تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817666580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گالری‌داری عشق می‌خواهد/ حرفه‌ای که از بیرون پرسود به‌نظر می‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گالری‌داری در ایران-۸
گالری‌داری عشق می‌خواهد/ حرفه‌ای که از بیرون پرسود به‌نظر می‌آید

آریا اقبال


شناسهٔ خبر: 3865551 - جمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } آریا اقبال مدیر گالری آریا معتقد است در همه جای دنیا خرید و فروش آثار هنری از طریق گالری ها گردش مالی خیلی خوبی ندارد و این حرفه بیشتر از بیرون به نظر پر سود می‌آید. به گزارش خبرنگار مهر، گالری آریا ۲۵ سال است که بی وقفه به فعالیت خود در عرصه برپایی نمایشگاه و در کنارش اعلام فراخوان های نمایشگاهی و همچنین آموزش مبانی هنر فعال است. این گالری در تمام طول سال فعال است و در کنار برپایی متداول نمایشگاه ها مدیریت این گالری با ابتکارهایی مثل برپایی نمایشگاه «نقاشی های کوچک»، «مجسمه های کوچک» و «عکس های کوچک» و... که در چندین دوره برگزار شده است و همچنین سمپوزیوم ها و کارگاه های مجسمه سازی و....فضای جاری جریان هنر در این گالری را متنوع نگه می دارد. یکی از جدیدترین اقدامات این گالری برپایی چهار دوره «بازخوانی هنر مدرن ایران» بود. آریا اقبال مدیر گالری آریا علیرغم اینهمه فعالیت معتقد است گالری داری از بیرون فعالیتی اقتصادی و پر رونق به نظر می رسد در حالیکه تنها مشخصه یک گالری دار باید عشق باشد تا بتواند به راهش در این مسیر سخت ادامه دهد. وی درباره ویژگی های یک گالری دار موفق به خبرنگار مهر گفت: ما در ایران ما رشته ای به نام گالری داری نداریم و تنها به تازگی رشته مدیریت هنری در دانشگاه گنجانده شده که بعید می دانم در حد قابل اعتنایی باشد چون ما مدرس مدیریت هنر در کشورمان نداریم و در حال حاضر از باتجربه های این عرصه که به صورت تجربی این علم را آموختند برای تدریس دعوت نشده است. البته به هر حال باتجربه ها هم به شکل علمی این رشته را نیاموخته اند. این هنرمند نقاش ادامه داد: برخی از ما گالری دارها طی اینهمه سال فعالیت، تجربیاتی آموختیم و آزمون و خطاهای خود را پشت سر گذاشتیم و هر کدام کمی تجربیات بین المللی کسب کرده ایم که به اعتقاد من چندان قابل اعتنا نیست. حالا در این میان دوستانی وارد چنین فضایی می شوند که پر از آزمون و خطاست و آنهایی که بتوانند خطای کمتری داشته باشند و از آنها جان به در ببرند می توانند در این حرفه ماندگار شوند. از بیرون به نظر بازار عجیبی در گالری ها وجود دارد این گالری دار با بیان اینکه اگر در این حرفه عشق نباشد و تنها یک نفر از روی چشم و هم چشمی یا به خاطر پول وارد این حرفه شود زود این حرفه برایش به پایان می رسد، بیان کرد: شغل ما گرچه درآمدزاست اما به ندرت می توان از آن پول درآورد. از بیرون گویا بازار عجیبی در این حرفه وجود دارد اما حقایق چیز دیگری است. به هر حال به اعتقاد من یک گالری دار خوب حتما باید به طور شخصی اطلاعات کافی در زمینه هنر داشته باشد. حتی داشتن مشاور با اطلاعات کافی کمکی نمی کند چون حتی ما که دانش آموخته هنر هستیم هم مشاور داریم اما مهم این است خود گالری دار اطلاعات هنری داشته باشد. ضمن اینکه حتما یا خود گالری دار باید بازاریاب خوب هنری باشد یا یک بازار یاب خوب هنری داشته باشد. در نهایت اما اگر عشق نباشد این حرفه بسیار کسالت بار خواهد بود. اقبال با بیان اینکه در بسیاری از گالری ها امروزه جریان تقلبی هنر در جریان است، گفت: فقدان آگاهی در مدیران گالری از جریان اصیل هنری باعث شده این روزها گرچه به نظر گالری داری پررونق به نظر برسد اما بسیاری از جریان ها تقلبی است. بسیاری از گالری ها به هر کسی که برای نمایشگاه مراجعه کند وقت گالری می دهند و طبیعتا آثار هم فروش نمی رود و مردم هم از دیدن آثار زود خسته می شوند و دیگر به آن گالری سر نمی زنند. شغل ما گرچه درآمدزاست اما به ندرت می توان از آن پول درآورد. از بیرون گویا بازار عجیبی در این حرفه وجود دارد اما حقایق چیز دیگری استاو درباره اینکه روزهای جمعه و همزمان با افتتاح نمایشگاه ها روز شلوغی برای گالری های پایتخت است نیز اظهار کرد: در واقع اکثر گالری ها تبدیل شده اند به مرکز معاشرت آدم‌ها با یکدیگر و روز جمعه تبدیل شده است به روز تفریح و دید و بازدید. در واقع اکثرا به دلیل دیدن نمایشگاه ها نیست که به یک گالری رفت و آمد می کنند. یکی از دلایلی که ما در گالری افتتاحیه های خود را اکثرا روز پنجشنبه برگزار می کنیم این است که دوست داریم کسانی که مایل هستند برای دیدن نمایشگاه بیایند روز افتتاحیه بیایند ضمن اینکه روزهای جمعه هم باز هستیم. مدیر گالری آریا با بیان اینکه یکی از دلایلی که باعث می شود برخی دوستان که گالری باز می کنند زود آن را تعطیل کنند توجیه اقتصادی نداشتن آن است، بیان کرد: برخی در گفتگوهای محفلی می شوند گالری داری خوب است اما در نهایت آن را کار بی حاصلی می دانند. حتی دوستانی که طی سال‌های قبل شعب مختلف در داخل و خارج باز کردند یا شعب را تعدیل کردند یا بستند. همه جای دنیا گالری داری خیلی پر سود نیست وی درباره اینکه آیا از نظر اقتصادی گالری های موفق توجیه اقتصادی دارند نیز گفت: من نزدیک به ۲۵ سال است که گالری را باز کردم و طی این سال‌ها مشتری های خود را پیدا کرده ام. مشخص است که هر کاری را به گالری نمی آورم و کسی را هم مجبور به خرید اثر نمی کنم ضمن اینکه هر وقت کسی از ما خرید کند و اثر را بخواهد بفروشد خود ما این کار را برایش انجام می دهیم. با هنرمندان جوان هم از طریق فراخوان ها کار می کنیم تا یک مسیری برای آنها هم باز باشد. با وجود اینها نمی توانم بگویم اقتصاد هنر این روزها درست و خوب است. این هنرمند نقاش ادامه داد: من یک ساختمان را به طور کامل در اختیار گالری داری گذاشته ام. اجاره این مکان حداقل ماهی ۱۵ میلیون تومان است. وقتی من درآمد ماهانه خود را حساب می کنم دیگر این ماهی پانزده میلیون تومان را در نظر نمی گیرم. اینکه اگر این ساختمان را اجاره می دادم درآمدم بهتر بود در نظر نمی گیرم. در این صورت هزینه های نوسازی ساختمان که مرتب صورت می گیرد و حقوق پرسنل را که از درآمد کم کنم واقعا رقم چشمگیری نمی ماند. آریا اقبال در حالی از اقتصاد گالری داری انتقاد می کند که معتقد است در همه دنیا وضع به همین منوال است. وی در پایان این گفتگو در این باره گفت: شما نمی توانید فکر کنید همه هنرمندها دارند کارشان را خوب می فروشند یا گالری دارها پر سود پیش می روند. در کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی دولت به هنرمندها سوبسید می پردازد. هزینه نمایشگاه ها را می دهد و به هنرمند پول می دهد که اثر خلق کند. این به معنای این نیست که خرید و فروش اثر هنری خوب است بلکه تولید هنری صورت می گیرد. فرهاد کلانتری که عضو انجمن هنرمندان نروژ است همه این شرایط را برای ما تشریح کرده است. اینکه چقدر در ماه از انجمن که در واقع از طرف دولت حمایت می شود پول می گیرد که برای کرایه خانه و کرایه آتلیه و خلق اثر هنری کافی است و حتی وقتی تهران آمد و در گالری آریا نمایشگاه داشت هزینه رفت و آمد و اقامت او و چاپ کتابش را دادند. اما وقتی صحبت از فروش اثر شد او خنده اش گرفت چون می گفت از این خبرها نیست.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن