تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817347320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرطوب کننده های طبیعی در آشپزخانه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مرطوب کننده های طبیعی در آشپزخانه
در فصل زمستان با کم آبی بدن، اولین اثر منفی بر پوست و موی افراد دیده می شود اما می توانید با استفاده از خوراکی های طبیعی پوست و موی خود را آبرسانی کنید.
خشک شدن پوست در اثر هوای سرد زمستانی می تواند باعث بروز اگزمای پوستی، افزایش تحریک پذیری، چین و چروک، پوسته ریزی از صورت و تیره شدن رنگ صورت شود.

برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی می توان ازخوراکی های مفیدی مانند آووکادو استفاده کرد، این خوراکی سرشار از مواد مغذی نظیر انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان های قوی، چربی های اشباع و خاصیت رفع التهاب بدن است، همچنین به دلیل حالت روغنی و آب میان بافتی موجود در این خوراکی، استفاده از آن می تواند باعث آبرسانی به صورت و جلوگیری از ریزش موی سر شود.


سیبب زمینی شیرین هم یکی دیگر از مواد مغذی برای سلامت بدن و رفع کم آبی در فصل زمستان است، این خوراکی خوش طعم دارای ویتامین A، آنتی اکسیدان و سایر مواد آلی و معدنی است که می تواند از پیری زودرس سلول های پوستی جلوگیری کند، همچنین باعث تقویت ریشه موها شود.


ماهی هم یکی دیگر از پرخاصیت ترین مواد برای حفظ سلامت پوست و مو است، براساس تحقیقات مصرف ماهی می تواند از بروز واکنش های آلرژیک در بدن از جمله آکنه و پسوریازیس جلوگیری کند، ماهی همچنین به دلیل دارابودن اسیدهای چرب همچنین می تواند باعث آبرسانی و حفظ چربی طبیعی در پوست و صورت و برطرف کردن خشکی در آنها شود.


کارشناسان بر مصرف انواع ماهی ها از جمله ماهی های روغنی را در فصول سرد سال تاکید دارند.


یکی دیگر از خوراکی های بسیار مفید برای درمان مشکل خشکی و خارش پوست صورت در فصول سرد سال مصرف خیار سبز است، این میوه جالیزی مطبوع دارای ویتامین هایی مانند A و C است و می تواند مانند یک داروی مسکن پوست را آرام و التهاب های آن را برطرف کند، خیار همچنین دارای سیلیس است که این ماده معدنی می تواند برای تقویت بافت های همبند مورد استفاده قرار بگیرد و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و رطوبت رسانی به پوست و مو شود.


مصرف آلوئه ورا، دانه های آجیل و روغن نارگیل به همراه خوراکی ها در وعده های غذایی می تواند باعث افزایش رطوبت رسانی و بهبود سلامت پوست و مو شود، این خوراکی ها همگی دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند علاوه بر سم زدایی از بدن باعث بهبود گردش خون و رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به پوست و مو و افزایش سلامت آنها شوند.


کارشناسان توصیه می کنند برای حفظ سلامت پوست ومو در فصول سرد سال از تماس مستقیم پوست صورت با هوای سرد جلوگیری و همیشه از یک شال یا شال گردن برای مراقبت از صورت استفاده شود، همچنین مرطوب نگه داشتن صورت با استفاده از کرم های مرطوب کننده و استحمام با آب گرم می تواند مواد روغنی، چربی های طبیعی و مفید سطح پوست صورت و کف سر را حفظ کند و به این ترتیب مانع از بروز بیماری های فصلی در این اعضا از بدن شود.




منبع : باشگاه خبرنگاران



تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن