تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816818277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: قاچاق 22ميليارد دلار است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رئيس كميسيون اقتصادي مجلس: قاچاق 22ميليارد دلار است
در حالي كه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز مدعي شده بود كه قاچاق طي سال‌هاي 92تا 94 با 10 ميليارد دلار كاهش به محدوده 15ميليارد دلار رسيده است، طي روز‌هاي گذشته رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و همچنين رئيس صندوق ضمانت صادرات اعلام كرده‌اند قاچاق 22ميليارد دلار است، اين در حالي است كه در هفته دولت سال 95رئیس جمهور و اغلب اعضاي كابينه كاهش قاچاق را به عنوان يك دستاورد براي دولت تدبير و اميد معرفي كرده بودند كه گويا اين دستاورد نيز آمار‌سازي از آب درآمد.
نویسنده : هادي غلامحسيني 


در حالي كه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز مدعي شده بود كه قاچاق طي سال‌هاي 92تا 94 با 10 ميليارد دلار كاهش به محدوده 15ميليارد دلار رسيده است، طي روز‌هاي گذشته رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و همچنين رئيس صندوق ضمانت صادرات اعلام كرده‌اند قاچاق 22ميليارد دلار است، اين در حالي است كه در هفته دولت سال 95رئیس جمهور و اغلب اعضاي كابينه كاهش قاچاق را به عنوان يك دستاورد براي دولت تدبير و اميد معرفي كرده بودند كه گويا اين دستاورد نيز آمار‌سازي از آب درآمد.
   رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و همچنين رئيس صندوق ضمانت صادرات طي روزهاي گذشته حجم قاچاق كالا و ارز را 22 ميليارد دلار عنوان كردند و اين در حالي است كه سخنگوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز جزو اولين افرادي بود كه مدعي كاهش 10 ميليارد دلاري قاچاق كالا و ارز طي سال‌هاي 92 تا 94 شد، اين در حالي بود كه وي  حمله تلويحي به وزارت اقتصاد و دارايي و گمرك داشت و عنوان داشت عمده كالاهاي قاچاق از گمرك وارد كشور ايران مي‌شود.

  مانور خبری وسیع دولت
در پي اعلام خبر نزول قاچاق كالاو ارز از 25 ميليارد در سال 92 به 15 ميليارد دلار در سال 94، اعضاي كابينه در هفته دولت در سال جاري و روزهاي بعد از آن پيوسته روي كاهش 10 ميليارد دلاري قاچاق كالا و ارز در سال‌هاي ابتدايي دولت تدبير و اميد مانور خبري داده و مدعي شدند اين كاهش ناشي از برنامه‌های  مختلف دولت تدبير و اميد از جمله اقدامات مقابله‌اي و پيشگيرانه بوده است.
به طور نمونه رئيس‌جمهور در 29مهر ماه سال 95 در مراسم روز ملي صادرات ايران تصريح كرد: در حال حاضر كه درباره مبارزه با قاچاق كالا صحبت‌هاي زيادي مي‌شود و دولت يازدهم، بيشترين توان خود را در اين خصوص گذاشته و موفقيت‌هاي خوبي نيز به دست آورده است، چراكه اكنون قاچاق كالا از ۲۵ ميليارد دلار به ۱۵ ميليارد دلار رسيده است.
از سوي ديگر وزير امور اقتصادي و دارايي نيز كه گمركات كشور زير نظر وي است در شهريور ماه سال 95 در اولين روز از سفر خود به استان آذربايجان شرقي در ديدار با نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز از كاهش واردات كالاهاي قاچاق به رقم ۱۵ ميليارد دلار خبر داد.
همچنين  پورمحمدي وزير دادگستري، آذرماه 95 در برنامه «متن و حاشيه» رسانه ملي با اشاره به اينكه قاچاق از 6 ميليارد دلار در سال ۸۴ به ۲۵ ميليارد دلار در سال ۹۲ رسيد، گفت: از ۹۲ تا ابتداي ۹۵ اين رقم به ۱۵ ميليارد و ۷۰۰ ميليون دلار كاهش يافت.
 
 22 ميليارد دلار قاچاق داريم
اين اظهارات در شرايطي مطرح مي‌شود كه 10دي ماه سال 95 سيدعلي سيدكمالي رئيس صندوق ضمانت صادرات ، تقاضا براي نرخ ارز و ورود بازيگران جدي را به اين بازار علت اصلي عنوان كرد و در عين حال چندين بار آمار 15‌ ميليارد دلاري قاچاق كالا را رد و رقم واقعي را 22‌ ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: ما بايد براي اين نياز هم ارز تأمين كنيم.
هفته گذشته نيز محمدرضا پورابراهیمی  رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در برنامه تلویزيوني حجم قاچاق کالا و ارز را 22 میلیارد دلار عنوان كرده بود.
حال بايد ديد وزرايي چون وزير اقتصاد و رئيس كل گمرك  که الكترونيكي كردن گمركات كشور و اقدامات پيشگيرانه و مقابله‌اي دولت تدبير و اميد را در كاهش قاچاق كالاو ارز مؤثر عنوان داشته‌اند، در برابر موضع اعلامي مقامات فوق  مبني برآنكه قاچاق كالا و ارز 22 ميليارد دلار است چه موضعي مي‌گيرند و آيا رشد قاچاق كالا و ارز در سال پاياني دولت اتفاق افتاده است يا اينكه آمارهاي پيشين اعلامي براي كاهش قاچاق يك آمار‌سازي است؟!



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن