تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835093195




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرین ناکجاآباد کاپولا


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > سینما  - پیتر کووی رؤیای کاپولا «زئوتروپ» نام داشت؛ برگرفته از واژه‌ای یونانی به معنای «حرکت حیات». تاریخ نگاران سینما با منشوری که چرخش سریع آن توهم حرکت به وجود می‌آورد آشنایی کامل دارند. کاپولا هم با برگزیدن این واژه دقیقاً ‌می‌خواست به ریشه‌ها بازگردد و محیطی بیافریند که در آن فیلم‌سازان جوان مستقل بتوانند از ابزارها استفاده کنند و آثاری هنری بسازند بدون آن‌که استودیوهای بزرگ آنها را تحت فشارهای غیرقابل قبول قرار دهند. کاپولا می‌گوید: وقتی ما «مردم بارانی» را می‌ساختیم یک کاروان کوچک داشتیم و احساس می‌کردیم رابین‌هود و دارودسته‌اش هستیم. ماشین فیلم‌سازی در دست خودمان بود و نیازی نداشتیم در هالیوود باشیم. هرجا دلمان می‌خواست می‌توانستیم باشیم. به همین‌خاطر به این فکر افتادیم که خب، اگر می‌توانیم کارمان را با چند اتومبیل در جاده انجام بدهیم، اگر بتوانیم به شهر قشنگی مثل سان‌فرانسیسکو برویم و با گروه فیلم‌سازی خودمان در آن‌جا مستقر بشویم، چه‌کارها که نخواهیم کرد. می‌توانستیم استقلالمان را داشته باشیم، و آن‌قدر به لس‌آنجلس نزدیک بودیم که بتوانیم آدم‌های بااستعداد را از آن‌جا بیرون بکشیم.» فرانسیس در روز استقلال - 4 جولای - 1968 در ملاقات با جرج لوکاس و ران‌کلبی متقاعد شد که ایده تأسیس زئوتروپ عملی است. آن‌ها سوار بر اتومبیل به استودیوی کوچک جان‌کورتی در استینسون بیچ رفتند و با آن‌که تجهیزات استودیو کامل نبود، به خاطر سقفی که برسرش بود آن را پسندیدند. کواپولا و لوکاس به کورتی گفتند که وقتی این استودیو را دیدند انگار رؤیایشان به واقعیت پیوسته است. مشاهدات کاپولا در اروپا و بازدید از استودیویی در کپنهاگ دانمارک او را به این فکر انداخت که استودیوژش را به صورت مجتمعی برای کار و زندگی بسازد، جایی که افراد گروه فیلم‌سازی بتوانند مانند گروه‌های تئاتری در کنار هم باشند.  «امریکن‌زئوتروپ» در سان‌فرانسیسکو تأسیس شد. فرانسیس مالک آن بود، جرج لوکاس نایب رئیس بود و مونا اسکاگر نقش وزیر خزانه‌داری و وزیر امور خارجه را برعهده داشت. تجهیزات فیلم‌سازی در شماره 826 خیابان فولسن قرار داشت، انباری که کورتی پیدا کرد و با پولی که پیشاپیش از «وارنر - سون‌آرتز» گرفته بود در اختیار کاپولا گذاشت. کاپولا توانست با چرب‌زبانی درباره فیلم بلندی که لوکاس قصد ساختنش را داشت، THX 1338، موافقت یک استودیوی هالیوودی را که در آن زمان تراشلی سرپرستش بود، برای سرمایه‌گذاری جلب کند و علاوه بر آن برای سرمایه‌گذاری در تولید پنج فیلم به توافق رسید. مونا اسکاگر در این مورد به یاد می آورد: «وارنر 2500 دلار در هفته می پرداخت اما من مجبور بودم برای آن‌که در کار وقفه نیفتد همه تجهیزات استودیومان را کرایه بدهم.» آن مرکز فرماندهی خیابان فولسن در نیمه‌های ماه دسامبر 1969 سرشار از خوش‌بینی بود. هرکه به این ساختمان سه طبقه وارد می‌شد بلافاصله از حس‌وحال مخالف‌خوان و ضدهالیوودی زئوتروپ آگاه می‌شد. همه‌چیز خوب پیش می‌رفت و از دستگاه اسپرسو تا اتاق‌های لباس، وسایل صحنه، طراحی، حمل‌ونقل و کارهای اپتیکی و یخچال مخزن فیلم خوب کار می‌کرد و کاپولا از سفارش دادن دوربین 40هزاردلاری میچل BNCR ابایی نداشت. به‌زودی دوربین‌های آریفلکس هم وارد شد و به هر مشتاق ساختن فیلم کوتاه از باک مینسترفولر در مکزیک تا فعالان حقوق ماهی‌گران سیاتل کرایه داده شد.  اما در این زمان استودیو به بلای سرقت دچار شد و کام کاپولا را تلخ کرد. در اولین سال کار استودیو تقریباً 40‌هزار دلار از تجهیزات کرایه داده‌شده به فیلم‌سازان محلی ناپدید شد. مشکل این بود که در آن زمان هرکس سرش به کار خودش بود و افرادی مانند کارول بالارد، جان سیلیوس و جرج لوکاس در فضایی رقابتی مشغول کار روی پروژه‌های خود بودند. اگر کاپولا از کسی می‌خواست کار کند باید از جان مایه می‌گذاشت و امیدی به درآمد نمی‌داشت. فیلم‌ها با بودجه‌ای در حدود 10هزار دلار تولید می‌شد.  راجر کورمن، پدرخوانده  پسر فرانسیس کاپولا مدتی بعد از شروع به کار زئوتروپ به سان‌‌فرانسیسکو آمد. «فرانسیس‌ از من پرسید اگر او بمیرد من به عنوان اختیار‌دار میراث او با این همه تجهیزات چه می‌کنم؟ من گفتم: همه‌اش را بار کامیون می‌کنم و می‌برم به لس‌آنجلس] هالیوود[ چون تو در شهر اشتباهی هستی، فرانسیس!»ترجمه و تلخیص: ساسان گلفر 




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن