تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798469230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پزشکیان: قوانین باعث شده مردم نتوانند در بیمارستان های دولتی پزشک پیدا کنند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پزشکیان: قوانین باعث شده مردم نتوانند در بیمارستان های دولتی پزشک پیدا کنند


  نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت : ما باید در قبال مسئولیتمان پاسخگو باشیم و نباید بیمار را به حال خود رها کنیم ولی قوانین باعث شده مردم نتوانند در بیمارستان های دولتی پزشک را پیدا کنند و پیگیر وضع درمانی خود باشند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سخنان بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر درباره اینکه گفته می شود پزشکان حقوق میلیونی دریافت می کنند و در مخالفت با حذف بند ب ماده 89 لایحه برنامه ششم توسعه صحبت کرد، گفت: ما باید در قبال مسئولیتمان پاسخگو باشیم و نباید بیمار را به حال خود رها کنیم ولی قوانین باعث شده مردم نتوانند در بیمارستان های دولتی پزشک را پیدا کنند و پیگیر وضع درمانی خود باشند.


وی افزود:‌ قطعا پزشکان باید در یک محل کار کنند و نباید در دو جا کار کنند و نباید به پزشکان اجازه دهیم که هر جایی که دلشان خواست کار کنند و جوابگوی کسی نباشند؛ قانونی ننویسم که به نام محرومان باشد اما به کام گردن کلفتان باشد.


نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: من از آقای بنیادی گلایه دارم که به عنوان پزشک اینقدر پزشکان را می‌کوبد و از صبح می‌گوید پزشکان میلیونی می گیرند و پاسخگو نیستند.


وی با طرح این پرسش که‌ چرا می‌گویید من ضد پزشک هستم؟ تصریح کرد: من حرف هایی که می زنم بر اساس منافع شخصی نیست و اگر قرار بود منافع خود را ببینم برایم بهتر بود که هم مطب داشته باشم و هم ده جا طبابت کنم و دوستانی که فکر می‌کنند اگر مشکل پزشکیان با کار در چند جا حل می‌شود در اشتباهند و مطمئن باشند خلاف چیزی که می خواهند بدست می آید.


نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود:‌ عرض من این است که به جای از بین بردن این ساختار درست بیاییم یک درصد یا دو درصد پزشک متخلف را حذف کنیم و جلویشان را بگیریم تا نود درصد پزشکان درستکار، آبرویشان نرود. سوال اینجاست با پزشکی که در بیمارستان بیماران مراجعه کننده را ویزیت نمی کند و بیمار را مجبور می‌کنند به مطب بیاید، باید برخورد شود یا ساختار را تغییر داد.


وی تصریح کرد: پاسخ این است که باید قانونی بنویسیم که همه به وظیفه خود به درستی عمل کنند و اگر پزشکان متعهدند در بیمارستان مریض را ویزیت کنند این کار را انجام دهند و کسی هم که انتخاب می‌کند در بیرون و خارج از سیستم دولتی طبابت کند نیز کار خود را انجام دهد. ما باید بدانیم کشورهای پیشرفته و توسعه یافته چه می‌کنند و بر اساس الگوی موفق آن‌ها عمل کنیم نه اینکه به یکدیگر نسبت هایی دهیم که مثلا فلانی با پزشک مخالف است و به دنبال موضوعات دیگر است.


پزشکیان اظهار داشت: گناه من در این جریان این است که دلم برای مردم می سوزد و می‌دانم در بیمارستان های مختلف مردم چه رنجی می کشند و به خاطر همین موضوع راه حل را بهتر از خیلی از دوستانی که خارج از این جریان بوده اند متوجه شدم وگرنه من با پزشکان کاملا موافقم و معتقدم اگر پزشک نبود سلامت نبود و قطعا پزشکان درستکاری وجود دارند که قابل تقدیرند. 


وی خاطر نشان کرد: ما پزشکانی داریم که با یک میلیون، دو میلیون در مناطق دورافتاده کار می‌کنند و یا بیست و چهار ساعته در بیمارستان ها مشغول خدمتند و لذا عرض بنده این است که باید کاری کنیم که در یک سیستم و در نظام سلامت، پزشکانی که درست ، کار می‌کنند قدرشان دانسته شود.


لاریجانی: برای مجلس داشتن متانت جهت فهم مطالب بسیار ضروری است


سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی در مجلس نیز در تذکر ماده 114 آئین نامه داخلی مجلس گفت: رویه ای که متاسفانه از صبح شاهد تکرار آن هستیم، این است که هنگام نطق نمایندگان چه درقالب مخالفت و یا موافقت به نظر می رسد برخی نمایندگان توصیه اکیدی که رهبر معظم انقلاب درباره دو دو کردن در مجلس دادند را رعایت نکرده و این موضوع تبدیل به رویه می شود که بعدها نیز به عنوان الگو ارائه خواهد شد؛ درحالی که این تریبون، تریبون مقدسی است.


لاریجانی با وارد دانستن این تذکر تصریح کرد: فرمایش شما کاملا درست است و از نمایندگان می خواهیم این موضوع را رعایت کنند؛ چرا که برای مجلس داشتن متانت برای فهم مطالب بسیار ضروری است و با دو دو کردن دیگران را از فهم مسائل محروم می کنیم، از نمایندگان می خواهیم این تذکر را جدی گرفته و رعایت کنند.


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به لاریجانی گفت: ماده 18 آیین‌نامه داخلی درباره رعایت بی‌طرفی در اجرای آیین‌نامه بوده و همچنین بند (1) ماده 22 درباره اداره جلسات بر اساس آیین‌نامه است. 


وی افزود: متأسفانه مواردی دیده می‌شود که عین تبعیض بوده، شما فرمودید براساس ماده 184 جلسات صحن علنی برای بررسی برنامه ششم توسعه برگزار می‌شود و فرمودید مقرر شده که هیچ پیشنهادی بعد از انتشار گزارش تلفیق پذیرفته نشده و چاپ نشود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: سوال بنده این است که پیوست 19 و 21 چگونه چاپ شده است و چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟ ما نمی‌دانیم که رویه مجلس چگونه است؛ زمانی رئیس مجلس می‌گوید که الحاقیه می‌پذیرم و گاهی نمی‌پذیرد،دو روز پیش الحاقیه نمی‌پذیرفتید،اما دیروز از پیش ازظهر الحاقیه‌ها را پذیرفتیم و امروز برخی از الحاقیه‌ها را پذیرفته و برخی‌ها را نپذیرفتیم.


وی گفت: رئیس مجلس رویه و روش عادی را مشخص کند که نمایندگان بدانند که اگر تذکرات و پیشنهادات پذیرفته می‌شود، متناسب با آن تذکرات و پیشنهادات را ارائه دهند.


لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر "حاجی دلیگانی" گفت: بنده از نمایندگان خواهش کردم با توجه به اینکه روند بررسی برنامه طولانی شده و با توجه به اینکه از زمان‌ بندی تعیین شده عقب هستیم، نمایندگان پیشنهادات خود را مگر درحد ضرورت مطرح نکنند، امروز روز پایانی هفته است و ما هنوز در ماده 89 برنامه ششم توسعه هستیم در حالی که لایحه 144 ماده دارد.


وی تصریح کرد: از نظر آیین‌نامه‌ای نمی‌توان در روند بررسی لایحه برنامه ششم توسعه توقفی ایجاد کرد، جلسه علنی مجلس برای بررسی برنامه ششم توسعه براساس آیین‌نامه باید هر روز برگزار شود و بررسی طول کشیده و نمایندگان خسته شده‌اند به این دلیل بنده خواهش کردم تنها درحد ضرورت پیشنهادات مطرح شود و اگر خواهش کردم تذکر و اخطار غیرضروری مطرح نشود،برای افزایش سرعت کار است.


رییس مجلس ادامه داد: ما از صبح گرفتار بررسی چند بند هستیم و برخی خواهش بنده را برای ممانعت از مطرح کردن پیشنهادات پذیرفته و برخی نپذیرفتند.


وی اظهار داشت: پس از چاپ اصلی پیشنهادات گزارش دیگری مطرح نمی‌شود، مگر اینکه گفته شود پیشنهادی از قلم افتاده همانند یک مورد که بررسی شده و نوار آن پیاده شد و اگر بعد از چاپ چیزی از قلم نیفتاده باشد؛حق ارائه این پیشنهادات امکان پذیر نیست، اما اگر از قلم افتاده باشد نماینده می‌تواند آن را مطرح کند.


تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۱۵ دی ۱۳۹۵ - 04 January 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن