تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798560638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برجام براي مبارزه با موادمخدر فقط چند سگ موادياب آورد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: برجام براي مبارزه با موادمخدر فقط چند سگ موادياب آورد
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به نياز تجهيزات روز براي كشف مواد مخدر تأكيد كرد كه پس از برجام به جز سگ‌هاي موادياب، امكانات ديگري در اختيار اين نيرو قرار نگرفته است.


به گزارش خبرنگار ما، سردار مسعود زاهديان در نشست خبري روز گذشته به خبرنگاران گفت: مواد مخدر به عنوان يكي از پنج تهديد اصلي است كه جامعه جهاني را تهديد مي‌كند. وي ادامه داد: علاوه بر اين ما در همسايگي بزرگ‌ترين توليد كننده مواد مخدر قرار داريم كه اين حساسيت را براي ما بيشتر مي‌كند و خوشبختانه پليس ايران بزرگ ترين كاشف مواد مخدر در جهان است و در حال حاضر ما الگويي براي ساير پليس‌هاي جهان هستيم. 
    
سونامي جهاني مواد مخدر در راه است
وي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود توليد مواد مخدر در افغانستان از 3 هزار و 300 تن در سال گذشته به 7 هزار تن برسد و اين يك سونامي جهاني است. امسال 482 تن و 500 كيلو مواد مخدر كشف كرديم كه 75 درصد اين كشفيات از استان‌هاي شرقي كشور بوده است و مأموران پليس به طور ميانگين روزانه 2 تن مواد مخدر كشف مي‌كنند. البته سپاه و وزارت اطلاعات و گمرك كشفياتشان را جدا اعلام مي‌كنند. 
    
پاسخ به خبرنگار «جوان»
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگار ما كه اين احساس در بين مردم وجود دارد كه پليس با دستگيري دانه درشت‌هاي قاچاق مواد مخدر مشكل دارد، گفت: مبارزه با دانه درشت‌ها صورت مي‌گيرد و ما هم به شدت برخورد مي‌كنيم، البته اين كار بسيار سخت و زمانبر است. ما در حقيقت با يك جريان مافيايي خيلي پيچيده روبه‌رو هستيم كه مراحل پيگيري از نقطه شروع تا پايان براي شناسايي اجزاي مختلف و اعضا ممكن است پنج سال طول بكشد كه اين زمان طولاني است به همين دليل اگر بخواهيم همان لحظه دستگيري دانه‌درشت‌ها را اطلاع‌رساني كنيم براي دستگيري اعضاي ديگر آن با مشكل روبه‌رو مي‌شويم و كار پليس ناتمام مي‌ماند و به همين خاطر اطلاع‌رساني به مردم با تأخير انجام مي‌شود و به عنوان مثال نصير بامري قاچاقچي بين‌المللي خردادماه دستگير شد، اما امروز اطلاع‌رساني شد.  وي درباره دستگيري اين قاچاقچي بين‌المللي گفت: نصير بامري قاچاقچي بين‌المللي 50 ساله يكي از سر شبكه‌هاي اصلي قاچاق مواد مخدر در شرق كشور بود كه 11 شبكه بين‌المللي قاچاق مواد مخدر و پولشويي در حوزه كشورهاي خليج فارس و آفريقا را تحت پوشش داشت و باند تمساح خليج يكي از باندهايي بود كه با وي همكاري مي‌كرد. از اين قاچاقچي 200 ميليارد تومان اموال كشف و ضبط شد و 15 نفر به عنوان مباشر او در سطح كشور و 300 نفر هم به صورت خرده‌فروشي كه با وي همكاري داشتند، شناسايي و دستگير شدند. 
    
افزايش بازداشت سوداگران مرگ
سردار زاهديان در ادامه با بيان اينكه در حوزه دستگيري قاچاقچيان 2 درصد افزايش داشته‌ايم، گفت: همچنين بيش از هزار و ۸۲۵ باند فعال در ۹ ماه اول امسال متلاشي شده‌اند و بالغ بر 108 هزار نفر معتاد را جمع آوري كرده‌ايم و به مراجع درماني و قضايي معرفي شده‌اند كه نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزايش معرفي داشته‌ايم، اين در حالي است كه زيرساخت‌هاي لازم درباره جمع‌آوري معتادان متجاهر هنوز كاملاً تكميل نشده و منابع بايد تأمين شود و دستگاه‌هاي مسئول با توجه به رشد اعتياد توانمندي‌هايشان را به روز كنند. 
   
شهادت 5 مأمور پليس در 9ماه گذشته
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر با اشاره به تقديم بيش از ۳‌هزار شهيد و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر افزود: در ٩ ماهه امسال هزار و 299 مورد درگيري با قاچاقچيان مواد مخدر داشتيم كه در اين ميان آمار تلفات قاچاقچيان ٢٤ درصد افزايش يافته و اين در حالي است كه شش تن از همكاران ما نيز در جريان اين درگيري‌ها به شهادت رسيدند. 
    
محدوديت پليس براي شناسايي مواد مخدر
رئيس پليس مواد مخدر با بيان اينكه پليس از لحاظ تجهيزات و امكانات براي شناسايي جاسازي‌ها با محدوديت روبه‌رو است، ادامه داد: اميدواريم با عنايت مسئولان بعد از برداشته شدن تحريم‌ها تجهيزات لازم در اختيار ما قرار بگيرد، اما در حال حاضر بعد از برجام به جز  سگ‌هاي موادياب، هيچ تجهيزاتي در اختيار ما قرار نگرفته، ولي ستاد مبارزه با موادمخدر در حال مذاكره است و اميدواريم هرچه زودتر اين تجهيزات به دست ما برسد. 
    
اقبال جوانان به مصرف شيشه
سردار زاهديان گفت: مواد سنتي رتبه اول مصرف را در كشور دارد و يك مقدار هم گرايش به سمت گل و ماري‌جوانا افزايش يافته است، اما شيشه مورد اقبال جوانان است و بايد به صورت جدي با آن برخورد شود. 
سردار زاهديان در پايان در خصوص حذف مجازات اعدام براي قاچاقچيان گفت: اعدام در شرايط فعلي كشور بايد با دقت‌نظر مورد بررسي قرار گيرد. در حال حاضر نيز گروه‌هاي كارشناسي در مجلس و مجموعه دولت در حال بررسي اين موضوع هستند. به نظر من در شرايط فعلي، حذف مجازات اعدام ممكن است در تشديد قاچاق مقداري مؤثر باشد. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن