيم حجت‌الله ايوبي، متشكل از افرادي عمدتاً با پيشينه سياسي و غير‌فرهنگي بر جايگاه مهم و بسيار حساس، استراتژيك و فرهنگي رياست سازمان سينمايي و بخش‌هاي تابعه تكيه زدند، اغلب افرادي كه سابقه تنفس در فضاي فرهنگي و سينمايي كشورمان ولو به اندازه يك بازه زماني كوتاه را داشتند نسبت به اين انتصابات ايام خوب و آوانگاردي براي حوزه سينما متصور نبودند. ايوبي كه بيشترين وجه پرونده فعاليت و كاري‌اش مشحون از تحركات و پيشينه سياسي است تا فرهنگي، از روز اول حضورش تا لحظه نگارش اين متن هيچ برنامه، استراتژي و رويكردي براي افق و آينده سازمان تحت مديريتش ارائه نكرده است. اين در حالي است كه در حوزه سخنراني و انتشار پيام و متن در فضاي مجازي حضور فعالانه و بسيار پررنگي داشته است.
لفاظي و بازي با كلمات شايد بيشترين و مهم‌ترين هنر سياسيون حاكم بر عرصه فرهنگ و هنر كشورمان باشد كه از آن جمله بهره‌كشي از لفظ قانون و تابع خرد جمعي بودن بيشترين سهم را به خود اختصاص داده است.

هر جايي كه منافع سياسي و جناحي و حتي رفاقتي ايجاب مي‌كند ديگر دموكراسي و خرد جمعي و قانون محلي از اعراب ندارد. بهترين شاهد مثال در اين زمينه دور زدن شوراي پروانه ساخت توسط شخص ايوبي با دادن به زعم خودش حكم حكومتي به يك فيلمساز معلوم‌الحال است كه سابقه فيلمسازي ضد‌نظام و قانونش نقل محافل هنري و غير‌هنري است. البته بعد از صدور حكم حكومتي از سوي ايوبي همان فيلمسازي كه به‌خاطرش قانون، خرد جمعي و مابقي الزامات دموكراتيك زير پا گذاشته شد بنا بر اعلام شخص رئيس سازمان سينمايي، فيلمي ساخت كه با فيلمنامه و سيناپس اوليه‌اي كه مشمول حكم حكومتي شده بود تفاوتي بسيار زياد داشت.

تأسف‌انگيز اينكه فيلمي در تراز سياست‌هاي كلان نظام جمهوري اسلامي و البته به معناي واقعي كلمه استراتژيك، مانند «امپراطور جهنم» كه از هر نظر همراستا و همگون با رويكرد انقلابي كشورمان كه منبعث و نشئت گرفته از منطق اسلام ناب است، از سوي داوران جشنواره فيلم فجر دولت يازدهم اثري تاريخ مصرف گذشته و غير‌قابل قبول اعلام و از پذيرش آن در جشنواره فيلم فجر انقلاب سر باز مي‌زنند!

نكته قابل تأسف اينكه شخص جناب رئيس سازمان و دبير جشنواره - به گفته دست‌اندركاران فيلم «امپراطور جهنم» - از اين اثر تعريف و تمجيد كرده و آن را اثر خوب و قابل اثر خوانده‌اند! از آنجايي كه تهيه‌كننده و كارگردان اثر از فيلمسازان شبه‌روشنفكر و سرگردان در جشنواره‌هاي ضداسلامي و ايراني نيستند و از آنجايي كه صاحبان اثر بدون درنگ و تأمل با سياست‌هاي آقايان اعلام موافقت و همراهي نكرده‌اند و نيز تا كنون در هيچ كدام از آثارشان كمترين هجمه و خدشه‌اي به اركان نظام و انقلاب وارد نكرده اند، مشمول حكم حكومتي جناب رئيس سازمان نشده‌اند! در غير اين‌صورت اگر به جاي پرويز شيخ‌طادي و محمد خزاعي با سابقه ساخت و همكاري در آثاري همچون «شكارچي شنبه» يا «قلاده‌هاي طلا» و... افرادي نظير كارگردان «ارادتمند...» يا اثر سخيف و مشمئز‌كننده «عصباني نيستم» يا «پنجاه كيلو...» بود، تا كنون بلادرنگ براي پذيرفته شدن اين اثر مهم و راهبردي در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر انواع اتفاقات و حركات «ژانگولري» با قيد حكم حكومتي و... صورت گرفته بود!

در دوره‌اي از مديريت فرهنگي و هنري كه مسئولانش بر‌خلاف نظر مقام معظم رهبري قائل به هنر ارزشي و غيرارزشي نيستند يا فتنه‌گراني كه كمترين ارزش و احترامي براي اسلام عزيز و مظلوم، ملت، كشور و قانون قائل نيستند به عنوان نورچشمي مورد حمايت گسترده قرار گرفته‌اند، قطعاً كساني مثل پرويز شيخ‌طادي و محمد خزاعي كه نه تنها از فتنه‌گران نبوده‌اند و بيانيه‌اي عليه اصول مبرهن و بديهي دموكراسي صادر نكرده‌اند بلكه فيلم‌هاي ضد‌فتنه و ضد‌صهيونيستي نيز مثل «امپراطور جهنم» كه در راستاي نقد آل‌سعود، آل‌صهيون، رسوايي داعش و نمادهاي تكفيري ساخته‌اند، نبايد توقع حمايت و توجه داشته باشند بلكه بايد با قوت و اتكال به پشتوانه الهي به انجام تكليف شرعي خويش بپردازند كه «أليس الصبح بقريب».

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن