تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817656419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه اعضاي خانواده منتظر او هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همه اعضاي خانواده منتظر او هستيم
زمين كه خوردم، دست‌هاي كوچكم را مادرانه گرفت و گفت: عيب ندارد! مرد زمين هم مي‌خورد. پاشو عزيزم! با بچه‌هاي كوچه كه دعوايم شد...
نویسنده : خديجه همتيان‌پور‌فرد 
زمين كه خوردم، دست‌هاي كوچكم را مادرانه گرفت و گفت: عيب ندارد! مرد زمين هم مي‌خورد. پاشو عزيزم! با بچه‌هاي كوچه كه دعوايم شد، بابا آمد و گفت: دوست خدا دعوا نمي‌كند! خواستم پفك بخورم يادم داد هر لذتي، چشيدني نيست! شب‌ها ساعت 9 به رختخواب مي‌رفتم. تازه فهميدم لالايي مامان بهانه‌اي بود براي آسان جلوه كردن نظم، براي من! اگر امروز عاشق كمك كردن به مردمم! نظم هم برايم مثل تقوا ارزش دارد. با هر سختي‌اي زير گريه نمي‌زنم و قد خم نمي‌كنم. اينكه صبورم و با هر ضربه‌اي از كوره در نمي‌روم، به خاطر تربيت مهدوي شماست. پدر و مادر عزيزم!
در اين نوشتار مي‌خواهيم لذتي را كه در خانواده چشيده‌ايم، به ياد هم بياوريم و به خود بباليم كه دينمان اسلام عزيز است و با تذكر نكاتي مختصر خود را به آرمانشهر مهدوي نزديك كنيم. به اميد لبخند رضايت قطب عالم، مهدي صاحب‌الزمان(عج).



ركن نظام هستي


پيامبر رحيم ما فرمودند: «هيچ بنايي در اسلام پايه‌گذاري نشده است كه در پيشگاه خداوند (عزيز و جليل) دوست‌داشتني‌تر و ارجمندتر از تشكيل خانواده باشد.» وقتي چشم به جهان مي‌گشاييم خود را در حريم امن آن مي‌بينيم و در همان جا رشد مي‌كنيم و به كمال مي‌رسيم. اصلاً بعضي كمالات ما فقط درون همين جامعه كوچك، مي‌تواند ظهور كند. زيرا انسان براي رشد و كمال، نياز به آرامش روحي، جسمي و عاطفي دارد و خانواده با به وجود آوردن آرامش و گرمي، زمينه شكوفايي استعدادهاي كمالي انسان را فراهم مي‌كند و باعث سعادتمندي انسان در اين دنيا و آن دنيا مي‌شود.


حتي اگر پيوند ما در خانواده، پيوند ايماني باشد، محدود به اين جهان نشده و در بهشت نيز مي‌توانيم به ارتباط زيبا و لذت انس ادامه دهيم. زيرا تمايل به زندگي خانوادگي در بشر، فطري است و او در جهان باقي نيز دوست دارد به اين ارتباط ادامه دهد. قرآن عزيز به اين نكته اشاره فرموده و مي‌فرمايد: «هم خودشان و هم كساني از پدران [ و مادران] و همسران و فرزندانشان كه نيكوكارند، وارد بهشت‌هاي جادوان مي‌شوند. كساني كه ايمان آورده‌اند و فرزندانشان نيز در ايمان از ايشان پيروي كرده‌اند، فرزندانشان را [در بهشت] به ايشان برسانيم.»


انسان مؤمن در آن دنيا به ياد خانواده‌اش مي‌افتد و آرزو مي‌كند كاش كنار او بودند، پس خداوند به اين خواسته او جواب مثبت مي‌دهد. پيامبر عزيز اسلام مي‌فرمايند: هنگامي كه انسان وارد بهشت مي‌شود، سراغ پدر و مادر و همسر و فرزندانش را مي‌گيرد، به او مي‌گويند: آنان به مرتبه و مقام تو نرسيده‌اند. گويد: پروردگارا! من براي خود و آنها عمل كردم. پس فرمان داده مي‌شود كه آنها را به او ملحق كنند.


باورتان مي‌شود عزيزان كه خانواده، يك ركن نظام هستي باشد! نظر خداوند مهربانمان را ببينيم: امام صادق(ع) فرمودند: ازدواج كنيد، ولي جدا نشويد، كه عرش [الهي] از اين جدايي به لرزه در مي‌آيد.


تعدادي از خوبي‌هاي اين مجموعه زيبا


توليد و بقاي نسل انسان، آرامش جسمي و رواني، تنظيم و قانونمند‌سازي مناسبات، ايجاد كانون لذت، تبادل و تعامل عواطف و محبت، تأمين‌كننده استراحت، خواب و خوراك سالم، ارزان و مطمئن براي والدين و فرزندان، استمرار شبكه‌هاي سالم و نظام‌مند اجتماعي و خويشاوندي، كانون تربيتي و آموزشي براي زوجين و فرزندان، كانون سالم گذراندن اوقات فراغت، تأمين و احراز نيمي از ديانت و معنويت‌گرايي، پشتيباني اقتصادي از نسل آينده و انتقال سرمايه به آنها، رشد و تمرين جامعه‌پذيري و ديگرگرايي، كنترل جرم و جنايت و بزهكاري در جامعه، حمايت و مراقبت از نسل اول، دوم و سوم (كودكان، ميانسالان، سالمندان)، حمايت از يكديگر در برابر دشمني‌ها، خطرات، كمبودها، شكست‌ها و بيماري‌ها، انگيزه‌سازي و آماده‌سازي افراد جهت ورود به جامعه و انجام كارهاي بزرگ، عامل تحرك، پويايي، مسئوليت‌پذيري و توسعه شخصيت و عامل آفرينش تمدن‌هاي پيشرفته و تكامل‌يافته.


رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند: «ملت‌هايي كه در مقابل تمدن غرب، مكتب توحيد را انتخاب مي‌كنند، هم به پيشرفت حقيقي و همه‌جانبه دست مي‌يابند و هم تمدني عميق و ريشه‌دار مي‌سازند كه فكر و فرهنگ آنها را در جهان گسترش مي‌دهند.» (بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع جوانان خراسان شمالي).


خانواده مهدوي، خانواده متعالي


حال كه به برخي از فوايد اين جامعه كوچك زيبا اشاره كرديم، مي‌خواهيم از خانواده مهدوي صحبت كنيم؛ خانواده‌اي كه در عين قانونمندي و رابطه عاطفي بين اعضاي خانواده، اصولي را رعايت مي‌كند كه در آن تربيت مهدوي شكل گيرد.



خانواده مهدوي خانواده‌اي است كه با درك حضور ولي خدا در زندگي سعي دارد رفتار خويش را با رضايت ولي خدا انطباق داده و خود را در مسير اهداف آن سالار مكتب عشق و آن غايب از نظر به شكوفايي برساند تا نه تنها در مقابل دشمنان انس و جن مقاوم باشد، بلكه در عين حال به پرورش ياران مهدي هم فكر كند و هم تلاش كند.  در اين خانواده باور مي‌كنيم امام مهدي زنده است، ‌حاضر است و هر لحظه به اعمال ما نظر دارد: اين عقيده مي‌تواند باعث صبر خانواده در بحران‌هاي اجتماعي شود و با اين باور با نشاط و آرامش براي رسيدن به ارزش‌هاي الهي تلاش مي‌كنيم، با بالا بردن سطح سلامت جسمي و روحي خود بر مبناي فرهنگ مهدوي مي‌توانيم به ياري مولا بشتابيم.  در اين خانواده سلامت جسمي و روحي بر مبناي رضايت ولي خدا حفظ مي‌شود. مسير حركت اطاعت و رضايت امام است. در تغذيه خود دقت مي‌كنيم كه حلال باشد و بدون شبهه در مصرف ميانه‌روي مي‌كنيم و از راه كانال انتقال غذا به روح كه همان جسم است، از روح مراقبت كرده و حق آن را ادا مي‌كنيم. انفاق و بخشش را متناسب با ظرفيت خود انجام مي‌دهيم و...


يادآوري روزانه مولا در ارتباط عميق خانواده با او اثر دارد و شناخت امام اصلي مهم در زندگي دنيا و آخرت ما است. مثلاً به وسيله سلام ابتداي روز به امام ياد او باشيم و قرار روزانه خانواده اين باشد كه سايت‌ها يا كتاب‌هاي مهدوي را مطالعه كند و در حد 10 دقيقه در روز در مورد مطالب آنها صحبت كنند.  دعاي ما براي ظهور امام مهدي(عج) مؤثر است. پس قرار هميشگي اين خانواده دعا براي مولاست. در واقع رويكرد زندگي مهدوي تلاش براي رضايت امام مهدي(عج) و آرزوي تمام اعضاي خانواده آمدن اوست. تلاشي مقدس كه با درك حضور امام و رضايت او در دوران غيبت شكل گرفته است. به نظر شما نبايد براي داشتن يك جامعه ايده‌آل، يعني آرمانشهر مهدوي بيشترين هزينه فكري و مالي را متوجه كانون مقدس خانواده كرد؟

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن